[PHP] Printen zonder IE header en footer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 21:17
Ik ben bezig met het volgende:
Ik wil via een PHP webpage een rekening uitprinten, met alles voorgeprogrammeerd, briefpapier etc. etc.. Van Word werd ik niet gelukkig en Visual duurt me te lang (heb ik al eens gedaan).

Lukt allemaal prima, prbleem is alleen dat als ik op print druk ik als header rechts-boven "page 1 of 2" en als footer "http://localhost/etc." en de datum krijg. Dat wil ik dus niet. Ik kan niet vinden hoe je dat weg haalt (hoeft maar op 1 pc eigenlijk, maar toch).
Ik dacht dus aan het maken van een PHP image die grote van een A4 heeft en die dan laten printen. Dat kan wel, maar dan zit ik weer met tabellen enzo in mijn maag.

Iemand voor beide problemen een idee? Ik niet ;(

R&D professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan toch gewoon bij Page Setup je header en je footer instellen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan helaas niet zo makkelijk.

Het kan wel met activex maar dat support bijna niemand.
Verder is idd de enige manier om het handmatig te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook met dit probleem, en ben het uiteindelijk maar weg gaan schrijven als PDF. Dan heb je overal controle over. FPDF is een set classes die het je iig heel gemakkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_wizard
  • Laatst online: 29-04 21:17
Mhahahaha!!!

Ik had op Inet gevonden dat het iid niet kon met header en footer instellen bij page setup. Ga ik kijken, en jawel hoor in code staat het er gewoon! Weghalen en klaar. Nouja, niet publiceerbaar, maar wel prima voor mijn doel!

R&D professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Laatst online: 09-09 15:24
code:
1
2
3
<OBJECT ID="WB" WIDTH="0" HEIGHT="0" CLASSID="clsid:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>

<input type="button" onclick="document.getElementById('WB').execwb(6, 2);">

Dit in je pagina opnemen, en het geheel wordt met een druk op de button zonder tussenkomst van wat dan ook naar de printer gestuurd.

(met dank een een mede-tweaker die dit in een ander topic 'post'te een week of wat geleden.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

De gratis versie van ScriptX kan dit (en nog véél meer) ook voor je regelen
Pagina: 1