Samsung 753dfx kabel pin-out

Pagina: 1
Acties:

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26
Ten eerste,

ik heb de search gebruikt
ik heb google ge/misbruikt
Ik heb samsung gebeld/gemaild

Ik heb een samsung 753dfx monitor waarvan de connector eraf is. Hier zou ik graag een nieuwe op willen zetten. Ik kan alleen op internet de pin-out van de standaard vinden. Niet voro deze monitor welke kleur op welke pin moet.

Kan iemand mij verder helpen?

CISSP! Drop your encryption keys!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Indien het een analoge TFT monitor (zonder DVI) is, dan kan je de RGB kabels er meestal wel makkelijk uithalen. Die zijn meestal afzonderlijk afgeschermd.

Dan zit je nog met alle andere draden, maar daarvoor kan je het beste de TFT open maken. 2 draden lopen met de RGB draden het videogedeelte in . Dit zijn de sync draden. WElke de VSync is en welke de HSync is, moet je gewoon even proberen. 50% kans dat je goed zit.
De overige draden zijn eigenlijk niet van belang en dienen enkel ter identificatie van de monitor.

Je kan het beste beginnen met de RGB kabels, je beeld zal dan wel verstoord zijn maar je zou vaag wat moeten herkennen. Vervolgens moet je de sync kabels zien te vinden en als laatste zou je de id-kabels kunnen proberen te matchen.

Het makkelijkste is een VGA verlengkabel te kopen en daar de female kant vanaf knippen. Dan hoef je niet achter je PC te rommelen.

Informatie over hoe de interne draadjes aan te sluiten voor deze specifieke monitor zal je nergens vinden.

Senile! Senile Oekaki