Verwijderd
Ik heb hier wel vaker van dat soort dingen gehoord.... en gelezen 
ik zou het een tijdje aanzien. kijk of de schijf niet te warm wordt, als ie echt een schurend geluid gaat maken, alsof hij de koppen rechtzet, dan moet je zo snel mogelijk een back-up maken van al je bestanden. de ene schijf houdt het dan nog 2 jaar uit, en de andere maar 2 weken bij wijze van spreken.
Opletten dus
Johny
(nou klink ik net als een echte tweaker!
ik zou het een tijdje aanzien. kijk of de schijf niet te warm wordt, als ie echt een schurend geluid gaat maken, alsof hij de koppen rechtzet, dan moet je zo snel mogelijk een back-up maken van al je bestanden. de ene schijf houdt het dan nog 2 jaar uit, en de andere maar 2 weken bij wijze van spreken.
Opletten dus
Johny
(nou klink ik net als een echte tweaker!
mijn IBM deskstar 30GB 7200 RPM
deed laatst ook vreemd
maakte soort schrapend geluid
tikte af en toe, viel vaak zomaar stil
hoorde vaak spindown
bleek kapot te zijn, nieuwe gekregen
backup was bij mij nog net mogelijk
ik zou voor de zekerheid belangrijke dingen backuppen
deed laatst ook vreemd
maakte soort schrapend geluid
tikte af en toe, viel vaak zomaar stil
hoorde vaak spindown
bleek kapot te zijn, nieuwe gekregen
backup was bij mij nog net mogelijk
ik zou voor de zekerheid belangrijke dingen backuppen
Daar had ik laatst dus ook last van bij m'n 20.4 GB 7200RPM Seagate, na een week was 'ie helemaal naar de kl*te 
Gelukkig wel nog garantie, dus ik heb een nieuwe gekregen
, maar geen back-ups. Maar die nieuwe begint nu ook wat luidruchtiger te worden
Ik zou 't gewoon ff afwachten, en een back-upje maken.
Gelukkig wel nog garantie, dus ik heb een nieuwe gekregen
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
ik heb hier een hdd (seagate 13GB) die zo'n zeurend hoog geluid maakt. Is al wat op leeftijd. Heb hem nu in een swap-bay gezet al wisselbare hdd tussen mijn andere systemen enzo... Ook makkelijk als je es naar vrienden gaat die dezelfde bay-systeem hebben. HDD erbij en kopieren maar
Verwijderd
koop dan ook geen Seagate mensen! Tjonge jonge, is het zo moeilijk om een goed merk te kopen voor die paar tientjes meer die gewoon goed blijven draaien?
Ik noem: WD, Quantum, IBM
Ok, daar hebben ze ook wel uitvallers, maar een stukkkkk minder!!
Begin maar met backuppen want dat kan je maar nooit vaak genoeg doen. Voor de rest je backups up to date houden en aanzien hoe lang hij nog volhoud.
Meh ...
Verwijderd
TWARF: wat ben je nu toch kinderachtig bezig met die icoontjes elke keer!! soliciteer je naar een ban of zo???
Doe ff normaal joh...
Doe ff normaal joh...
Maar let wel op dat seagate erom bekend staat dat ze een pleuris herrie maken 
En backups maken is altijd handig, ook al gaat je HD niet kapot, voor het geval je iets kwijtraakt door een irri broertje die leuk bezig is met de 'del' knop waarvan ie net de functie heeft uitgevonden.
En backups maken is altijd handig, ook al gaat je HD niet kapot, voor het geval je iets kwijtraakt door een irri broertje die leuk bezig is met de 'del' knop waarvan ie net de functie heeft uitgevonden.
Seagate maakt echt geen slechte schijven hoor, ze maken misschien dan wat herrie, maar ook dat verschilt weer per type. Ik heb laatst ergens een seagateje ingezet waarvan ik dacht dat 'ie kapot was, omdat ik hem niet eens hoordeOp vrijdag 08 december 2000 15:16 schreef TheMikerMC het volgende:
koop dan ook geen Seagate mensen! Tjonge jonge, is het zo moeilijk om een goed merk te kopen voor die paar tientjes meer die gewoon goed blijven draaien?
Ik heb maar 1 keerje een kapotte Seagate meegemaakt hoor en dat is minder dan IBM
Maar je hebt wel gelijk, volgende keer koop ik iets dat minder geluid maakt.
Hee kijk nou!
Ik heb een reply gepost voor het topic er stond!
Ik heb een reply gepost voor het topic er stond!
Pagina: 1