Toon posts:

Satelietzender op 2 TV's...mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje...
Via m'n digitale sateliet/schotel reciever kan ik zowel op de PC als op de TV een satelietzender bekijken. Echter, ik wil zender A op de Tv en zender B op de Pc (of vice-versa :).
Dit lukt mij niet: als ik via mijn reciever zap, zapt mijn PC-TV ook mee, waardoor ik veroordeeld ben om op twee verschillende TV's naar dezelfde zender te kijken!

De reciever is via een scart kabel met de Tv verbonden. De digitale receiver heeft een TV-out die ik via coax met mijn TV-in/out heb verbonden van m'n PC. Ik kan me in de correcte terminologie vergissen, maar waar het op neer komt is of het mogelijk is om via een soort 'splitter' twee verschillende schotel-kanalen tegelijk kan bekijken, zoals met 'gewone' kabel/tv-kanalen?

Elke hint/tip is welkom.
_/-\o_

PS: zo ja, hoe dan precies?

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 16:14
Dit kan, voor zover ik weet, alleen als er 2tuners in je sat. reciever zitten.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:19

samo

yo/wassup

Nee, de satelietontvanger verandert van kanaal en dus output naar tv/pc iedere keer dat jij zapt. Dit kan je niet per ontvanger instellen helaas.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:19

samo

yo/wassup

[oeps dubbelpost]

[ Voor 91% gewijzigd door samo op 24-11-2003 16:38 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Nope.

Dan heb je of 2 ontvangers nodig, of een ontvanger met een dubbele tuner. :)

Aannames zijn fataal.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

je hebt een LNB nodig die geschikt is voor meerdere recievers, of je moet meerdere LNB's kopen.
en natuurlijk bij elke pc een eigen reciever (in het geval van een pc een dvb kaart)

[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-11-2003 16:56 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En als je twee ontvangers wilt, dan moet je toch ook een dual-head/LNB schotel hebben? Of is dit nog iets uit de analoge schotel historie?

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Wij hebben gewoon een schotel, maar het kastje is dan een twin geval. Dus met 2 coax uitgangen ipv 1 (je kan bijv ook met 8 kopen). Die 2 gaan dan ieder naar een ander kastje, 1tje naar de huiskamer (nieuwe kastje) en 1tje naar het verouderde kastje (met nog alle zenders als RTL4 ed, en C+ (illegaal, iemand heeft ff pasje nagemaakt voor mij :) )..
Pagina: 1