Beste GoT'ers,
Ik heb mijn probleem al voorgelegd aan andere mensen. Zij konden mij helaas niet de goede oplossing geven. Vandaar dat ik het graag hier wil voorleggen, hopelijk kan iemand mij een uitleg geven wat ik fout doe.
Wat ik aan het maken ben is een admin voor een photobook.
De opzet is als volgt:
Pagina 1 (werkt): Eerste pagina waar je aantal foto's opgeeft, naam van het album, naam van de folder die php moet aanmaken op de server.
Pagina 2 (werkt): PHP haalt de gegevens van pagina 1 op en post ze. PHP maakt het mapje aan op de server en checkt hoeveel foto's erin moeten en creert een form met aantal foto's + browse buttons.
Pagina 3: De foto's worden geupload en gegevens gepost.
Op de laatste pagina gaat het fout.
Error: "Je bestand kon niet geupload worden."
Pagina 3:
Bij voorbaat dank,
Ken
Ik heb mijn probleem al voorgelegd aan andere mensen. Zij konden mij helaas niet de goede oplossing geven. Vandaar dat ik het graag hier wil voorleggen, hopelijk kan iemand mij een uitleg geven wat ik fout doe.
Wat ik aan het maken ben is een admin voor een photobook.
De opzet is als volgt:
Pagina 1 (werkt): Eerste pagina waar je aantal foto's opgeeft, naam van het album, naam van de folder die php moet aanmaken op de server.
Pagina 2 (werkt): PHP haalt de gegevens van pagina 1 op en post ze. PHP maakt het mapje aan op de server en checkt hoeveel foto's erin moeten en creert een form met aantal foto's + browse buttons.
Pagina 3: De foto's worden geupload en gegevens gepost.
Op de laatste pagina gaat het fout.
Error: "Je bestand kon niet geupload worden."
Pagina 3:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| <?php $directory_nm = $_POST["directory_nm"]; echo " $directory_nm <br><hr>"; // $foto is where file went on webserver // $foto_name is original file name // $foto_size is size in bytes // $foto_type is mime type e.g. image/gif $foto = $HTTP_POST_FILES['foto']['tmp_name']; $foto_name = $HTTP_POST_FILES['foto']['name']; $foto_type = $HTTP_POST_FILES['foto']['type']; $foto_size = $HTTP_POST_FILES['foto']['size']; if (!IsSet($HTTP_POST_FILES['foto'])) { exit("Je hebt niets geupload !?"); } else { while (list($key,$value)= each ($foto)) { if ($value != "" && $value != "none" && !empty($value)) { move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['foto']['tmp_name'], '../images/pics/$directory_nm/'.$foto_name[$key]); if (!move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['foto']['tmp_name'], '../images/pics/$directory_nm/'.$foto_name[$key])) { echo "Je bestand kon niet geupload worden.<br><hr>"; } else { echo "Foto met de naam " . $foto_name[$key] . " is verzonden.<br>"; echo "Foto type " . $foto_type[$key] . " is correct.<br>"; echo "Foto size " . $foto_size[$key] . " is correct.<br>"; echo "Temporary folder: " . $foto[$key] . " <br>"; echo "[img]\"../images/pics/$directory_nm/$foto_name[$key]\"<br><hr[/img]"; } } } } ?> |
Bij voorbaat dank,
Ken
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 13:22 ]