[V&A] Status positieve reactie op aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 19:12
Vraag voor wetskenners: Welke verplichting ga je aan als je via de link in V&A positief reageert op een hardware-aanbod, en wat is de evt. verplichting van de aanbieder (niet in moreel maar in wettelijk opzicht)?

Voorbeeld: Jantje biedt HD aan voor 30 Euro; Pietje, wiens HD net is overleden, stuurt e-mail "wil hem graag hebben voor die prijs". Ik stel me voor dat Pietje verplicht is de HD te kopen als Jantje hem nog heeft; al minder duidelijk lijkt me of Jantje verplicht is te verkopen als die hem nog heeft, en nog minder of Jantje het moet laten weten als de HD al weg is.

Voorbeeld probleemsituatie: bovenstaand voorbeeld, maar Pietje krijgt geen reactie van Jantje. Na vijf dagen en herhaalde oproepen koopt Pietje dan maar een andere HD, en prompt ontvangt hij een mailtje van Jantje dat zijn HD klaarligt.

Zou het mogelijk/wenselijk zijn een maximum-responstermijn op te nemen in de V&A-voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dit forum is niet de juiste plaats om vragen aangaande de Nederlandse overeenkomsten-wetgeving te bespreken.

Maar voor een kort antwoord: Pas wanneer Jantje en Pietje elkaar bevestigende e-mail hebben verstuurd is er sprake van een overeenkomst. Daarvoor is er geen enkele overeenkomst aangegaan en zijn er geen rechten of plichten aan te ontlenen.

Tav een maximum response termijn.
Aangezien deze voorwaarde door Tweakers.net onmogelijk valt te controleren en/of te handhaven en omdat men, wanneer deze voorwaarde aanwezig is, zich erop beroept, is, mijns inziens, deze maximum-responsetermijn voorwaarde, dan ook niet wenselijk.

Aangezien de TS het forum wat voor dit soort discussie bestemd is, nog niet in kan gaat dit topic dicht

[ Voor 8% gewijzigd door Longbeard op 24-11-2003 17:19 ]

Dit topic is gesloten.