Toon posts:

[WINME] Aanmelden bij een domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik meld mij altijd aan bij een domein. Maar nu als ik me computer opstart krijg ik het aanmeld scherm niet.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Nagekeken of Client voor microsoft netwerken was geselecteerd bij netwerkomgeving.
- Gekeken of Client voor microsoft netwerken op het goede domein was ingesteld.
- Alles bij netwerk omgeving verwijderd en weer geinstalleerd na een reboot.

Ik kan wel internetten via de router, maar kan bij geen enkele computer in het netwerk. Hij geeft dan aan dat ik niet ben aangemeld bij het netwerk.

Bijna vergeten, ik meld me aan bij een NT4 domein.

Voor de rest weet ik het ook niet meer, het lijkt me duidelijk een software probleem aangezien het internet gewoon werkt via de router, en een nieuwe netwerkkaart het zelfde had. Maar wat is er defect.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 14:25 . Reden: Wat info toegevoegd ]

Verwijderd

Wat bedoel je met "krijg het aanmeldscherm niet"? Krijg je helemaal geen login-scherm? Of kun je niet kiezen tussen aanmelden op het domein en aanmelden op een lokale account :?

Als het eerste het geval is, zou het goed kunnen dat je even in moet stellen dat "gebruikers zich bij het starten van Windows aan moeten melden" in het Control Pannel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:34:
Wat bedoel je met "krijg het aanmeldscherm niet"? Krijg je helemaal geen login-scherm? Of kun je niet kiezen tussen aanmelden op het domein en aanmelden op een lokale account :?

Als het eerste het geval is, zou het goed kunnen dat je even in moet stellen dat "gebruikers zich bij het starten van Windows aan moeten melden" in het Control Pannel.
Ik krijg dus helemaal geen login scherm.

Verwijderd

Check dan even of je wel aan hebt staan dat gebruikers moeten inloggen. Ik gok dat dat het is.

Verwijderd

Draait de server waar het domein op draait DHCP, als dit het geval is kun je vaak nog internetten ook al ben je niet aangemeld op het domein, dus als je dan niet kunt internetten ligt het misschien niet alleen aan jouw pc. Check je Nic, Check de instellingen van de netwerkaanmelding dus onder netwerkidentificatie ofzo, Check de settings van de Nic, Wat heb je veranderd voordat alles fout ging? Check je bekabeling. Misschien is je nic zelf wel defect... je weet het maar nooit, in dit geval moet je es ff een andere proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat instellen dat gebruikers zich moeten aanmelden?
Ik heb gekeken bij wachtwoorden en bij gebruikers in het configuratiescherm maar kan het niet vinden....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:44:
Waar kan ik dat instellen dat gebruikers zich moeten aanmelden?
Ik heb gekeken bij wachtwoorden en bij gebruikers in het configuratiescherm maar kan het niet vinden....
bij gebruikers en wachtwoorden en dan onder het tablad geavanceerd

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dus windows ME en bij gebruikers heb ik maar 1 tab, en dat is lijst met gebruikers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:51:
Ik gebruik dus windows ME en bij gebruikers heb ik maar 1 tab, en dat is lijst met gebruikers.
Ok mijn fout, zat aan xp te denken en d8 misschien heb je er wat aan. Als welke user ben je nu lokaal aangemeld dan? Administrator of als een gewone gebruiker? En ik zou eerst alle settings van alle onderdelen van het aanmelden bij het netwerk eens nalopen zoals ik ze een paar posts hierboven heb genoemd en JSS heeft aangegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij windows me heb je zover ik weet geen administrator account. Maar ben nu als gebruiker notebook aangemeld, dat doet hij vanzelf. Als ik nu op afmelden klik krijg ik wel het scherm met aanmelden bij het domein. Maar als mijn computer opstart dus niet.

Verwijderd

Dus je kunt jezelf wel aanmelden? Elke OS heeft 1 hoofd acount dus dat verhaal van geen administrator geloof ik niet helemaal. Ik zou zeggen zoek eerst zelf eens naar wat mogelijkheden en post dan hier je verdere bevindingen. Succes

Verwijderd

Mja, dat moet echt in de instellingen van je gebruikers liggen. Loop gewoon alles nog even rustig na en speel wat met de instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Me is geen windows 2000 of windows xp. Er zit geen administrator account ingebakken. Wel is het altijd zo dat er een gebruikers account is, meestal de naam die je aangeeft tijdens de installatie.

Bij deze is dat notebook.

Maar zoals je kunt lezen heb ik al verschijdene dingen geprobeerd. zonde succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 15:06:
Windows Me is geen windows 2000 of windows xp. Er zit geen administrator account ingebakken. Wel is het altijd zo dat er een gebruikers account is, meestal de naam die je aangeeft tijdens de installatie.

Bij deze is dat notebook.

Maar zoals je kunt lezen heb ik al verschijdene dingen geprobeerd. zonde succes
het kan aan mij liggen maar volgens mij is het acount dat je opgeeft tijdens installatie de HOOFDGEBRUIKERS acount, dus de administrator acount. Verder weet ik het dan ook niet, heb voor zover ik nu kan bedenken wel zo'n beetje alles verteld wat ik er zo van kan zeggen dus succes ermee iig B) misschien is het een optie om win2k te installeren want win ME is nou niet bepaald de "netwerkosclient" bij uitstek. tis maar een tip

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 15:18 ]

Verwijderd

Bij Windows 98 moet je instellen dat er meerdere gebruikers aan kunnen loggen op de computer, waarna je meerdere accounts aan kunt maken en een inlogscherm krijgt.
Wellicht is dit bij ME ook zo.

En je zegt dat je al verscheidene dingen georobeerd hebt: ik lees alleen maar dat je geen tabblad 'Advanced' hebt. Je zegt niet of je hebt geprobeerd meerdere users aan te maken, etc.
Pagina: 1