Kortje ivm ICS Win2K & Win98SE

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bon, na nog eens een weekend te zitten knoeien op die Win98-bak die voor het minste weer meot opstarten om te zien of het werkt, kwam ik bij dit nadeel van ICS bij mij toch:
- Ik deel nu internet via een Win2K pc (twee NIC's) naar een WIn98SE computer.
Echter, als ik nu bij beide een map deel neem nu, en ik open het "Netwerlocaties" mapje om uit die mapjes iets te halen ofzo, ziet hij de andere computer niet.

Voor ik allerlei details ga spauwen is het best als ik het getwoon vraag:
- Is dit normaal (het nadeel) voor ICS via Windows machines???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:03
-ICS is idd vrij simpel opgezet
-Maar de twee pc's eens lid van dezelfde werkgroep. dan zou het al een stuk beter moeten gaan.

Verwijderd

Zet ze in dezelfde werkgroep inderdaad en zet op beide PC's de optie "NetBIOS over TCP/IP" aan. Deze vind je bij het tabblad 'Advanced' of 'WINS' onder de eigenschappen van het TCP/IP-protocol van de betreffende netwerkkaart :)

• Mizitras
  • Niet online
dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door Mizitras op 26-11-2003 00:58 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
"ICS is inderdaad zeer simpel onder Windows 98/2K"

Euh, ja. Ik vond dat ook.... Zit er een dieper liggende betekenis achter ofzo ;)
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 17:35:
Zet ze in dezelfde werkgroep inderdaad en zet op beide PC's de optie "NetBIOS over TCP/IP" aan. Deze vind je bij het tabblad 'Advanced' of 'WINS' onder de eigenschappen van het TCP/IP-protocol van de betreffende netwerkkaart :)
Zitten beide in dezelfde werkgroep (daarvoor al).
Die NetBios optie dacht ik wordt aangeraden af te zetten in de ICS FAQ hier op GOT dacht ik.

Ik zet hem alleszins even aan om te testen.

EDIT: Werkt dus niet, hij zit dus wel mee in de werkgroep zichtbaar onder zijn correcte naam maar als ik wil openen :
Kan \\computernaam niet vinden.
Netwerkpad niet beschikbaar

Verwijderd

Misschien is het dan tijd voor wat meer info :)

- Kun je wel pingen?
- Kabel in orde? (cross kabel)
- Geen firewall draaien?

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 10:45:

- Kun je wel pingen?
- Geen firewall draaien?
Idd, dacht ik ook zo :)

Morgen dan maar meer, nu slapen :)

Maar om al te reageren daarop:
- Kabel (beide) zijn in orde. Getest, alles picobello
- Een zonealarm op die win98; maar die is ge-uninstalled om zelfs die uit te sluiten.

Maar beide zien mekaar niet via zoeken 'computernaam', ze vinden echter wel zichzelf.

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 10:45:

- Kun je wel pingen?
- Geen firewall draaien?
Idd, dacht ik ook zo :)

Morgen dan maar meer, nu slapen :)

Maar om al te reageren daarop:
- Kabel (beide) zijn in orde. Getest, alles picobello
- Een zonealarm op die win98; maar die is ge-uninstalled om zelfs die uit te sluiten.

Maar beide zien mekaar niet via zoeken 'computernaam', ze vinden echter wel zichzelf.

Update: Na herinstallatie Windows2K (server) heb ik juist hetzelfde gedaan, nog altijd zelfde probleem. Alleen is er nu in de netwerklocatie of omgeving, geen win98 client te vinden meer. Dus dat was missschien een soort snelkoppling die er toen is blijven staan.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Netbios alleen aanzetten op netwerkkaarten die je gebruikt voor je lan. De waarschuwing in de faq betreft netwerkkaarten die je voor internet gebruikt. Je wilt _geen_ netbios op het internet gebruiken.

Heb je het tcp/ip protocol als 'standaardprotocol?
Kun je elkaar wel pingen? (start / run / 'cmd' of 'command' / 'ping [ip andere computer])
Heb je al eens geprobeert je netwerkkaarten op 10mbit/half duplex te draaien (start/instellingen/configuratiescherm/netwerk. Dan voor XP: rechtsclick lan verbinding, eigenschappen/configureren/geavanceerd/mediatype en/of duplexsnelheid. 98: dubbelclick op het groene netwerkkaart icoontje, dan geavanceerd, vervolgens weer mediatype/duplex).
kabel is wel cross? of heb je een hub/switch ertussen?

Localhost is where the heart is

Pagina: 1