xD geheugen & compact flash converter

Pagina: 1
Acties:

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:16
Op het moment ben ik aan het zoeken naar een digicam. Ik heb, onder andere, een Olympus mju300 op het oog. Deze camera voldoet bijna geheel aan mijn eisen, behalve op 1 punt. Dit punt is compatibility met kaartlezers.

Aangezien het xD format vrij nieuw is, kunnen nog niet veel kaartlezers hier mee overweg (en dan bedoel ik met name kaartlezers die al even mee gaan). Ik zit er dus aan te denken om er maar gelijk een xD->CF converter bij te nemen. Alleen hierover heb ik nog wat vraagjes.

Zover ik heb kunnen vinden is er een converter van Fuji en eentje van Olympus. Nu ben ik zover al te weten gekomen dat Fuji xD kaartjes geen panorama ondersteunen in de Olympus toestellen. Dit maakt in principe niets uit, alleen vraag ik me dan wel af of Olympus xD kaartjes wel goed werken in de Fuji converter en vice versa. Ook is me niet duidelijk of deze converter een echte CF kaart is, of maar een half geimplementeerd ding waar 9 van de 10 kaartlezers van zegt 'ik dacht het niet!'.

Als laatste (but not least) heb ik moeite om winkels te vinden die de converter-kaartjes aan bieden (en dan met name de Olympus variant). Heeft iemand hier nog tips voor?

Alvast bedankt!

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Compatibiteit zou geen probleem mogen zijn omdat Olympus fuji en Toshiba de xD kaart samen hebben ontwikkeld, de panorama feature wordt veroorzaakt door een unieke ID die ieder kaartje geeft, Fuji kaartjes hebben die dus ook, maar een Olympus camera zal zien dat het geen Olympus kaartje is.

Het lijkt me logisch dat een CF -> xD adapter doet wat hij hoort te doen, anders zou hij weinig bestaansrecht hebben.

Het vinden van zulke specifieke producten is vaak moeilijk in de gemiddelde fotozaak, maar het lijkt me dat iedere winkel diexd/olympus/fuji verkoopt ook wel zo'n adapter voor je kan bestellen, via internet moet het ook niet moeilijk te vinden zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.