[CSS] Verdwenen tekst na toevoeging clearing element in IE

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik maak op een site waar ik mee bezig ben gebruik van floating images tussen de tekst en om te zorgen dat het element dat om die tekst heen zit goed meeschaalt, zet ik onderin een div element waarin ik de css property clear op both zet.

Het probleem is nu alleen dat de tekst niet zichtbaar is opeens in IE (6). De tekst staat er wel, het is alleen simpel weg niet zichtbaar. Als ik het probeer te selecteren dan krijg ik eerst een selectie waarin het wel zichtbaar is. Klik ik dan ergens in de pagina, dan is deze selectie verdwenen en zijn de geselecteerde letters ineens wel goed zichtbaar zoals het zou moeten. Selecteer ik dan een plaatje, dan verdwijnt de tekst ineens.

In mozilla (1.4) bestaat dit probleem niet. Daar werkt het zoals het zou moeten. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

De pagina waar het om gaat is trouwens deze:

http://www.promptsoftware...ges/page.service.php?id=4

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Geen problemen. Zowel in Internet Explorer 6.0 als in FireBird 0.7 gaat het hier goed. Draai Windows 2000.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb het alleen de eerste keer gehad :? Daarna gebeurde het niet meer...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Michali
Ik draai hier windows XP. Lijkt me dat dit een bug is in IE.

Ik heb even twee screenshots gemaakt zodat je kunt zien wat er bij mij gebeurt. De eerste is degene waarbij de tekst geheel niet zichtbaar is en bij de twee heb ik wat willekeurige stukjes tekst geselecteerd zodat die zichtbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.promptsoftware.nl/site/bug.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.promptsoftware.nl/site/bug2.gif

Lijkt me niet echt dat dit een normale HTML of CSS fout is of wel?

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Hier met Opera7 ook geen probleem

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 07:41

JeroenT

hoi!

Ook geen probleem hier @ Windows XP met IE6

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Michali schreef op 24 november 2003 @ 11:38:
Ik draai hier windows XP. Lijkt me dat dit een bug is in IE.
[...]
Lijkt me niet echt dat dit een normale HTML of CSS fout is of wel?
Denk inderdaad een bug in IE.. maar denk wel een WinXP IE6 bug.. Heb je SP1 al geinstalleerd? En alle andere bug-fixes gedownload?

__ Edit __

Want ik zie hierboven dat het ook goed kan gaan op WinXP + IE6.

[ Voor 10% gewijzigd door OkkE op 24-11-2003 11:52 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Michali
SP1 is hier op geinstaleerd. Ik ga even updaten, kijken of de fouten dan weg zijn. Ik laat het iig even zoals het nu is om ook thuis even te kunnen testen. Mooi dat het bij weinig mensen problemen geeft.

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

Priet

To boldly do what no one has..

Even een schopje, want dit is exact mijn probleem :) (of eigenlijk --> :()

Dezelfde situatie in: http://www.schoolwest.nl/ontwerp/new2.html . Met Mozilla gaat het ook weer goed.

Nu in: http://www.schoolwest.nl/ontwerp/new.html . Daar gaat het wel goed. Dit komt door de toevoegen van 'font 11pt/1.5 sans-serif' aan de body {} van de CSS Stylesheet.

Waarom is dit zo noodzakelijk? Ik heb geprobeerd het font-attribuut om te schrijven naar meerder attributen, maar dan werkt het weer niet 8)7

Hoe kan het nu opeens wel werken? En waar dient dat font-attribuut voor, en dan met name die '/1.5'?

[ Voor 3% gewijzigd door Priet op 25-02-2004 23:08 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Priet schreef op 25 februari 2004 @ 23:08:
Waarom is dit zo noodzakelijk? Ik heb geprobeerd het font-attribuut om te schrijven naar meerder attributen, maar dan werkt het weer niet 8)7

Hoe kan het nu opeens wel werken? En waar dient dat font-attribuut voor, en dan met name die '/1.5'?
De bugs van MSIE zijn ondoorgrondelijk en niet door mensen te bevatten. Dat moeten we daarom maar ook niet proberen, want als Microsoft dat zo had gewild had ze ons de source wel gegeven.

Maar vreesch niet, Microsoft heeft weldegelijk een plan met ons! Alles gebeurt voor een reden. Koester dit geloof! _/-\o_

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Priet

Priet

Uhh ja fijn :/ Ik geloof al in mezelf :D

Ik wil die bugs (of is 't een feature? ;)) ook helemaal niet bevatten, ik wil weten hoe ik om dit probleem heen kan!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

IE bugt met floats, en soms kan het aanpassen of expliciet opgeven van bepaalde style-elementen daar een oplossing voor zijn. Het zij zo...

Intentionally left blank

• Priet

Priet

Fijn :( Nou ja, weet ik in ieder geval dat het aan IE ligt :/

Is voor deze bug bekend welke style-elementen daar een oplossing voor zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Priet op 26-02-2004 14:43 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Priet schreef op 26 februari 2004 @ 14:43:
Fijn :( Nou ja, weet ik in ieder geval dat het aan IE ligt :/

Is voor deze bug bekend welke style-elementen daar een oplossing voor zijn?
mijn ervaring is dat het vaak ligt aan margins van paragrafen en header-elementen, en soms wil het toevoegen van een line-height ook wel eens helpen.

Intentionally left blank

Pagina: 1