Toon posts:

[xp] communicatie met apparaat op lpt1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het werk een zgn. omicron (een apparaat die 3-fasen stroom en spanning op kan wekken). Bij dit apparaat is een omslachtig werkende windows applicatie en een eenvoudig krachtige dos-applicatie geleverd.

Ik wil dus de dos-applicatie gaan gebruiken maar die moet dan wel rechtstreeks op de lpt poort kunnen ingrijpen, het adres van de poort kan ik instellen. Ik weet dat in xp je niet rechtstreeks naar poorten kunt communiceren maar ik weet wel dat er software is waarmee dit onder xp wel kan

Weet iemand of er software is waarmee als je naar een bepaald adres schrijft in feite naar de lpt poort schrijft of een andere oplossing om het programma rechtstreeks met de lpt poort te laten communiceren

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wil je nou zelf dat programma gaan herschrijven, of wil je die DOS-applicatie toegang geven tot je LPT-poorten?

In het eerste geval kun je kijken naar WinIO, maar verder ben je dan in het verkeerde forum (moet je in PW wezen).

In het tweede geval zou je het via VMware kunnen doen. Ik weet niet of het programma dan nog goed werkt, omdat het misschien 100% CPU-tijd nodig heeft, wat met VMware natuurlijk niet kan. Maar het is het proberen waard lijkt me.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het programma niet herschrijven