[XP/2k-Server] Proxy instellingen via GPO willen niet*

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Het probleem is als volgt, de instellingen die wij in de gpo hebben opgegeven omtrend de proxy instellingen in IE worden niet doorgevoerd naar de werkstations, terwijl overige policy's wel worden doorgevoerd.

Nu heb ik al verschillende andere manieren geprobeerd om de instellingen door te geven, o.a. d.m.v. een vbscriptje wat de registerkeys aanpast en met een *.ins bestand, alleen deze manieren werken niet, omdat de gebruikers geen rechten hebben(ze zijn hoofdgebruiker).

Het grootste probleem is, als een gebruiker inlogt deze de oude proxyinstellingen krijgt (we hebben hier een nieuwe isa-server geplaatst). Nu hebben we al getracht te traceren waar hij deze vandaan haalt, maar helaas ook zonder resultaat, we hebben hierbij de volgende dingen gecontroleerd. Default Profile, All Users en het register.

Heeft iemand enig idee, hoe ik ervoor kan zorgen dat de policy zonder pardon de oude proxy-instellingen overschrijft?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Dit zal toch echt in Windows zitten :)

Network Troubleshooting > Windows Operated Systems + iets duidelijkere titel :Y)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Op welke OU zet jij de GPO.
refresh policies from the cmd prompt

Op een Windows XP client kun je met GPresult het resultaat zien. Ook kun je in een windows 2000 domain vanaf een Windows XP sp1 client met GPMC heel effectieve te resultant set of policies bekijken. zie voor meer informatie over GPMC en tools. [rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]

[ Voor 56% gewijzigd door mutsje op 24-11-2003 15:16 ]

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
secedit(gpupdate) heb ik al geprobeerd, ben ik vergeten te vermelden.

De policy's staan op de OU Leerlingen met daarin ook alle gebruikers.
Het vreemde is eigenlijk dat andere policy's wel doorgevoerd worden, maar dat de instellingen van de proxy blijven staan, al heb ik geen enkel idee, waar hij deze vandaan haalt, aangezien de instellingen niet uit het default profile of het register komen.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackBurn op 24-11-2003 15:17 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

installeer GPMC op een Windows XP SP1 client en bekijk je policies zou ik zeggen. lees mijn vorige post nogmaals door heb namelijk de edit knop gebruikt om deze aan te vullen.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Hmm dat gpmc ziet er zeer intressant uit, ik kan alleen die hotfix niet vinden, die ervoor zou moeten zorgen dat ik gpmc kan installeren op een werkstation waar winXP SP1 NL draait.

Het gaat hier om de volgende hotfix, QFE Q326469.
Deze hotfix zou een dll moeten bevatten, gpedit.dll met als versie nr. 5.1.2600.1186. Iemand toevallig een werkende link hiernaar, het enige wat ikvind is de support pagina van microsoft, die over dit probleem verteld, verder kan ik nergens een link vinden.

Overigens is het probleem met de proxy instellingen opgelost, heb de gebruikers op de registerkey schrijfrechten gegeven en nu werkt mijn vbs scriptje wel.

* BlackBurn voelt zich stom, dat hij niet eerder aan rechten heeft gedacht :+

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

BlackBurn schreef op 25 november 2003 @ 09:29:
Hmm dat gpmc ziet er zeer intressant uit, ik kan alleen die hotfix niet vinden, die ervoor zou moeten zorgen dat ik gpmc kan installeren op een werkstation waar winXP SP1 NL draait.

Het gaat hier om de volgende hotfix, QFE Q326469.
Deze hotfix zou een dll moeten bevatten, gpedit.dll met als versie nr. 5.1.2600.1186. Iemand toevallig een werkende link hiernaar, het enige wat ikvind is de support pagina van microsoft, die over dit probleem verteld, verder kan ik nergens een link vinden.

Overigens is het probleem met de proxy instellingen opgelost, heb de gebruikers op de registerkey schrijfrechten gegeven en nu werkt mijn vbs scriptje wel.

* BlackBurn voelt zich stom, dat hij niet eerder aan rechten heeft gedacht :+
De hotfix zit in de installatie van GPMC.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Hier staat volgens mij toch echt alleen maar gpmc zelf tussen ;(
mutsje schreef op 25 november 2003 @ 15:12:
[...]

De hotfix zit in de installatie van GPMC.
Dat zou erg vervelend zijn, want als ik GPMC.msi opstart, dan geeft hij de volgende melding:

GPMC requires installation of QFE Q326469 on systems prior to Windows XP Service Pack 2. You must first install this QFE in the language of your operating system. The QFE is available from http://www.microsoft.com/downloads

Alleen kan ik dus niks vinden wat er mee te maken heeft, met wat zoeken op goolge en technet, ben ik erachter gekomen, dat het om het bestand gpedit.dll gaat, alleen deze is nergens te vinden.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dat is inderdaad vreemd ik draai de GPMC gewoon op Windows XP SP1 machines met alle updates en de rolluppackage.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
mutsje schreef op 26 november 2003 @ 09:20:
Dat is inderdaad vreemd ik draai de GPMC gewoon op Windows XP SP1 machines met alle updates en de rolluppackage.
De machine waar ik hem hier op wil installeren is ook helemaal up to date volgens de windowsupdate. Zou je anders gpedit.dll (NL) versie niet even ergens kunnen uppen of mag dat niet :?

Wat ik lees over de gpmc is het een hele verbetering t.o.v. de policy in windows 2000.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik werk hier helaas uitsluitend met engelse Windows versies en software. Dus kan je niet helpen.
Pagina: 1