video editing upgrade

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik ben op dit moment in het bezit van een miro dc10+ deze kaart heeft me nog nooit in de steek gelaten, tja alleen het feit dat ik lang heb moeten wachten op de winxp drivers.

Maar nou vond ik het wel eens een keer tijd om een upgrade te doen ik zit nu steeds te kloten met extern geluid opnemen op geluiskaart en dan beeld met miro kaart.

Nou wil ik dus eigenlijk een kaart die en geluid en beeld en ondersteuning voor win xp heeft. Echter kan ik op de site van miro een hoop vinden maar niet 1 met een break out box want dat vind ik persoonlijk toch wel het mooiste.

Mijn vraag is dus wie helpt me aan de juiste kaart die dus aan de volgende eisen voldoet.

analog opnemen moet video 8 ondersteunen
win xp ondersteuning en drivers
breakout box
en audio rippen met de kaart zelf en niet via geluidskaart

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Matrox heeft een leuke serie, RT2000 bijvoorbeeld.

voldoet aan al je eisen.

• whocarez
ja maar niet aan het budget, die dingen zijn heel erg mooi alleen de prijs daar word je niet vrolijk van

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Er staat een hele rits Video-editing-stuff in de laatste C'T.
Misschien kun je er even doorheen bladeren als je langs de bladenman komt.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
heb je al naar de moviebox (DV) van Pinnacle gekeken?
Dat is een klein kastje met analoog (A/V) in en uit en aan de andere kant een firewire connector.
Als ik de Pinnacle productinformatie mag geloven doet dat kastje zich als een DV-videocamera voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/ProductImages/Ss_01B_MovieBoxDV_07.jpg

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• whocarez
Daar heb ik naar gekeken maar het is aangesloten op vuurdraad en dat komt niet ten goede van de analoge capture mogelijkheden. Ik werk namelijk nog met een hi8 camera, en soms met een digital8.

Dus daarom het liefst 1tje met een goede hardware decoder er achter

• TD-er
whocarez schreef op 24 november 2003 @ 16:10:
Daar heb ik naar gekeken maar het is aangesloten op vuurdraad en dat komt niet ten goede van de analoge capture mogelijkheden. Ik werk namelijk nog met een hi8 camera, en soms met een digital8.

Dus daarom het liefst 1tje met een goede hardware decoder er achter
Met wat voor interface haal je de video van die digital8 dan je computer binnen?

Volgens de specs comprimeert dit ding de video naar 25 Mbit/s DV-stream 720*576, dus al DVD-resolutie itt. de DC10+ die er 768*576 van bakt.
25 Mbit is 3,125 MB/s met hoeveel MB/s neem je nu op met de DC10+?

Het enige wat verder nog de kwaliteit bepaald is de resolutie van de AD-converter en de nauwkeurigheid van de interne compressor (bijv intern met 16 bits rekenen om afrondfouten tegen te gaan), maar die zijn helaas onbekend.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• whocarez
ongeveer met de zelde snelheid maar omdat je met die kaart direct op je moederboard kan dat ding veel meer hebben

• TD-er
whocarez schreef op 24 november 2003 @ 19:01:
ongeveer met de zelde snelheid maar omdat je met die kaart direct op je moederboard kan dat ding veel meer hebben
Ehh ik snap het ff niet meer geloof ik.
Eigenlijk elke analoge capturekaart (dus niet een TV-kaartje) comprimeert de videodata eerst.
Er zal dus niet meer dan de gecomprimeerde data over die bus heengaan.
Een realtime-oplossing wil je niet, daar die te duur zijn, dus hoeven er ook niet een aantal van die videostreams tegelijk naar de kaart gestuurd te worden (voor bijv een live overschakeling tussen inputs)
Dan is firewire (400 Mbit, waarvan 20 MByte/s makkelijk haalbaar is in de praktijk) toch snel zat?

• whocarez
daar zit wat in, maar zou jij voor deze module ziezen als je altijd met een interne zwaardere kaart heb gewerkt.

Ik heb nu het volgende in me systeem zitten dat is een hercules 9800se aiw en een matrox g450 35mb pci en dan de dc10+ hiermee kan ik echt een hoop veel meer als normaal.

dus ik wil niet onderdoen dan dat ik heb moet er uiteraard wel op vooruit gaan

[ Voor 54% gewijzigd door whocarez op 24-11-2003 22:57 ]

• TD-er
Ik heb de moviebox nog nooit aan het werk gezien, dus over de videokwaliteit van dat ding kan ik niets zeggen. (nog niet, want meestal is er wel een video gebruikers groep op de HCC)
Wat mij wel heel handig leek aan het ding (puur gebaseerd op wat Pinnacle er over op hun site schrijft) is dat 'ie aan de firewire hangt en een DV-cam nadoet. Ik ben moviebox-DV, ik ben 1 jaar oud en ik doe een DV-camera na :+

Maar goed, wat dat dus volgens mij betekend is dat je er met elk OS en elke applicatie mee zou moeten kunnen werken, die een DV-cam ondersteund. (driversupport van Pinnacle is al niet zo geweldig...)
Verder is de DV-codec voor het betere thuis gebruik helemaal niet verkeerd en je hebt hier ook geluid in hetzelfde apparaatje (al is synchronisatie met de huidige geluidskaarten echt geen probleem meer)
Daarnaast is een los kastje als dit op je bureau een stuk makkelijker dan een insteekkaart en hij kost evenveel als een DC10+

Tot zover waarom ik het een cool ding vind.
Nogmaals ik heb er nog geen ervaring mee en het zou best kunnen dat de kwaliteit van de A/D en D/A converters echt om te janken is, maar puur het concept spreekt me erg aan.... een driver-loze video digitizer op een universele bus. (firewire zit ook vaker op laptops bijv dan USB2.0)

Verwijderd

Toevallig heb ik die DV MovieBox drie weken geleden gekocht en kan niets anders dan zeer positief zijn. Ik zelf ben een "beginnende" videobewerker en zat eerst te klooien met interne kaartjes etc.
Ok hij is wat duurder maar het gebruiksgemak is zeer OK.
De kwaliteit is ook zeer ok. Ik heb mijn opnames aan gevorderde bewerkers getoond en die waren zeer positief. Heb ondertussen al heel wat HI-8 en DV opnames bewerkt en gebrand naar DVD en SVCD met de bijgeleverde Studio 8.
Echt toppie.

Gr. C

• whocarez
dat zijn de antwoorden waar ik op zit te wachten
Pagina: 1