Ik ben een forum aan het maken maar ik wil dat hij snel is, het lukt me al aardig om hem snel tehouden weinig queries te gebruiken enzo.
Nu had ik vanmiddag wat bedacht.
Simpel pagina's cachen in een map.
Voorbeeld
User A zit in groep K en gebruikt forum skin X
dan wordt er in de map cache een paar mappen aangemaakt zodat het er zo uitziet.
cache/A/K/Z
Meneer A komt een keer op een pagina bijvoorbeeld index dan wordt die pagina opgeslagen in die map (cache/A/K/Z/index.cache) komt hij er een paar minuten later weer en is er niks veranderd dan haalt het forum die pagina even snel uit die cache map en zet die voor z'n neus
Mocht er toch wat veranderen dan tijdens die actie (BV: post reply) wordt index.cache voor de group weggehaald zodat hij de volgende keer weer goed gecached kan worden.
Maar nu blijf ik met de vraag is dit slim ja of nee?
(mochten er dingen onduidelijk zijn meld het even)
Nu had ik vanmiddag wat bedacht.
Simpel pagina's cachen in een map.
Voorbeeld
User A zit in groep K en gebruikt forum skin X
dan wordt er in de map cache een paar mappen aangemaakt zodat het er zo uitziet.
cache/A/K/Z
Meneer A komt een keer op een pagina bijvoorbeeld index dan wordt die pagina opgeslagen in die map (cache/A/K/Z/index.cache) komt hij er een paar minuten later weer en is er niks veranderd dan haalt het forum die pagina even snel uit die cache map en zet die voor z'n neus
Mocht er toch wat veranderen dan tijdens die actie (BV: post reply) wordt index.cache voor de group weggehaald zodat hij de volgende keer weer goed gecached kan worden.
Maar nu blijf ik met de vraag is dit slim ja of nee?
(mochten er dingen onduidelijk zijn meld het even)