Toon posts:

2 pc's, 1 seriele kabelmodem, maximale afstand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb al eventjes gezocht op het forum maar schijnbaar beetje lastig om de juiste trefwoorden in te vullen voor mijn probleempje:)
Dus ik vraag het gewoon in een nieuw topic:

Een vriend van me heeft bij Rendo een kabelinternetabbonement, normaal geen probleem behalve dat het takketraag, duur en er een fucking datalimieto p zit die nergens op slaat maar goed, ieets beters is daar niet te krijgen:(

Nu heeft hij thuis 2 pc's staan en wilde hij graag beide pc's op die modem schakelen, als het kan zodat ze tegelijk op internet konden maar evnetueel met behulp van een switch waar 2 uitgangen op zitten naar de seriele poort van elke pc.
Hij is nu naar een pc winkeltje in de buurt geweest en had daar gevraagd of zij misschien een oplossing wisten voor zijn probleem:
kan wel m.b.v. een switch maar dan mocht de kabel niet langer zijn dan 3 meter omdat er anders teveel dataverlies op zou treden.

Vraag 1: is dit waar en kan hij beter geen kabel van 5 meter nemen om elke pc aan te sluiten op de switch

Vraag2: Zijn er misschien andere oplossingen voor dit probleem? Helaas heeft niet elke pc een ethernet kaartje dus met een utp kabel tussen de pc's is hij nog niet veel verder.

Hopelijk zijn er hier wat mensjes die een leuke en werkende oplossing kunnen geven.

groetjes!
duckie & beertje
AKA De Kaasboeren:)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

gewoon Ethernet kaartje in alle PC's zetten.
is wel zo makkelijk lijt mij

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

gewoon Ethernet kaartje in alle PC's zetten.
is wel zo makkelijk lijkt mij

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Is zelfs mij gelukt:P Na natuurlijk eerst bij de netwerkmannen van dit forum ff wat vragen te stellen*D

Gewoon overal een netwerkkaartje inzetten dus

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

juist...das niet zo duur...f30 per kaartje

en met zoŽn switch op allbij de seriele poorten gaat niet werken...dan kan je neit tegelijkertijd inettten...met ethernet wel