Toon posts:

Hoe zie je welk proces een bepaalde poort gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all, ik heb al even gezocht maar geen antwoord gevonden...

Ik wil weten hoe ik kan zien welk proces, of welke software gebruik maakt van een bepaalde poort. Ik zie dat er geluisterd word op poort 5003, maar ik heb geen software die daar naar luistert.

netstat -aon werkt niet op een w2k server machine... Help!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klik: TCPView van sysinternals :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk geen onbekende software of andere "handige" proggies op deze serever installeren... Waarschijnlijk moet ik dan ook nog booten en dat is not possible at this moment.. Is er geen andere manier?

Verwijderd

Je hoeft niet te booten..Sysinternals is wel te vertrouwen hoor.

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
TCPView is een standalone programma (1 exe bestand).
Het installeerd niets en wijzigd ook niets aan je registry.

Verder een ERG handig programma voor alle systeembeheerders onder ons.
Een must eigelijk :)
sysinternals.com

[ Voor 16% gewijzigd door ^Ripper op 24-11-2003 15:58 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Inderdaad geen reboot & (AFAIK) geen problemen. Ik heb het ook gewoon op mn servers gedraaid zonder te zweten ( :P ) Sysinternals rules O+

Trouwens ben ik net wat vergeten, nou ja, dan verplaats ik het wel even naar SA 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Itcan.Net Monitor is hier ook een prachtig programma voor, per poort en ip je down/upload te zien. Als je het echt per proces wil zien, dan kan je ActivePorts gebruiken: het is een heel simpel programma, maar o zo effectief _o_ .

http://itcan.programmer.nl/ voor Itcan.Net Monitor
http://www.devhood.com/tools/tool_details.aspx?tool_id=515 voor ActivePorts

ActivePorts screenie:

Afbeeldingslocatie: http://www.iisfaq.com/images/ActivePorts.gif

Beiden zijn freeware :)

edit: @ elevator hieronder: dat heeft F_J_K net gedaan, zie hierboven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 24-11-2003 16:01 ]

LinkedIn
Instagram

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows 2000 kent dit volgens mij inderdaad niet ingebouwd, en dus ben je op zoek naar een utility. Ik verplaats je topic daarom eventjes naar Software Algemeen.

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

ReemF schreef op 24 november 2003 @ 15:56:
Itcan.Net Monitor is hier ook een prachtig programma voor, per poort en ip je down/upload te zien. Als je het echt per proces wil zien, dan kan je ActivePorts gebruiken: het is een heel simpel programma, maar o zo effectief _o_ .
Hmm, maar eens proberen :)

Deze moeten helaas beide wel worden geinstalleerd itt. TCPView waar enkel de .exe hoeft te worden gekopieerd.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
Ooko een erg mooi (en dus fijn :P) tooltje www.prcview.com ook maar 1 exe zonder install :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Pagina: 1