Voor de laatste keer: Welke HD???

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 19:40
Een ding staat voor mij vast, er komt bij mij een nieuwe harddisk in. Wat nog niet vasstaat is welke. Wat ik nu heb is een WD Caviar 6,4 GB 5400 rpm. Ik kan je een ding zeggen, die is TRAAAAAG :( :(. Ik zat zelf te denken aan een IBM 13,5 GB 7200 rpm. Nu gaat het me voor een deel om de grootte van de HD, maar gaat de performance van m'n pc er veel op vooruit als ik deze erin zet? Oftewel, maakt het in snelheid zo ontzettend veel uit?

Ooh ja, mijn config:

BP6 dual C366@550
WD Caviar 6,4 GB
V770 32 MB
40x Aopen
en nog wat onbelangrijke shit... :)

Martijn

P.S. Iemand die een HD weet die beter en sneller is dan die IBM, please tell me. Ik hou het wel graag op max. 400/450 piek.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Ja, je compu wordt er echt rete-snel van. Op dit moment is hij weer net iets duurder. Ik wil er ook één. Ik denk dat ik wacht tot de DPTA iets van 350 is. De DJNA is dat nu ongeveer.

Verwijderd

Wat is nou het verschil tussen DPTA en DJNA? Die eerste is de 'pluto' en die is sneller toch?

• Martijn
Thx, maar inderdaad zou ik ook wel willen weten wat het verschil tussen die twee is... :)

Verwijderd

ik heb ook een BP6

en heb laatst een IBM JANUS gekocht (DJNA dus) van 13 gig.. PERFECTE SCHIJF..

het vreemde van die pluto is dus dat 'ie volgens de specs van IBM exact gelijk is aan de janus, ik kon de pluto nergens krijgen (was zelfs een stuk duurder als de janus, als ze hem zouden bestellen) en ik kon de janus bij de compuzaak op de hoek ophalen..

dus koop gerust de janus, er zijn een hoop mensen hier op tweakers.net die zo'n ding hebben en bijna iedereen zeg "GOED DING"

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb zelf een IBM Janus (DJNA) 15,3 gyg 5400 tpm, die is lekker.
Laatst heb ik een pc'tje gebouwd (en verkocht) met zo'n 13,6 GB 7200 GB, nou, die is echt perfect!

• Martijn
TB, wat is het nou? 13,6 GB of 7200 GB... :)

Maar merk je echt snelheidsverschil tussen die twee (een 5400 en een 7200)?

Martijn

Verwijderd

De snelste betaalbare HD's of de markt zijn op dit moment de Western Digitals op 7200 rpm.
Ik dacht dat de kleinste rond de 13 gig is en ongeveer 400-450 kost, ff pricewatch kijken daarvoor.
IBM heb ik ook altijd veel plezier aan gehad, heb nu een Quantum fireball KA, 7200 rpm, behoorlijk snel, maar redelijk wat herrie :P

• Martijn
Western Digital = IBM
(tenminste de 9,1 en de 18 GB 7200 rpm schijven)

Verwijderd

De 13 gig dacht ik niet. die heeft ook die AV functie. Dat hij zichzelf alleen corrigeert als hij niets anders te doen heeft.
Net als Maxtor.

Verwijderd

if you want the harddisk to been faster
click on controlpaneel setting
device manager..
generic disk type
setting
click on DMA

your harddisk will been faster.........

Verwijderd

Niet volgens ome Tom :)

Greetz,

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 22:52
nou koop NOOIT een WD hd ik heb er ooit 1 gekocht die is intussen al 5 keer vervangen
en mijn 10 gb is pas vervangen en nu is tie alweer kapot

dus doe het niet ik ga zelf vandaag voor de maxtor lv 17 17 Gb 5400 rpm 512 kb cache 405,- bij mycom :)

.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik heb een Quantum 13,6 Gb KA ATA 66
en die is lekker snel voor mijn BP6

Greetingz,

Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

IBM is op het moment erg goed met HD's. In een paar computer totaals geleden, werd die DJNA samen met de WD variant en een MAXTOR als beste HD gekozen. En de WD was ietsje beter als de IBM maar..een laatst kon je lezen dat WD een hoop schijven heeft teruggehaald...dus ga voor je eerste ingeving, heb ik ook gedaan en heb geen spijt van mijn DJNA371350. Ik zou alleen wel is willen weten wat die 2mb cache nou doet ??

Verwijderd

Koop toch gewoon een Maxtor 27,3 GB 7200 rpm 2MB Cache en UDMA/66
Dit is echt een geweldige schijf!

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Heb lekker op de HCC dagen bij de Mycom veiling een Maxtor DiamondMax Plus 7200 rpm/15,2 Gb schijf gekocht voor F 270,- hehe..... Dingetje gaat redelijk snel. De Maxtor schijven zijn allemaal best redelijk geprijsd.

Byteripper.
Pagina: 1