Een maandje geleden heb ik bij een kennis XP Pro NL geinstalleerd. Alles werkte daar prima (supersnel zelfs), totdat hij me vorige week belde. Zijn systeem startte erg langzaam op. Inderdaad, ik heb met eigen ogen mogen aanschouwen dat de XP logo-balkjes (voordat je het welkom-scherm ziet) minimaal 50 keer vollopen. Sinds de installatie is er geen nieuwe hard- of software geinstalleerd en daarom kon ik het probleem ook niet plaatsen.
Gelukkig had ik destijds een Ghost-image gemaakt, welke ik er dus overheen geknald heb. Maar het systeem blijft even traag; nog steeds minimaal 50 logo-balkjes.
Ook het unpluggen van Chello voordat de pc aangaat helpt niet. Waar kan dit aan liggen en wat doet XP eigenlijk tijdens het showen van de logo-balkjes?
N.B. Het systeem is volledig gedefragmenteerd en laat ook geen schijf-activiteit zien tijdens het showen van de logo-balkjes.
Gelukkig had ik destijds een Ghost-image gemaakt, welke ik er dus overheen geknald heb. Maar het systeem blijft even traag; nog steeds minimaal 50 logo-balkjes.
Ook het unpluggen van Chello voordat de pc aangaat helpt niet. Waar kan dit aan liggen en wat doet XP eigenlijk tijdens het showen van de logo-balkjes?
N.B. Het systeem is volledig gedefragmenteerd en laat ook geen schijf-activiteit zien tijdens het showen van de logo-balkjes.