[USB Keyboard] Microsoft werkt niet, Logitech wel

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:42
Ik heb een PC waar de PS2 poorten van zijn doorgebrand. Pas de Probleme, USB toetsenbord!
Nou wist ik alleen niet of die dan geen problemen zou geven bij het booten, zoiets als: Keyboard error.

Dus bij een maat van me een Logitec navigator Cordless desktop geleend en in de USB geprikt. Was totaal geen probleem.

Op marktplaats een Microsoft Internet Keyboard Pro op de kop getikt en inprikken. Dit werkt niet alhoewel het wel op de doos staat.

Nu is het vreemde dat als Windows eenmaal is opgestart (W2K ff geinstaleerd met die Logitec) En ik doe dan alleen maar dat MS toetsenbord eraan, werkt het zonder problemen.

Het BIOS is van AMI. Type is AMI Easy Setup V1.16.
Waarin ik niet kan aangeven dat hij errors moet negeren oid.

Het gaat om een P2 333 HP Vectra VL6.

Mijn vragen zijn:

-Wie heeft ervaringen met dat Microsoft toetsenbord?
-Wie heeft ervaringen met een BIOS-upgrade van die HP?
-Iemand andere ideeen om het wel met dat MS toetsenbord te laten werken??

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie geen problemen :? Of is jouw probleem dat het toetsenbord pas werkt wanneer Windows eenmaal is opgestart en dat je bijvoorbeeld geeneens de BIOS in kan middels dat toetsenbord? Zo ja, dan zou je eventueel een BIOS instelling moeten aanpassen. Ik ben niet zo'n held met AMI BIOS'sen, maar in een Award BIOS kun je bij de instelling "Keyboard support" kiezen uit de opties "BIOS" of "OS". Om jouw probleem te oplossen zou je een soortgelijke instelling in de AMI BIOS op "BIOS" moeten instellen :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 24-11-2003 12:41 ]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

Je mag nix in het toestenbord steken. Tenminste volgens mij kun jij 2 usb dingen erin pluggen als ik me niet vergis deze poorten moeten leeg blijven anders schakelt hij over naar ps2

• its_Muppet
@BalusC

Het probleem is dat dat geleende logitech toetsenbord vanaf boot werkt.
Het Microsoft toetsenbord werkt pas vanaf Windows.

Normaal kan je in de BIOS aangeven dat als hij tijdens booten een fout constateert (bijv. keyboard niet gevonden) hij dit negeert en gewoon doorboot tot aan het OS. Of je kan aangeven dat hij PS2 poorten moet negeren.
Beide dingen kan ik hier niet instellen. Het enige wat er mee te maken kan hebben is USB legacy support. Dit kan ik en- of disabelen.
Ik heb alleen geen idee wat dat legacy-support inhoudt.

Dat Microsoft toetsenbord heb ik aangeschaft, nadat ik heb getest met het Logitech toetsenbord. In de handleiding staat dat het zowel USB als PS2 aangesloten kan worden. Klopt ook, want beide aansluitingen zitten erop.
Maar als ik heb via USB aansluit krijg ik dus die KEYBOARD ERROR.

@MaartenvS

Die PS2 poorten zijn doorgebrand, dus daar kan ik nix in steken. En waarom werkt het Logitech keyboard dan wel? Ik weet niet zeker of ik jou reactie snap, kan je het verduidelijken?

[ Voor 12% gewijzigd door its_Muppet op 24-11-2003 12:55 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

its_Muppet schreef op 24 november 2003 @ 12:52:
Het probleem is dat dat geleende logitech toetsenbord vanaf boot werkt.
Het Microsoft toetsenbord werkt pas vanaf Windows.
Ah, dus toch wel wat ik vermoedde :) Misschien een tip voor de volgende keer: probeer het probleem zo duidelijk mogelijk te samenvatten ;)
Het enige wat er mee te maken kan hebben is USB legacy support. Dit kan ik en- of disabelen.
Probeer dan die andere instelling 8)7
Ik heb alleen geen idee wat dat legacy-support inhoudt.
Dat je USB al kunt gebruiken in BIOS/DOS. Precies wat je nodig hebt dus :P
Maartenvs schreef op 24 november 2003 @ 12:47:
Je mag nix in het toestenbord steken. Tenminste volgens mij kun jij 2 usb dingen erin pluggen als ik me niet vergis deze poorten moeten leeg blijven anders schakelt hij over naar ps2
Misschien was dit jouw eigen ervaring. Hier heb ik totaal geen last van. Mijn muis en digicam zitten gewoon via het toetsenbord aangesloten :)

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 24-11-2003 13:09 ]

• its_Muppet
Probeer dan die andere instelling
Niet te bijdehand nou he ;)

Maar zonder dat ik aan die instelling heb gezeten, doet het Logitech toetsenbord het wel.

[idee] zou daar misschien een hardwarematige PS2 emulator in zitten ?(als zoiets bestaat) [/idee]

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-03 13:20

Maartenvs

For Sale

@Balus ik heb het zelf nooit geprobeerd maar in de omschrijving van mij tobo en tijdens de setup staat er dat je tobo misschien niet werkt waneer je usb apparatuur in je tobo steekt en je ps2 eruit laat.
Pagina: 1