[OE] SMTP wordt Localhost

Pagina: 1
Acties:

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:23
Sinds een tijdje heb ik een vreemd probleem in Outlook Express (6.0). Ik kan met geen van mijn geinstalleerde accounts email verzenden vóórdat ik elke keer dat ik OE opstart de SMTP-Server opnieuw heb ingesteld (alle accounts maken natuurlijk gebruik van dezelfde server).

Ik weet dat OE de SMTP-server automatisch omzet naar localhost (127.0.0.1), en dat dit bij sommige SMTP-Servers een probleem veroorzaakt. Voorheen heb ik echter nooit prolemen gehad. Ik kan me herinneren dat ik rond de tijd dat het probleem ontstond verschillende hotmail accounts in OE toe had gevoegd, maar hoe kan dit de oorzaak zijn?

Als ik in het dialoogvenster 'Eigenschappen voor pop.hccnet.nl' (HCC-Net is mijn ISP, en deze account is de standaard account) localhost (er staat 127.0.0.1) vervang door 'SMTP.hccnet.nl' kan ik vervolgens prima mail verzenden. Als ik echter OE afsluit gaat die instelling verloren, en de volgende keer dat ik mail wil verzenden moet ik opnieuw de server instellen. Hoe voorkom ik dat OE mijn server verandert?

Ik zit overigens achter een router, maar het probleem is redelijk recent ontstaan, zonder dat er iets aan de router is veranderd. De Help van OE kon mij niet verder helpen, evenals de Knowledge Database van support.microsoft.com. Uiteraard heb ik ook de search hier gebruikt :Y)

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik heb dit zelfde geintje gehad maar dan niet in Outlook Expres maar in Outlook. Bij mij was de oorzaak een virusscanner (waarvan ik de naam ben vergeten) die perse mijn uitgaande mail wilde scannen en dergelijke.

Ik weet dus niet meer welke virusscanner dat was maar nadat ik um er af geknikkerd heb was bij mij het probleem opgelost. Ik heb tegenwoordig een andere virusscanner die dit dus niet meer doet. :)

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:23
Ik ga Norman eens even uitschakelen en uitvinden of het uitmaakt!

Edit: Jawel! Het was inderdaad Norman :( Ik draai ook pas sinds kort een Virusscanner (ongeveer zo lang als ik dit probleem heb :X ), en ik moet nog steeds wennen aan alle irritante bijwerkingen. Mijn moeder heeft echter een licentie betaald voor de scanner, dus ik ga hem wel blijven draaien. Nu ga ik dus uitzoeken hoe ik de mailcontrolefunctie uit kan schakelen.

[ Voor 75% gewijzigd door .Frank op 24-11-2003 16:43 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Ja zo'n virusscanner maakt meer kapot dan je lief is.... :o