Toon posts:

30 sec van mp3 bestand op website afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

is het mogelijk om een gedeelte (30 sec) van een mp3 bestandje af te laten spelen op een site. zonder dat het muziek bestand geknipt wordt. dus met behulp van een script. ik heb overal naar gezocht maar kan niks over dit onderwerp vinden.

hoop dat er iemand is die meer verstand van heeft. alvast bedankt.

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen en niet gewoon knippen ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

.

[ Voor 99% gewijzigd door gorgi_19 op 24-11-2003 11:33 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zelf met een timer bijhouden hoelang je bezig bent?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
alles ik 1000 mp3 bestanden heb en de site is up to date zou dat niet een hoop werk opleveren.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Er zijn in Flash een aantal players die mp3s kunnen afspelen, hierbij is ook de tijd te zien hoelang hij al speeld. Dit zal een variabele zijn, en dus kan je dmv een if-statement de player wel laten stoppen na 30 sec.
Of je zonder Flash ook alleen de eerste 30 sec kan afspelen van een mp3 weet ik niet.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

met php alleen de eerste .... bytes doorsturen?
dan zou de rest niet hoorbaar moeten zijn, en anders word het iets moeilijker denk ik
javascript en andere trucjes zijn af te kappen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan een meta/javascript refresh doen waarbij de pagina na 30 seconden veranderd, je moet dan de muziek in een (verborgen) (i)frame laten afspelen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:56
Johnny schreef op 24 november 2003 @ 11:40:
Je kan een meta/javascript refresh doen waarbij de pagina na 30 seconden veranderd, je moet dan de muziek in een (verborgen) (i)frame laten afspelen.
Dat werkt niet, aangezien de mp3 eerst moet worden gebufferd, en dat kan per verbinding een variabele tijd innemen, ook meer dan 30 seconden.

@TS, je moet denk ik inderdaad naar flash zoeken, of de eerste x bytes van een mp3 oversturen.

[ Voor 12% gewijzigd door bakakaizoku op 24-11-2003 11:47 ]

rm -rf ~/.signature

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
MP3 Workshop XP kan automatisch MP3's cutten :)

niet dus, net even getest :( maar er zijn vast wel andere tools die het kunnen

[ Voor 34% gewijzigd door PrisonerOfPain op 24-11-2003 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 24 november 2003 @ 11:38:
met php alleen de eerste .... bytes doorsturen?
dan zou de rest niet hoorbaar moeten zijn, en anders word het iets moeilijker denk ik
javascript en andere trucjes zijn af te kappen
hallo Wolfboy

oke je zegt dat het kan met php. php daar heb ik nooit meegewerkt ik werk zelf met asp. maar hoe moet je het dan met php regelen.

groet

• OkkE

OkkE

Verder nooit getest, en ook weinig verstand van... maar heb je met het php-bytes idee niet het probleem van een corrupte mp3, of een mp3 die niet (goed) af te spelen is? :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:46
OkkE schreef op 24 november 2003 @ 11:49:
Verder nooit getest, en ook weinig verstand van... maar heb je met het php-bytes idee niet het probleem van een corrupte mp3, of een mp3 die niet (goed) af te spelen is? :?
Nee MP3 is een streaming fileformaat (weet niet of dat juiste term is :P) waardoor als je dus eerste helft van een MP3 doorgeeft je ook daadwerkelijk de eerste helft kan luisteren.

• bakakaizoku
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:49:
[...]

hallo Wolfboy

oke je zegt dat het kan met php. php daar heb ik nooit meegewerkt ik werk zelf met asp. maar hoe moet je het dan met php regelen.

groet
Hetzelfde als je met ASP zou doen, bestand openen, eerste (ik zeg maar wat) 20kb inlezen, en deze naar de client sturen.

ASP/Perl/PHP, alles kan je ervoor gebruiken, zolang je maar een bestand kan inlezen..

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Topicstarter
hallo matt ik ben geen webdisgner dus veel verstand van programeren heb ik niet. ik wil een voorbeeld hebben hoe je zo'n mp3 file kan laten inlezen en een gedeelte van afspelen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 18:56

alienfruit

the alien you never expected

Let wel op, dat als dit muziek is waarvan jezelf niet de rechten heb, of niet is gevraagd door de rechthebbenden om het op de web-site te plaatsen. Nog steeds rechten moet afdragen aan buma/stemra

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 12:25:
[...]
ik wil een voorbeeld hebben hoe je zo'n mp3 file kan laten inlezen en een gedeelte van afspelen.
Je zou het ook best gewoon kunnen vragen.. :{
Maar dan nog, we zijn hier geen helpdesk en ook script-requests hebben we hier leiver niet. Als je nu eens eerst zelf wat rond zoekt op Google, GoT en misschien een site als HotScripts.com. Als je dan nog vragen hebt kun je die stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door OkkE op 24-11-2003 12:37 ]

• bakakaizoku
OkkE schreef op 24 november 2003 @ 12:37:
[...]

Je zou het ook best gewoon kunnen vragen.. :{
Maar dan nog, we zijn hier geen helpdesk en ook script-requests hebben we hier leiver niet. Als je nu eens eerst zelf wat rond zoekt op Google, GoT en misschien een site als HotScripts.com. Als je dan nog vragen hebt kun je die stellen.
Met vragen ipv. eisen kom je inderdaad een stuk verder..

enfin, http://nl2.php.net/fread voor de php solution..

rm -rf ~/.signature

Pagina: 1