Toon posts:

HDTV in europa!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu kwam ik erachter dat er eindelijk een euopese hd zender komt (via de schotel)
http://www.euro1080.tv/
(tis een begin)

maar je moet wel een HDTV STB hebben :) wat is dat , een hdtv-receiver?

of een ding wat je bij de receiver extra doet, of zullen bestaande receiver dmv firmware ofzo ook hdtvcompatible worden gemaakt..

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31
STB= SetTopBox.... dit nieuws is niet zo nieuw meer trouwens :) Het is al geruime tijd bekend, er zijn ook al vanaf de CeBit zijn er al testuitzendingen geweest geloof ik. 1 januari 2004 begint Euro1080.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Klopt, is een Sat receiver die HDTV ondersteunt, alleen deze zijn in Europa nog niet op de markt. Er zijn wel mogelijkheden om dit via je computer te bekijken.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 22:56
Werkt dit gewoon via de DVB - systeem, of komt er nog een standaard er bij :+. En hoe zit het met het geluid is dat al 5.1, want dat zou wel leuk zijn bij het kijken van een film. Ik denk zelf dat het in Nederland neit succesvol wordt. We hebben momenteel een kabelnetwerk, en we willen liever naar digitale kabel-tv.

• ScuL
trek dan maar minimaal 3GHz uit de kast want HDTV vreeeeet een bak CPU

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17
Minimaal 3ghz is overdreven

Als je softwarematig doet heb je aan 2.4 genoeg.

Ik haal met mn pentium M 1.4ghz (gelijk aan pentium 4 2.0 denk ik) net de volle fps niet.

Maar als je dus een mpeg kaart in je pc stopt die hdtv aankan dan heb je aan veel minder al genoeg.

Voor buiten de pc:

De HDTV Sat Receiver - Smart Imperator lijkt me beste keus voor europa:

http://www.areadvd.de/news/2003/200311/111120030001.shtml

[ Voor 23% gewijzigd door Hertog_Martin op 07-12-2003 22:47 ]

• ScuL
verschil tussen 2.4 en 3.0 vind ik niet zo groot.
het trekt gewoon ontzettend veel CPU-kracht.
het punt dat ik wilde maken is dat je niet met een P3-1.4/1.5 aan moet komen en verwachten dat je het kunt kijken.

en daarbij als je met een 2.0 net de volledige aantal fps niet haalt dan kun je ook niet multitasken en je PC alleen gebruiken om dedicated HD te kijken.. :{

• Bigfoot
Termi schreef op 07 december 2003 @ 22:35:
Werkt dit gewoon via de DVB - systeem, of komt er nog een standaard er bij :+. En hoe zit het met het geluid is dat al 5.1, want dat zou wel leuk zijn bij het kijken van een film. Ik denk zelf dat het in Nederland neit succesvol wordt. We hebben momenteel een kabelnetwerk, en we willen liever naar digitale kabel-tv.
Is DVB protocol, en er kan ook 5.1 audio bij, er zijn nu al "gewone" satllietzenders die 5.1 audio meesturen. Zelfs DTS behoort tot de mogelijkheden, de Zweedse radio heeft wel es experimenten met DTS per satelliet

Verwijderd

Ik heb het al gezien bij Grobi zag er wel mooi uit ;) .

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Maar als je een SetTopBox hebt die het aankan... Dan heb je nog geen TV die het ondersteund :? Je hebt er dus weinig aan, tenzei je echt alleen je PC gebruikt. Dat zullen de meeste conumenten wel niet doen. Dus ik ben benieuwd of het echt gaat aanslaan in de nabije toekomst.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Mwah als je LCD tvs hebt die een hoge resolutie aankunnen zou het wel kunnen denk ik

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• ScuL
die nieuwe LCD/plasma schermen zijn (erg) vaak HDTV compatible.

Verwijderd

deepspace schreef op 08 december 2003 @ 14:46:
Maar als je een SetTopBox hebt die het aankan... Dan heb je nog geen TV die het ondersteund :? Je hebt er dus weinig aan, tenzei je echt alleen je PC gebruikt. Dat zullen de meeste conumenten wel niet doen. Dus ik ben benieuwd of het echt gaat aanslaan in de nabije toekomst.
Was aangesloten op een projector ;) . Als het beeld en geluid ooit de kwaliteit van een DVD behalen wordt het interessant om HDTV via een projector te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 15:36 ]

• ScuL
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 15:35:
[...]

Was aangesloten op een projector ;) . Als het beeld en geluid ooit de kwaliteit van een DVD behalen wordt het interessant om HDTV via een projector te kijken.
interpreteer ik deze zin verkeerd :? ... de kwaliteit van HDTV staat ver boven die van DVD. de resolutie is meer dan 2x zo groot. geluidstechnisch is het identiek (gewoon 2.0/5.1 of DTS).
de meeste normale (DVB) satelliet filmzenders benaderen de kwaliteit van DVD zeker tot op 90%.

• Bigfoot
-ScuL- schreef op 08 december 2003 @ 18:59:
[...]

interpreteer ik deze zin verkeerd :? ... de kwaliteit van HDTV staat ver boven die van DVD. de resolutie is meer dan 2x zo groot. geluidstechnisch is het identiek (gewoon 2.0/5.1 of DTS).
de meeste normale (DVB) satelliet filmzenders benaderen de kwaliteit van DVD zeker tot op 90%.
90% lijkt me ook overdreven, vooral de NL zenders zijn niet al te best

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:43

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Bigfoot schreef op 08 december 2003 @ 19:44:
[...]

90% lijkt me ook overdreven, vooral de NL zenders zijn niet al te best
Hij zegt ook, Filmzenders, dus Canal+ bijv.

SBS6/Net5 en de rest van de Nederlandse kanalen is idd geen DVD kwaliteit.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
maaaruh dus

ik kan die HD samplje van MS in wma Egt net afspelen op mijn xp2000+
(met bsplayer, met mediaplyer schokt het als de t***ing ,vraag me niet waarom....
)

enne die HDTV via schotel is gewoon mpeg2 dus volgens mij hoeft die minder de rekenen omdat wma veel meer is gecomprimeerd.
dus zal over tiidje wel eens zon sat kaart kopen, jammer dat er og geen(betaalbare) sat kaarten zijn met hardwarematige-hd ondersteuning.

• ScuL
THW Arie schreef op 08 december 2003 @ 19:53:
[...]

Hij zegt ook, Filmzenders, dus Canal+ bijv.

SBS6/Net5 en de rest van de Nederlandse kanalen is idd geen DVD kwaliteit.
ik doelde inderdaad meer op zenders als Premiere, Viasat Ticket, Taquilla enzo. Canal+ mag er ook wel zijn. De nederlandse zenders worden idd in een belabberde bitrate uitgezonden.

Verwijderd

-ScuL- schreef op 08 december 2003 @ 18:59:
[...]

We kijken pay-tv kanalen via DVB, maar de kwaliteit is niet echt denderend tot nu toe :'( .

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Leuk zo'n speciale HDTV-zender, maar volgens mij voegt het weinig toe. Bij de introductie van breedbeeld (of eigenlijk voordat het aansloeg bij het grote publiek) was er ook zo'n speciale breedbeeld-zender, TV-Plus ofzoiets. Die heeft volgens mij ook niet lang bestaan.

Overigens vind ik de kwaliteit van de Nederlandse zenders over de sateliet nog best aardig, zeker als je het vergelijkt met het signaal dat je hier over de kabel aangeboden krijgt.

• Bigfoot
Bigs schreef op 08 december 2003 @ 21:48:

Overigens vind ik de kwaliteit van de Nederlandse zenders over de sateliet nog best aardig, zeker als je het vergelijkt met het signaal dat je hier over de kabel aangeboden krijgt.
Kabel is soms (vaak) nog slechter, maar vergelijk het maar es met bijv. de Duitse FTA zenders op de Astra als ZDF.....

• ScuL
Bigfoot schreef op 08 december 2003 @ 22:43:
[...]

Kabel is soms (vaak) nog slechter, maar vergelijk het maar es met bijv. de Duitse FTA zenders op de Astra als ZDF.....
RTL/SBS is om te huilen als je het vergelijkt met ZDF inderdaad.. ligt puur aan de bitrates.
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 21:42:
We kijken pay-tv kanalen via DVB, maar de kwaliteit is niet echt denderend tot nu
toe :'( .
welke dan?

maar goed, hoe meer er op de bitrate beknibbeld wordt (zo ook bij HDTV) des te meer zenders passen er op 1 transponder en daar gaat het allemaal om.

• Bigfoot
-ScuL- schreef op 08 december 2003 @ 23:02:
[...]

RTL/SBS is om te huilen als je het vergelijkt met ZDF inderdaad.. ligt puur aan de bitrates.
Weet je wat de bitrates zijn van deze zenders toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door Bigfoot op 08-12-2003 23:07 ]

• Hertog_Martin
ik dacht altijd dat kabel verschrikkelijk slecht was

tot we nieuwe tv kochten

alle zenders heel scherp en kleurvol

Ook ontliepen de zenders elkaar minder in kwaliteit dan eerst

eerder was yorin bij ons bijvoorbeeld heel erg wazig en slecht.. nu heel goed

en juist commercieele zenders zijn nu erg mooi en ned 2 wat minder.. terwijl dat eerder andersom was.

dus gewone kabeltv is opzich niet slecht. Enige wat ik nog zie is de nadelen van analoog.

Ik ben nu BTW Angel seizoen 5 aflevering 1 in HDTV aan het downloaden tegen betaling. 6.5 GB voor aflevering van 43 minuten.

Resolutie 1920x1080 (precies 5x hoger dan PAL dvd en precies 6 keer hoger dan NTSC dvd)
Geluid: Dolby Digital 2.1

Zit ook nog een 2de stream in verwerkt met resolutie van 704x480

Verwijderd

HDTV is geheel in de handen van Astra, dus die zullen wel voldoende bitrates hebben.

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 08:57
Euro2004 in Lissabon / Portugal: this might account for at least ten major event opportunities: Finale, 2 Semi-Finales, 4 Quarter Finales, Opening, a few country-oriented games
:9~ voetbal in 1080i..... * DIJK faints

• ScuL
DIJK schreef op 09 december 2003 @ 09:51:
[...]

:9~ voetbal in 1080i..... * DIJK faints
De Olympische spelen in Athene worden ook uitgezonden op Euro1080.

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 08:57
-ScuL- schreef op 09 december 2003 @ 11:31:
De Olympische spelen in Athene worden ook uitgezonden op Euro1080.
Ik zag het.. HEBBUHHEBBUHHEBBUH!...

Kijkt naar bankrekeningsaldo..... :|

euuuuuuuhhhhh, bij wie kan ik komen kijken :D?

Verwijderd

Topicstarter
z egaan 2 zender uitzenden :)

1tje voor publiek met elke 4 uur hetzelfde en 1tje voor eventts voor digitale bioscoopen

1ste is gewoon vrij te ontvangen 2e zal wel gedecodeerd zijn(mischien te kraken,zal wel niet...)

ik weet dus niet of ze voetbal (ek) dus op de vrij te ontvangen gaan uitzenden ,lijtk mij best veel te kosten aan licenties enzo.,

edittuh!

Question: “Why do you think that consumers are willing to buy expensive tickets for these events, which you can also see on TV now”
Answer: “First of all, the events we will show will only partly be available on the regular TV stations. ----->Examples are the Portugal 2004 soccer games. Other events, such major live rock concerts, big classic events, will NOT be on regular TV, nor on our Main Channel<------, so for these premium events are exclusive for the Event Channel. Furthermore, we have experienced that this type of environment that we can offer, large screen, perfect surround sound and sharing the event with hundreds of others, is perceived to be enormously attractive.”

:'( :'( :'( das dus ku uhm jammer..
als ze nou aardig zijn zette ze er een brakke beveiliging op om zo de rechthebbende mensjes blij te maken maar ons ook >:)

einde edit!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 17:02 ]

• Hertog_Martin
Ze zitten nog te kijken hoe ze het gaan doen

Wellicht komt er een apart sport abbonement ofzo waarmee je dus thuis EK en olympische spelen thuis kan kijken

er was iig gezegd dat ze zeker gaan proberen om die evenementen bij de mensen thuis te brengen.

Verder over het 1ste kanaal:

savonds van 20.00 tot 24.00 geloof ik wordt er 4 uur nieuwe content uitgezonden wat dan de volgende dag 12.00 tot 20.00 wordt herhaald

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:54
Mn ouders hebben sinds kort n Philips 30" TFT TV. Nu heb ik net even n HDTV filmpje gedownload en via laptop op de tv gekeken (de tv heeft n VGA ingang voor max 1280*768).
DAMN wat zag dat er verschrikkelijk mooi uit!!!
Ik zal een van de eersten zijn met zo'n schotelontvanger als het aanbod n beetje interessant word :P

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1