2 monitoren op 1 kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 16:03
Deze vraag is vast al een paar keer langs gekomen maar ik kom er echt niet uit.

Ik ben in bezit van van een Leadtek Winfast A250 TD (GF4 TI4400). Deze heeft een VGA (D-sub), tv-out en een DV-I uitgang. Volgens mij moet het met deze kaart mogelijk zijn om twee monitoren tegelijk aan te sturen met zowel het VGA als het DVI signaal om zo dezelfde beelden op de monitoren te krijgen.

Ik heb sinds kort een 19" lcd schermpje maar deze kan een aantal spellen toch niet mooi weergeven (Ghost-effect). Nu wil ik mijn "oude" 19"CRT monitor voor deze spellen gebruiken. Alle 2 hebben ze een VGA aansluiting. Ik heb de lcd monitor op de vga uitgang van mijn kaart aangesloten en de CRT via een DVI-VGA converter op de DVI aansluiting gedaan.

Als ik windows opstart geven beide monitoren geen beeld. Alleen de CRT aangesloten op de DVI poort geeft ook geen beeld. Zowel de LCD als de CRT doen het wel op de VGA poort. Volgens mijn handleiding heeft mijn kaart een echte DVI-I aansluiting en geen DVI-D, daarom zou een DVI naar VGA converter wel moeten werken. Heb de laaste Nvidia drivers ge-installeerd (52.16) en ben ook al aan het klooien geweest met de twin-view instellingen. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ook de LCD monitor via de converter op de DVI poort zetten heeft geen zin.

Wie kan mij helpen want ik word onderhand knettergek hiervan. Op GOT en google staan verschillende berichten maar die hebben vaak een net iets andere doelstelling als ik wil.

[ Voor 6% gewijzigd door gromnl op 24-11-2003 16:47 . Reden: typ foutje ]

Verwijderd

Je ken zo'n Plugje kopen waarmee je van je DVI een VGA maakt

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Dis ook een mooie topic voor mij :)
Ik heb dus een Ati AIW 9800 kaart, met maar 1 DVI connector geen Sub-D.
Hier wil ik dus ook 2 monitoren op gooien.

Ik weet dat ze bestaan, DVI-I naar 2x CRT/Sub-D. Maar ik heb ze nog nergens terug kunnen vinden.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• gromnl
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 17:01:
Je ken zo'n Plugje kopen waarmee je van je DVI een VGA maakt
Zoals boven te lezen valt heb ik al zo'n DVI2VGA converter.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49
Samengevat: je krijgt in geen enkel geval beeld via je DVI uitgang in combinatie met de DVI-Dsub adapter?
Jouw TFT, heeft deze ook een DVI ingang en zo ja, heb je deze ook zonder tussenkomst v.d. adapter aangesloten gehad? Als dat werkt dan zou ik denken dat de adapter niet helemaal lekker is en zou je voor de grap eens een ander kunnen proberen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• gromnl
Abbadon schreef op 24 november 2003 @ 17:36:
Samengevat: je krijgt in geen enkel geval beeld via je DVI uitgang in combinatie met de DVI-Dsub adapter?
Jouw TFT, heeft deze ook een DVI ingang en zo ja, heb je deze ook zonder tussenkomst v.d. adapter aangesloten gehad? Als dat werkt dan zou ik denken dat de adapter niet helemaal lekker is en zou je voor de grap eens een ander kunnen proberen.
In de handleiding van mijn philips 190B staat dat hij alleen D-sub accepteerd. Er zit wel een DVI-D in of uitgang op. Wat hiervan de bedoeling is weet ik ook niet. Volgens mij kan ik hier geen signaal vanaf mijn videokaart op aan sluiten.

Mijn "Belkin Kabel Dvi Apaptor" doet het wel gewoon bij mijn buurman.

• Abbadon
Als die adapter het wel doet bij de buurman is de DVI uitgang op jouw kaart misschien niet helemaal lekker meer. Maar als er een DVI ingang op jouw 190B zit zou je toch denken dat 'ie ook werkt? Het kan iig geen kwaad het eens te proberen, hoewel als hij niet werkt je niet met 100% zekerheid dingen kunt vaststellen maar werkt hij wel dan heb je er weer een puzzel stukje bij :P

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:11
Probeer eens det. 45.23 (open deur, maar het zou kunnen helpen, omdat mijn ervaring isd dat twinview toch iets anders is bij de 5*.** serie)

• []InTeR[]
bouwploeg schreef op 24 november 2003 @ 17:09:
[...]

Zoals boven te lezen valt heb ik al zo'n DVI2VGA converter.
Van 1x DVI naar 2x VGA? Waar heb je die vandaan? Die zoek ik ook...

• Abbadon
interwork schreef op 29 november 2003 @ 10:27:
[...]

Van 1x DVI naar 2x VGA? Waar heb je die vandaan? Die zoek ik ook...
Volgens mij bedoelt hij met DVI2VGA, een fonetische 2 as in "to".

Ik heb hier nog wel zo'n ding liggen van een Matrox Parhelia (tijdens het RMA circus hebben ze me een keertje allemaal extra kabels opgestuurd) maar of zo'n DVI-naar-twee-Dsub connector adapter/kabel ook op een non-Matrox kaart werkt waag ik te betwijfelen (wil het wel eens proberen wanneer ik een andere kaart met DVI heb).

Verwijderd

Anders zet je toch op je DVI 2(to :P )VGA een vga splitter. Zo kabeltje kost je ook een keer een €10,= Heb je hetzelfde effect.
Ik heb hier nog wel zo'n ding liggen van een Matrox Parhelia (tijdens het RMA circus hebben ze me een keertje allemaal extra kabels opgestuurd) maar of zo'n DVI-naar-twee-Dsub connector adapter/kabel ook op een non-Matrox kaart werkt waag ik te betwijfelen (wil het wel eens proberen wanneer ik een andere kaart met DVI heb).
Ik kreeg er geen beeld uit op een ASUS Radeon 9800XT en Asus V8440
(zegt niet dat het niet werkt, maar bij mij in ieder geval niet :+)

• []InTeR[]
Een vga splitter? Ik wil wel dual screen draaien :)
Spillter lijkt meer dat hij hem mirror't.

Maar ik heb wat opties in me AIW over me DVI aansluiting.
Mischien krijg ik hem daarmee wel aan de praat.

Mocht iemand z'n stekkertje overhebben voor mij, graag....
(of weten waar ik ze los kan kopen)

• []InTeR[]
Ik heb nu een stekkertje van DVI naar DVI en CRT.

Ik weet wel dat de CRT uitgang net zo werkt als de DVI->CRT verloop.
Maar hoop nu ook nog de DVI uitgang aan de praat te kunnen krijgen met een monitor.

Ik rapporteer het weer, als ik progress maak.

Verwijderd

[]InTeR[] schreef op 06 januari 2004 @ 12:49:
Ik heb nu een stekkertje van DVI naar DVI en CRT.

Ik weet wel dat de CRT uitgang net zo werkt als de DVI->CRT verloop.
Maar hoop nu ook nog de DVI uitgang aan de praat te kunnen krijgen met een monitor.

Ik rapporteer het weer, als ik progress maak.
CRT uitgang? Ik dacht dat het een VGA uitgang heette, en je sluit daarop CRT monitoren vaak aan, maar ook TFT's met een analoge aansluiting. :9

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ik heb dezelfde videokaart en werk met ook met twee monitoren (XP Dualview niet die van NVIDIA).
Het klinkt mijn inziens alsof je DVI uitgang of je converter niet (goed) werken.

Ik zou je trouwens willen aanraden om je CRT op de D-sub te zetten en de LCD op DVI-D (met connector indien dat echt noodzakelijk is).

Kan je die connector eens bij een vriend proberen ?
(Iets eenvoudiger dan een LCD lenen :)

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:24
[]InTeR[] schreef op 29 november 2003 @ 11:49:
Een vga splitter? Ik wil wel dual screen draaien :)
Spillter lijkt meer dat hij hem mirror't.

Maar ik heb wat opties in me AIW over me DVI aansluiting.
Mischien krijg ik hem daarmee wel aan de praat.

Mocht iemand z'n stekkertje overhebben voor mij, graag....
(of weten waar ik ze los kan kopen)
Zover ik weet kan je met een 9800AIW geen dualmon setup doen. Eventueel is er alleen iets mogelijk met je tv-out maarja, dan heb je dus kutkwaliteit op je tweede beeld/tv

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-08 15:33

BioHazard

*\o/*

Ik ga maybe een beetje offtopic maar ik dacht ik kan het btr hier posten dan een nieuw topic te openen. Ik heb 2x TFT (1x 17" en 1x 15") nou vraag ik me af of deze elk een andere resolutie kunnen lopen? De 17 inch zit op D-sub en 15 inch op DVI via verloopstekker want normaal istie ook D-sub. Kan iemand me hier AUB mee helpen :'( . Ik heb een Asus Geforce 4 Ti4600 (v8460). :'(

• Jorizzz
Ik denk dat dat moet lukken. Met een proggie als ultramon bijvoorbeeld

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Thanks man! Het werkt nu! :9

• Jorizzz
np 8)

Verwijderd

Bi0Hazard schreef op 06 januari 2004 @ 16:53:
Ik ga maybe een beetje offtopic maar ik dacht ik kan het btr hier posten dan een nieuw topic te openen. Ik heb 2x TFT (1x 17" en 1x 15") nou vraag ik me af of deze elk een andere resolutie kunnen lopen? De 17 inch zit op D-sub en 15 inch op DVI via verloopstekker want normaal istie ook D-sub. Kan iemand me hier AUB mee helpen :'( . Ik heb een Asus Geforce 4 Ti4600 (v8460). :'(
Ja, dat moet kunnen.
Ik had eerst ook 1x 17" en 1x 15" (inmiddels 2x17") en op mijn 17" monitor draaide ik grotere reso dan op mijn 15".
Mijn video kaart is alleen wel ee Radeon 9700 maar met een Ti 4600 moet het ook kunnen (getest bij een vriend).

Verwijderd

Ik heb nu 2 identieke TFT monitoren en sluit die nu aan op een Asus V9560 Dual DVI FX5600 videokaart, werkt op zich prima alleen de videokaart is aan de trage kant. Nu wil ik een nieuwere videokaart gaan aanschaffen maar er is geen enkele videokaart van de laatste generatie nvidia/ati die dual dvi hebben, ik vraag me af of als ik 1 monitor op dvi en de andere op vga aansluit, of ik dan geen kleurverschillen zal zien tussen beide monitoren. Heeft iemand dit misschien in de praktijk uitgeprobeerd?

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Ik heb 2x een ilyama Prolite 431s op een hercules 9600. Deze heeft 1 dvi en 1 sub-d uitgang.
Ik heb geen kleurverschillen ofzo. Je kunt namelijk de kleuren van je monitor aanpassen :)

Verwijderd

Maar heb je eerst zelf de instellingen moeten aanpassen, of zag het er meteen perfect/natuurlijk uit?

Ik heb bij iemand anders wel 'ns gezien dat 'ie een film aan het kijken was, verspreid over de twee monitoren en dat dan één helft van iemand's gezicht (zichtbaar op de ene monitor) er veel lichter uit zag dan de andere helft (zichtbaar op de andere monitor) dat is niet echt plezierig en ik vind het zelfs irritant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:35:
Ik heb nu 2 identieke TFT monitoren en sluit die nu aan op een Asus V9560 Dual DVI FX5600 videokaart, werkt op zich prima alleen de videokaart is aan de trage kant. Nu wil ik een nieuwere videokaart gaan aanschaffen maar er is geen enkele videokaart van de laatste generatie nvidia/ati die dual dvi hebben, ik vraag me af of als ik 1 monitor op dvi en de andere op vga aansluit, of ik dan geen kleurverschillen zal zien tussen beide monitoren. Heeft iemand dit misschien in de praktijk uitgeprobeerd?
Ik dacht dat er ATI 9700/9800 die dual DVI hadden, moet je wel goed zoeken. Dacht dat ik dat ergens had gelezen hoor :9 (zal niet veel vraag naar zijn)

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:45:
Maar heb je eerst zelf de instellingen moeten aanpassen, of zag het er meteen perfect/natuurlijk uit?
Het was in 1 keer goed, maar dat zal bij andere types monitoren kunnen verschillen natuurlijk.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 07:55

pvr

Heb hem al meerdere keren gepost op een topic, dus zal hem nog een keer posten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ccb.olffen/kleinplaatje.jpg

Hier een foto van mijn 2 TFT-schermpjes Iiyama 431S :)
En geen kleurverschilen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door pvr op 07-01-2004 21:20 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• MuddyMagical
  • Laatst online: 21:53
pvr schreef op 07 januari 2004 @ 21:19:
Heb hem al meerdere keren gepost op een topic, dus zal hem nog een keer posten :)

[afbeelding]

Ik vindt dat je dit niet meer mag laten zien!! Ik wordt op slag jaloers!!! :P

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

pvr schreef op 07 januari 2004 @ 21:19:

[afbeelding]

Geld teveel? :9
Nice job btw... :>

[ Voor 52% gewijzigd door BioHazard op 08-01-2004 10:44 ]

• []InTeR[]
Ik moet het stekkertje nog gaan testen.
Zit even te wachten op een goede test scherm voordat ik een andere koop...
(heb nu 1 proview 19" :P , komt er dan nog 1tje bij als het lukt :9 )

PS: De vga uitgang heb ik al getest, deze werkt goed, nu nog kijken of ik de 2e dvi aan gang kan krijgen, heb een paar mooie instellingen gezien in driver + register.

Ff ploeten.

• Abbadon
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:53:
[...]

Ik dacht dat er ATI 9700/9800 die dual DVI hadden, moet je wel goed zoeken. Dacht dat ik dat ergens had gelezen hoor :9 (zal niet veel vraag naar zijn)
Bestaan helaas niet ;(
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:35:
Ik heb nu 2 identieke TFT monitoren en sluit die nu aan op een Asus V9560 Dual DVI FX5600 videokaart, werkt op zich prima alleen de videokaart is aan de trage kant. Nu wil ik een nieuwere videokaart gaan aanschaffen maar er is geen enkele videokaart van de laatste generatie nvidia/ati die dual dvi hebben..
Ik heb nu een FX 5700 Ultra dual DVI besteld, hoop deze volgende week toch wel binnen te hebben. Dus met een beetje zoeken kun je wel wat leuks vinden :)

• []InTeR[]
[]InTeR[] schreef op 08 januari 2004 @ 16:43:
Ik moet het stekkertje nog gaan testen.
Zit even te wachten op een goede test scherm voordat ik een andere koop...
(heb nu 1 proview 19" :P , komt er dan nog 1tje bij als het lukt :9 )

PS: De vga uitgang heb ik al getest, deze werkt goed, nu nog kijken of ik de 2e dvi aan gang kan krijgen, heb een paar mooie instellingen gezien in driver + register.

Ff ploeten.
Niet gelukt met dit stekkertje, ben nu ook wat minder pos. ingesteld dat het uberhoubt gaat lukken. :'(

Pagina: 1