[ASIO] Foutmeldingen, krijg het niet werkend

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Bij mijn Cubase SX krijg ik de ASIO niet werkend. Als ik mijn ASIO Multimedia Setup start krijg ik de foutmelding "Set4chmode failed". Ik kan er maar nergens achter komen wat deze fout inhoud? Google geeft maar 3 hits waar ik niks mee kan, in deze search is niks hierover te vinden, en de oplossingen die bij het forum staan van Cubase zijn niet van toepassing op mijn geluidskaart.
Ik krijg dezelfde fout als ik Cubase zelf start. Bij het laden van ASIO geeft hij weer precies dezelfde foutmelding. Vervolgens loopt het programma vast bij het laden van "VST Multitrack".
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, want ik kom er zelf niet meer uit.

Mijn systeem:
- Creative Soundblaster Audigy OEM geluidskaart
- Gigabyte GA-7VRXP 2.0 mobo
meer info is volgens mij niet nodig, zo wel, dan geef ik die graag :)

Paulvogel ©

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
*schop*...
niemand ;(?

Paulvogel ©

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Ik denk dat er iets fout gaat bij de steinberg MME to ASIO driver, of heeft de audigy een eigen ASIO driver..?
In dat geval lijkt het me dat je asiodriver van creative niet ok is.
je kunt bij die asio setup van te voren van alles instellen en hij lijkt dus moeite te hebben met meerdere kanalen dus probeer het eerst eens met 2..
en probeer de laatste drivers te installeren

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
djazete schreef op 25 november 2003 @ 22:54:
Ik denk dat er iets fout gaat bij de steinberg MME to ASIO driver, of heeft de audigy een eigen ASIO driver..?
In dat geval lijkt het me dat je asiodriver van creative niet ok is.
je kunt bij die asio setup van te voren van alles instellen en hij lijkt dus moeite te hebben met meerdere kanalen dus probeer het eerst eens met 2..
en probeer de laatste drivers te installeren
Zou het uitmaken dat ik nu de drivers van de Audigy 2 op m'n Audigy 1 heb geinstalleerd :{?
Zo ja, dan zou ik misschien afscheid moeten nemen van m'n mooie Audigy 2 drivers... ;(
Ik weet trouwens niet of Steinberg een eigen ASIO driver heeft, ze hebben het wel zelf ontwikkeld, maar ik weet niet of ze ze dan ook zelf meeleveren :)

Ik kan me herinneren dat hij met Steinberg V-Stack het wel een tijdje heeft gedaan, maar toen ook niet meer ging werken (hing op hetzelfde punt). Ik weet niet waar dit aan ligt, maar m'n allerlaatste redmiddel zou dus kunnen zijn, m'n compu ff opnieuw installeren... maar ja... dat doe je niet zo snel 8)7

edit: Ik lees nu pas je deel over de twee kanalen... Ik heb al vanalles geprobeerd, maar alles staat op 2 kanalen :S Wazig :S

[ Voor 16% gewijzigd door TimeClypse op 25-11-2003 23:12 ]

Paulvogel ©

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Grommmm... het was dus m'n roland VSC (die dus wél op 4 kanalen stond ingesteld, maar niet geselecteerd stond). Nu geeft ie die fout niet meer... maar zit ik wel met het probleem dat ik nu m'n cubase niet aan de gang krijg.
Trouwens, de fout bij VST Multitrack blijft... maar alleen als ik cubase op de voorgrond heb.. Zodra ik explorer oid op de voorgrond heb, start ie gewoon, maar wel met een rits aan fouten zodat ik er nog niks mee kan... Erg vaag iig 8)7
Dus, dan maar wachten op een reinstall ;(

Paulvogel ©

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Heb je niet gewoon een gedownloade gekraakte versie, die willen ook nogal eens veel foutmeldingen geven nl.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Volgens mij kan je beter een echte geluidskaart kopen voor dat soort programma's.. En inderdaad een stabiele versie zien te krijgen want er zijn heel wat slecht gekraakte versies in omloop die dat soort fouten wel eens willen veroorzaken...
en steinberg heeft zlef een mmeToAsio adapter bij cubase zitten. Die kan je instellen en dan eens kijken of dat wel werkt (tis wel een stuk trager dan eigen native asio drivers uiteraard).

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
djazete schreef op 27 november 2003 @ 16:43:
Volgens mij kan je beter een echte geluidskaart kopen voor dat soort programma's.. En inderdaad een stabiele versie zien te krijgen want er zijn heel wat slecht gekraakte versies in omloop die dat soort fouten wel eens willen veroorzaken...
en steinberg heeft zlef een mmeToAsio adapter bij cubase zitten. Die kan je instellen en dan eens kijken of dat wel werkt (tis wel een stuk trager dan eigen native asio drivers uiteraard).
Het idd een niet zo netjes aangekomen versie. Mijn "waarom-gebruik-je-het-dan"-smoesje: Om te kijken of het wel leuk speelgoed is O-)

En over die geluidskaart... a, een "echte" geluidskaart zoals jij die bedoelt is vrij prijzig. Maar wel mooi daarentegen.
Ik vind mijn Audigy daarentegen níet slecht. Asio, toppie, mooi geluid voor een relatief goedkope kaart (nog steeds aardig prijzig voor wat geluid). Dus daar ben ik het niet helemaal met je mee eens. Asio moet dus gewoon kunnen werken, ookal heb je een wat simpelere geluidskaart die ook Asio ondersteunt.

Toch maar es op zoek naar een goeie versie dan 8)7

Paulvogel ©

Pagina: 1