[Win XP]Terminal Services neit geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:27
Hoi, ik gebruik vaak Terminal Services op mijn computer. Nu heb ik laatst Windows XP opnieuw geinstalleerd, en ik wilde dus TS weer aanzetten, dmv Deze Computer --> Eigenscappen --> Verbindingen van Buitenaf --> Extern Bureaublad aanvinken.
Toen ik dat had gedaan, kon ik echter geen verbinding maken met mijn computer vanaf een andere computer. En ook in Groepsbeleid editor (gpedit.msc) kan ik niks instellen over Terminal Services (Het zou moeten staan bij Computerconfiguratie --> Beheersjablonen --> Windows Onderdelen --> Terminal Services).
Het opnieuw uit- en aanvinken van "Extern bureaublad" in de eigenschappen van "Deze Computer" heeft geen zin.
Heeft iemand een idee hoe ik het hele Terminal Services onderdeel van Win XP opnieuw kan installeren?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Properties My Computer > Remote > vinkje aanzetten.

• PipelineNoise
mutsje schreef op 24 november 2003 @ 13:32:
Properties My Computer > Remote > vinkje aanzetten.
Dat vinkje staat er dus, maar toch kan ik geen verbinding met m'n computer maken. Dat is juist het probleem!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:52
je zou ff op

http://www.microsoft.com/...remotedesktop/default.asp

kunnen kijken...hier wordt t uitgelegd

zelf heb ik het anders gedaan...tenminste, ik had na een poosje googelen iets gevonden wat je zo neer kon zetten bij 'uitvoeren' van het startmenu...toen was het zo gedaan :) ik weet alleen niet meer wat dat was

smile an everlasting smile

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk ook even in Start -> Run -> Services.msc ofdat "Terminal Services" gestart is.

• PipelineNoise
elevator schreef op 24 november 2003 @ 14:16:
Kijk ook even in Start -> Run -> Services.msc ofdat "Terminal Services" gestart is.
Deze stond op uitgeschakeld, en ik heb hem nu op handmatig gezet. Ik kan niet direct testen of hij het nu doet, maar ik denk het wel!
Beankt voor de tip!
Pagina: 1