Toon posts:

Locktijden veranderen [win2ksrv]

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Daar,

Waar staat ergens in windows bv win2k adv srv waar je kunt instellen dat windows zich bv over 10 na niet gebruik zich automatisch lockt ?

Normaal dus ctrl + alt + del en dan enter om te locken maar ken ook auto that i know maar hoe ?

NB

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

screensaver erop zetten met password protection active.

Verwijderd

Topicstarter
Ja en nee, op een gewoon werkstation is dit nog wel te doen maar niet op een server. Althans vind ik dan niet.

Ik weet dat het mogelijk is alleen ik vind die functie niet.
En een beetje zoeken eindigde al op computers beveiligen met ja kettingen :*)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als je bij een server weg gaat moet je het automatisme hebben om em te locken.. Ik ken niet 123 een policie die dit afdwingt en policies zetten op mensen die op servers mogen inloggen zou ik uberhaupt niet aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee okee gelijk heb je.

Maar het gaat mij bv erom als je zegt van oe oe effe vlug vlug en je gaat weg dat die bv over 5 automatisch het station ( server in dit geval ) lockt.

Ik was policies al door aan't spitten maar nog ter ver geefs.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt in de All Users | StartUp een reg filetje zetten wat in HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

ScreenSaveActive 1
ScreenSaverisSecure 1
ScreenSaveTimeOut <desired time>
SCRNSAVE.EXE <desired Screen Saver>

wegschrijft. Werkt pas nadat je voor de tweede keer aangelogged bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Brahiewahiewa op 24-11-2003 15:37 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 24 november 2003 @ 15:36:
Je kunt in de All Users | StartUp een reg filetje zetten wat in HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

ScreenSaveActive 1
ScreenSaverisSecure 1
ScreenSaveTimeOut <desired time>
SCRNSAVE.EXE <desired Screen Saver>

wegschrijft. Werkt pas nadat je voor de tweede keer aangelogged bent.
Ja okee dit is een optie maar zo te zien gaat dit dus puur om een screensaver en ik wil het gewoon hebben dus de vervanger van ctrl + alt + del

Hmm dat doet die dus wel gewoon geen screensaver alleen is er toch een policy voor :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 15:52 ]

• peli
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 14:55
Daar is een policy voor. Ff zoeken zou ik zo zeggen.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Een server staat toch in een afeschermde ruimte, waar alleen bevoegd personeel mag komen. Waarom moet je hem dan locken?

Verwijderd

Topicstarter
peli schreef op 24 november 2003 @ 15:50:
Daar is een policy voor. Ff zoeken zou ik zo zeggen.
Yep idd echter weet jij welke // gevonden want dat is het probleem ik vind hem niet en googlen heeft nog niets uitgebracht :(

Verwijderd

Topicstarter
ge-flopt schreef op 24 november 2003 @ 15:52:
Een server staat toch in een afeschermde ruimte, waar alleen bevoegd personeel mag komen. Waarom moet je hem dan locken?
Klopt idd, maar ik zal dan wat duidelijker zijn het is gewoon voor thuisgebruik en puur uit nieuwsgierigheid meer niet eigenlijk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Start -> Run -> Gpedit en dan user policies. Je moet idd een screensaver instellen, maar dat kan ook de screensaver 'blank' zijn (oftewel een zwart scherm).

Probeer verder voortaan je topics van iets meer eigen initiatief te doorspekken - je vraag komt nu wel heel erg over als een 'doe dit eventjes voor me'.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.