Hallo,
Ik heb een probleem waar ik echt niet meer uitkom.
Met de search was ook al niets te vinden.
Ik wil met m'n 2e pc opnemen van m'n 1e pc via spdif (optical).
Aan m'n 1e pc hangt een Motu 828 audio-interface
In m'n 2e pc zit een terratec ewx24/96
Ik heb zo al heel vaak dingen opgenomen en dat werkte perfect, tot op de dag van vandaag.
Zodra het kabeltje in de Motu "Optical Out" zit en in de terratec in "Optical In" krijg zie ik in soundforge de peakmeters alleen maar in het rood slaan (constante clipping). Ook al draai ik helemaal geen muziek op m'n 1e pc.
Ik heb een stukje opgenomen... dan kun je het horen:
http://student-kmt.hku.nl/~bob0/soundviaoptical.mp3
(Kijk uit!!! Zet je speakers eerst ff zachter.)
Hier is zo te horen geen sprake van een overstuurd oorspronkelijk signaal, maar een grote fout in het digitale domein.
Of je bij de 2e pc de klock op intern of extern zet, maakt niets uit. De samplerate is op bijde pc's 44.1 KHz en ik heb zelfs al verschillende kabeltjes geprobeerd, maar niets helpt.
Als ik bij de 2e pc het kabeltje eruit haal, dan krijgt 'ie ook niks meer binnen.
Pffff, iemand ideeën wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt jongens!
Ik heb een probleem waar ik echt niet meer uitkom.
Met de search was ook al niets te vinden.
Ik wil met m'n 2e pc opnemen van m'n 1e pc via spdif (optical).
Aan m'n 1e pc hangt een Motu 828 audio-interface
In m'n 2e pc zit een terratec ewx24/96
Ik heb zo al heel vaak dingen opgenomen en dat werkte perfect, tot op de dag van vandaag.
Zodra het kabeltje in de Motu "Optical Out" zit en in de terratec in "Optical In" krijg zie ik in soundforge de peakmeters alleen maar in het rood slaan (constante clipping). Ook al draai ik helemaal geen muziek op m'n 1e pc.
Ik heb een stukje opgenomen... dan kun je het horen:
http://student-kmt.hku.nl/~bob0/soundviaoptical.mp3
(Kijk uit!!! Zet je speakers eerst ff zachter.)
Hier is zo te horen geen sprake van een overstuurd oorspronkelijk signaal, maar een grote fout in het digitale domein.
Of je bij de 2e pc de klock op intern of extern zet, maakt niets uit. De samplerate is op bijde pc's 44.1 KHz en ik heb zelfs al verschillende kabeltjes geprobeerd, maar niets helpt.
Als ik bij de 2e pc het kabeltje eruit haal, dan krijgt 'ie ook niks meer binnen.
Pffff, iemand ideeën wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Alvast bedankt jongens!
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...