[Exchange 2000] Postbus van andere user openen blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik zit hier met een sutk of 15 werkplekken en users en ze kunnen allemaal in Outlook 2000 bij Extra --> Services --> Exchange elke willekeurige gebruiker toevoegen en daarvan de hele postbus zien. Dit moet geblokkeerd woren

Ik heb al gezocht op GOT en het Internet maar tot nu toe geen oplossing.

Wel vond ik iets van de rechten op de server in de system manager van Exchange. Daar heb ik Full Control van de groep Everyone afgevinkt.

Zie [rml][ Exchange2000] Mappen gebruikers beveiligen[/rml]

Helaas werkt het nu nog steeds en kunnen ze elkaars postbussen nog zien...

[ Voor 22% gewijzigd door Coolhva op 24-11-2003 16:44 ]

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
*grote kick*

Na nog wat meer te lezen over dit probleem en AD uit te pluizen heb ik zover ik weet alles gedaan om de gebruiker uit alles te gooien waar hij niet thuis hoort.

Dus hij moet nu niets kunnen zien (van anderen). Maar helaas het kan nog wel...

help?

Verwijderd

active directory users and computers > properties user > exchange advanced > Mailbox rights

staat hier toevallig een group van users in waar iedereen inzit en dat deze group rechten heeft op de mailbox :?

Verwijderd

Je rechten van je users staan iig verkeerd. Anders stel je handmatig bij een user eens in dat niemand toegang heeft tot zijn inbox werkt dat wel ?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 21:27

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ten eerste sorry voor deze kick, maar we hebben met onze Exchange 2003 server hetzelfde probleem: iedereen kan in de mailbox van iedereen kijken, wat natuurlijk niet de bedoeling is!

Als ik bij de exchange advanced tab kijk bij de gebruikers zie ik inderdaad ook allerlei lees rechten e.d. staan! Deze kan ik echter niet uitvinken omdat deze rechten van een hoger niveau overgeërfd zijn.

Echter op een hoger niveau kan ik de rechten niet aanpassen.. Weet iemand waar ik dan moet kijken?

Bij de First Storage Group in de Exchange manager staat alles qua rechten wel goed, had ik al nagekeken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X