Toon posts:

raar probleem met mijn usb printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort heb ik een Asus P4p800 Deluxe moederbord en in het bios heb ik deze overclockt met de Intelligent CPU Frequency Tuner. Met een overclock op 20% (2,6 -> 3,12 Ghz) draait alles als een trein op 1 ding na, mijn Epson C70 printer doet raar.
Deze printer is aangesloten op USB 1.1 en als ik iets in kleur uitprint komen er allemaal rare strepen door de afdruk heen, alsof er een luxaflex over de afdruk komt. Zodra ik de overclock uitzet is er niets aan de hand.

Ik heb de laatste drivers van Epson in gebruik.
Weet iemand wat je hieraan kan doen of wat de oorzaak is van dit probleem ?

Verwijderd

Draaid je pci bus niet te hoog? 33mhz zou ie moeten zijn, soms bij een oc staat de pci/agp devider niet goed, waardoor de bus snelheid te hoog word.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tja.. kan van alles zijn.. Een divider die niet goed staat voor je PCI/AGP of een driver van windows die corrupt raakt/niet goed meer te lezen is, een te hoog of te laag voltage om de usb poort nog goed aan te kunnen sturen.. Ga eens kijken als je de overklock een paar stapje's lager zet wat er dan gebeurt en ga zo op deze manier kijken wat je maximale oc is terwijl je printer nog goed werkt...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate