Toon posts:

[XP] Groepen/beleid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goejuhdag allemaal,
Ik ben even hulp nodig...

Situatie:
1 PC(beneden), daar maken mijn broertje en zusje / ouders gebruik van.
Mn broertje en zusje zitten overal met hun vingertjes in zoals internet en maken een grote zooi op mn schijf, alles verplaatsen ed.
Internet komt op deze binnen en die gaat naar mijn Pc boven...

Doel:
2 accounts: 1 "broerzus" en 1 "ouders"
Ik wil voor mn broerje en zusje alles dicht timmeren met polecies.
Voor mn ouders alles vrijlaten zoals het was.

maar dit lukt dus niet,..
Alles wat ik dichtgooi bij "ouders" veranderd hij ook bij "broerzus" en dit klopt naar mijn weten niet helemaal... want,
"ouders" -> groep "Administrators"
"broerzus" -> groep "Gebruikers"
Ik gebruik gpedit.msc hiervoor, dus je spijkerd maar 1 groep dicht ¿?

Ik heb het wel voorelkaar gekregen om een nieuwe groep te maken ("kids") en daar polecies op toe te passen maar deze verschijnt niet in het aanmeld scherm van XP :S

Heb al gezocht op google/GoT maar daar kwam ik niet veel verder meej, 1 ding gevonden dat was 2 groepen te scheiden "Administrators"/"gebruikers" maar dit lukte niet

Plz help, dank u!

Verwijderd

zet de policy op een gebruiker ipv een groep.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Dit is correct als je iets veranderd in de policies op een WindowsXP client die stand alone is geld het voor iedereen.

Zie hier klik hier hoe je local administrator zonder policy kunt krijgen.

Je kunt in WindowsXP bij mijn weten geen afzonderlijke policies op groups zetten dan zul je een DC moeten bouwen en de policies vandaar moeten laden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja... maar een domain aanmaken vond ik ook weer zo iets...
met active directorie kan het wel makkelijker maar dat wil ik niet, weer xtra pc voor nodig en dat aanmelden gaat me ook iets te traag, zitten mn ouders straks weer over te mekkeren.

bedankt voor de reacties ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Geen probleem. zorg in ieder geval dat je de Local Administrator excluded van de policies. dan heb je nog een fall back als het mis gaat.

Verwijderd

dit heb ik vorige week nog aan de praat gekregen, gevonden op support van ms, maar kan het zo snel niet terug vinden, volgens mij is dit het zelfde:

http://www.jsiinc.com/SUBL/tip5600/rh5619.htm
Pagina: 1