[vast] soms telefonisch onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Om onverklaarbare reden zijn wij soms telefonisch onbereikbaar. Er ligt hier een ISDN lijn (van KPN, provider ook gewoon KPN) met daarop een quattrovox III centrale + 3 lijnen door huis (alles door monteur v. KPN zelf gelegd) en daarvoor een splitter met daaraan Mxstream verbinding (welke overigens wel ten alle tijde werkend is).
Alles klopt qua aansluitingen; net alles gecontroleerd, ook de volgorde van ISRA, splitter, centrale / modem enz klopt gewoon en ja, ook de telefoons liggen gewoon op de haak :+
De maximale belasting van de poorten (4 poorten op centrale, 3 in gebruik) wordt niet overschreden (elke poort maar 1 toestel).
Als ik met mobiel (vodaf.) naar vaste lijn bel krijg ik 'het vodafone nummer wat u heeft geprobeerd te bereiken kan uitgeschakeld zijn.....'
Laatst KPN gebeld om ze te vragen of ze de lijn van de centrale naar t huis konden testen, KPN zei me dat de lijn pico bello in orde is.
Onlangs de handleiding van de Quattrovox III nog ff doorgenomen; stond een optie in om de firmware van de centrale te updaten, ook dat gedaan dus maar nog steeds dezelfde situatie: af en toe onbereikbaar.

Eventuele andere mogelijkheden; Vuile contacten (hangt niet in ontzettend vochtige omgeving de centrale)? ... ? ... ? Ik weet t niet meer :?

Een mogelijkheid die net bij mij opkomt: splitter mogelijk kapot?

[ Voor 8% gewijzigd door r0el op 24-11-2003 16:00 . Reden: nieuw idee :) ]

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ik zou zeggen, zoek het probleem bij Vodafoon!

Iedere mobiele operator heeft dit volgens mij, heb het namelijk al vaker meegemaakt bij Telfort, voordat het O2 werd, en bij Dutchtone momenteel Orange..

Mijn regel als ik een inbezet of niet bereikbaar toontje krijg als ik bel: gewoon tot 2 extra keren bellen, vaak krijg ik ze dan wel te pakken...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• r0el
  • Niet online
Niet alleen ik heb er met mobiel last van; m'n moeder ook (tevens vodaf.) maar ook m'n vriendin (t-mobile) en van vast naar vast. Iedereen die belt krijgt soms met ons probleem van onbereikbaarheid te maken. Van vast naar vast schijn je de eerste keer helemaal niks te horen en als je t dan opnieuw probeert weer wel...

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 18:10

DkF

Je hebt niet toevallig iets doorgeschakeld naar een Vodafone nummer?

• r0el
  • Niet online
DkF schreef op 25 november 2003 @ 08:50:
Je hebt niet toevallig iets doorgeschakeld naar een Vodafone nummer?
Nee, helemaal geen doorschakelingen. Volgens mij is t gewoon t standaard riedeltje wat men krijgt als met een onbereikbaar nummer belt.
Kben net bij primafoon langs geweest voor een nieuwe splitter; is gratis; dat vink nou weer goeie service van KPN :) Nu aant testen; helaas; 2 v/d 4 pogingen = onbereikbaar :X Er zit hier ergens in huis iets fout (hardwarematig dus) maar wat :? :/

Edit; net geprobeerd (zonder resultaat):
Alleen poort 1 aansluiten van centrale
(ethernet)modem uit
ISDN kabel uit PC
Alle bedrading gechecked en doorgemeten

T lijkt me dat de quattrovox is opgeblazen.... :'(

[ Voor 17% gewijzigd door r0el op 25-11-2003 16:48 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 18:10

DkF

r0el schreef op 25 november 2003 @ 08:44:
Niet alleen ik heb er met mobiel last van; m'n moeder ook (tevens vodaf.) maar ook m'n vriendin (t-mobile) en van vast naar vast. Iedereen die belt krijgt soms met ons probleem van onbereikbaarheid te maken. Van vast naar vast schijn je de eerste keer helemaal niks te horen en als je t dan opnieuw probeert weer wel...
Maar je zegt dat bij vast <-> vast je ook de melding krijgt 'dit Vodafonenummer....'

Dat kan toch niet? Die hebben toch niets te maken met vaste verbindingen?
r0el schreef op 25 november 2003 @ 12:31:
[...]

Nee, helemaal geen doorschakelingen. Volgens mij is t gewoon t standaard riedeltje wat men krijgt als met een onbereikbaar nummer belt.
Kben net bij primafoon langs geweest voor een nieuwe splitter; is gratis; dat vink nou weer goeie service van KPN :) Nu aant testen; helaas; 2 v/d 4 pogingen = onbereikbaar :X Er zit hier ergens in huis iets fout (hardwarematig dus) maar wat :? :/

Edit; net geprobeerd (zonder resultaat):
Alleen poort 1 aansluiten van centrale
(ethernet)modem uit
ISDN kabel uit PC
Alle bedrading gechecked en doorgemeten

T lijkt me dat de quattrovox is opgeblazen.... :'(
Dus nu doet 'ie helemaal niets meer?
Hoe wil je die QVox opblazen :?
Kijk, stuk gaan kan altijd, maar euhm, waar komt deze conclusie vandaan? :|

[ Voor 4% gewijzigd door DkF op 25-11-2003 17:00 ]

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
* Freggel_United werkt op 0800-0407 en is bekend met het probleem...

Dat je een mededeling krijgt van Vodafone klopt, de informatietoon wordt door vodafone geinterpreteerd als zijnde een nummers van hun zelf. Daarom krijg je een vodafone bericht.

Dan de hamvraag: Wat voor NT1 heb je ??? Dit kan namelijk, icm ADSL, wel eens bepalend zijn voor de werking van je ISDN verkeer.

By each crime and every kindness, we birth our future

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

r0el schreef op 25 november 2003 @ 08:44:
Wat ik dus probeerde te zeggen, iedere mobiele operator heeft daar last van, dus info dat het bij anderen niet werkt hoef ik dus niet...

En tsja, ook van vast naar vast heb ik het sporadisch ook ervaren, maar goed, niet iedereen gaat een 2e keer bellen als je een foutmelding hoort....
Freggel_United schreef op 25 november 2003 @ 17:26:

Dat je een mededeling krijgt van Vodafone klopt, de informatietoon wordt door vodafone geinterpreteerd als zijnde een nummers van hun zelf. Daarom krijg je een vodafone bericht.

Dan de hamvraag: Wat voor NT1 heb je ??? Dit kan namelijk, icm ADSL, wel eens bepalend zijn voor de werking van je ISDN verkeer.
Hier kan je waarschijnlijk wat mee! Want zoals je het beschrijft is 2 van de vier oproepen die doorkomen echt niet normaal!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• r0el
  • Niet online
Freggel_United schreef op 25 november 2003 @ 17:26:

Model NT1 S4
Als dit verklaring zou zijn voor probleem....? _/-\o_

Edit; net 0800-0407 gebeld, ze hebben de lijn doorgemeten; vanaf de centrale naar t huis is in orde, ze vertelde me alleen dat er binnen t huis een weerstand van 180k Ohm is (wat normaal 10 zou moeten zijn). Dat was in 80% v/d gevallen een splitterdefect. In dit geval dus niet. Vooralsnog doet de lijn t op t moment wèl :? (probleem lijkt nu dus weg te zijn)

[ Voor 33% gewijzigd door r0el op 26-11-2003 14:24 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een S4 is geen enkel probleem met adsl. Als je het probleem weer hebt, moet je gewoon eens met en zonder splitter gaan testen, dan weet je wat het is :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1