Ik heb een simpele tekst gemaakt en nu wil ik die opslaan maar het wil niet echt lukken. Ik wil hem als het ware op een hele hoge kwaliteit opslaan en dan ook nog een beetje mijn schaduw kunnen zien en zodat de lijnen niet wazig worden. Want het is voor op een website maar hoe ik het nu heb zijn mijn lettertypen helemaal hoekerig. Wie zou mij kunnen helpen ik heb al gezocht maar kon niets vinden.
je kunt opgeven wat ongeveer de achtergrond kleur van je site wordt, dan houdt hij daar rekening mee en is ie niet zo gekarteld. Ik weet niet meer precies waar het onder zit maar heb je al gekeken in de help van PS?
Ehh... ja.
Met andere woorden; ik snap er weinig van!
Laat anders een een voorbeeld zien.
Want het lijkt mij vrij simpel:
1. Maak nieuw document
2. Typ tekst
3. Maak schaduw
4. Opslaan voor web...
5. Klaar.
Probleem is alleen wel; als je transparant wil kan dat met GIF of PNG. Bij GIF zit je vast aan 256 kleuren en kan er maar 1 transparant zijn. Het zal dan dus vrijwel altijd hoekig worden.
Je kunt ook als PNG opslaan, die heeft mooie alpha zodat je mooie transparantie krijgt, dit wordt echter niet ondersteund door Internet Explorer...
Met andere woorden; ik snap er weinig van!
1. Maak nieuw document
2. Typ tekst
3. Maak schaduw
4. Opslaan voor web...
5. Klaar.
Probleem is alleen wel; als je transparant wil kan dat met GIF of PNG. Bij GIF zit je vast aan 256 kleuren en kan er maar 1 transparant zijn. Het zal dan dus vrijwel altijd hoekig worden.
Je kunt ook als PNG opslaan, die heeft mooie alpha zodat je mooie transparantie krijgt, dit wordt echter niet ondersteund door Internet Explorer...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bij .GIF zijn meerdere kleuren als transparant mogelijk hoor. 
Doe maar eens Save For Web, pack de picker, houdt shift ingedrukt en ga als een wezeloze kleurtjes selecteren. Klik dan op het transparent icoontje en klaar is Kees...
Doe maar eens Save For Web, pack de picker, houdt shift ingedrukt en ga als een wezeloze kleurtjes selecteren. Klik dan op het transparent icoontje en klaar is Kees...
Ja dat probleem met PNG kwam ik net dus ook al tegenOkkE schreef op 24 november 2003 @ 13:17:
Ehh... ja.
Met andere woorden; ik snap er weinig van!Laat anders een een voorbeeld zien.
1. Maak nieuw document
2. Typ tekst
3. Maak schaduw
4. Opslaan voor web...
5. Klaar.
en wat die andere betreft. Dat gaat niet want ik heb als achtergrond plaatje dus ken ik ook niet opgeven hoe het zit. Maar hoe doe je het eventueel dan dat aanpassen?
Oww.. wist ik eigenlijk niet eens. Maar waar het om gaat; alpha kan bij GIF niet.willem169 schreef op 24 november 2003 @ 13:21:
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind je posts toch maar erg vaag.jvaneijk schreef op 24 november 2003 @ 13:21:
[...]
en wat die andere betreft. Dat gaat niet want ik heb als achtergrond plaatje dus ken ik ook niet opgeven hoe het zit. Maar hoe doe je het eventueel dan dat aanpassen?
Het is of GIF met een hoekerig effect, of PNG wat in IE niet werkt. Mocht je dat alletwee niet willen zou ik toch eens in je ontwerp/opzet bekijken of je niet om het probleem heen kunt werken.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ja ik weet het dat mijn posts onsamenhangend zijn daar sta ik om bekend maar iig hartelijk dank jullie allemaal voor de snelle replies nu ga ik het maar gewoon doen met een gifje.
kun je de achtergrond niet in het plaatje zetten of zo iets. en dan het geheel als jpg opslaan?
Pak plaatje van ondergrond in Photoshop. Tik daar tekst overheen in Photoshop. Sla op als jpg. En plak dat plaatje precies over de achtergrond op je html pagina. *tattaa*
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Voor dat PNG probleem in IE is er wel een IE Workaround...
zie http://people.brandeis.edu/~peelle/png/
en http://www.alistapart.com/articles/pngopacity/
zie http://people.brandeis.edu/~peelle/png/
en http://www.alistapart.com/articles/pngopacity/
Verwijderd
Of je exporteert je png naar Flash en je kunt doormiddel van een simpel tagje in de html je achtergrond transparant maken van je flash mov. dit word volgensmij echter weer alleen door IE ondersteund.
Idd, dit is weer juist alleen voor IE, plus dat Flash een beetje over-done is lijkt me, voor zoiets als een simpel transparant plaatje..Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 20:55:
Of je exporteert je png naar Flash en je kunt doormiddel van een simpel tagje in de html je achtergrond transparant maken van je flash mov. dit word volgensmij echter weer alleen door IE ondersteund.
Hehe, ja handige export tool is dat... hij voegt alle kleuren die je aanklikt samen, en maakt die ene kleur vervolgens transparantwillem169 schreef op 24 november 2003 @ 13:21:
PNG (photoshop) wordt opgeslagen in 24bits
met transparantie erbij is 32bits nodig
ik heb dit probleem ook ondervonden
met photoshop plaatje "transparant" opgeslagen toch witte/grijze achtergrond
met lightwave plaatje 32bits transparant opgeslagen, en dat werkte wel...
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Hoe doe ik dat dan door middel van dat lightwave? Ik zou hier graag wat meer over horen.Peluso schreef op 25 november 2003 @ 10:24:
Lightwave is toch een 3d render programma?
Bedoel je niet Fireworks (of roep ik nu heel wat engs) ?
Bedoel je niet Fireworks (of roep ik nu heel wat engs) ?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Ben ook erg benieuwd hiernaar. Lightwave lijkt me niet bedoeld om een afbeelding om te zetten naar een transparante afbeelding
24bit voor de kleuren en 8bit voor alpha.. dat is precies wat photoshop doet hoor.. Alleen de PNG's uit photoshop zijn (iig t/m versie 7) groter dan de PNG's uit Fireworks, met dezelfde kwaliteit. Implementatie is blijkbaar beter. IIG is het zeker de moeite waard om als je met png werkt, fireworks te proberen.Peluso schreef op 25 november 2003 @ 10:24:
Human Bobby
Nadat je een plaatje gerenderd hebt kun je hem opslaan toch? Lijkt me dat als je dat ooit gedaan hebt en weet dat je kan opslaan als png je het zelf makkelijk kan vindenjvaneijk schreef op 25 november 2003 @ 12:38:
[...]
Hoe doe ik dat dan door middel van dat lightwave? Ik zou hier graag wat meer over horen.
Justice: Klopt inderdaad, fireworks was ook de eerste die png begon te pushen (volgens mij) enkele jaren terug, voordat photoshop/imageready ermee bezig waren. Photoshop CS heeft het wel iets getweaked, maar ik weet eerlijk gezegd niet of het al beter is dan Fireworks (werk erzelf niet mee, kan m'n baas denk ik niet overtuigen om geld uit te geven voor een kilobyte). Zelf werk ik met een plugin SuperPNG voor photoshop, is beter dan de standaard PNG ondersteuning van photoshop.
[behulpzaam modus]
http://www.fnordware.com/superpng/
[/behulpzaammodus]
[ Voor 45% gewijzigd door Yellow|A op 26-11-2003 19:33 ]
|{ brrr }] |
Pagina: 1