[Win2K + IIS] Meedere FTP gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Dag luitjes! Of ik snap 't niet of ik doe 't niet goed. 8)7 Mischien kunnen juliie me helpen?

Effe de situatie uitleggen. Ik heb een webserver en die draait op Win2K Server + IIS. Deze staat bij m'n ISP. Op deze webserver draait een website van mijn baas. Nou staat er al sinds een paar jaar een website erbij op van een ander bedrijf. Dus er staan 2 sites op 1 webserver. So far so good...Niets aan het handje zou je denken. Maar nu wil het geval dus dat het andere bedrijf binnen zeer korte tijd zelf hun website wil gaan onderhouden. Vind ik persoonlijk geen enkel probleem want dan hoef ik het niet meer te doen. Dus ik heb een gebruikersnaam aangemaakt in "Computer Management" van de webserver. Deze gebruikersnaam is exact gelijk aan de naam van de directory waarin hun website staat.

Ik heb geen FTP site aangemaakt in IIS! Ik heb in IIS een virtual directory aangemaakt en die laten verwijzen naar die folder waar die website staat. Dus ik zou denken dat als ik middels een FTP progje inlog met de gebruikersnaam die ik zojuist heb aangemaakt direct in de folder terecht zou komen waar dus ook de website zou moeten staan. En dat gebeurd dus niet. Ik kom als het ware in de root van "wwwroot" terecht i.p.v. een level dieper. Dat moet dus zijn \\wwwroot\website2\

Effe een overzichte zoals ik het graag zou willen hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
\\wwwroot < ----- hierin beland ik als ik inlog met username "supervisor"
       \website1   
             \img
             \html
             \pdf
       \website2   < ----- hierin wil ik belanden als ik inlog met als username "website2"
             \img
             \html
             \pdf

Iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien? En ja ik heb al de search gebruikt en overal kom ik datgene tegen wat ik ook al gedaan heb en toch werkt het niet helemaal lekker. En nee ik heb geen zin om progjes als ProFTP en dergelijke te installeren. Dank U. :)

oh ja... Effe wat extra info.
Ik had m'n ISP al gebeld om hulp maar alle "technische" jongens zijn buiten de deur. En ik kan via PcAnywhere op die webserver komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 24-11-2003 15:33 ]