Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
hmm Waar exact kan ik die vindenvso schreef op 24 november 2003 @ 11:12:
daar heb je een policy voor "install with elaveted privilliges"
Ben in ieder geval al zeer blij dat het mogelijk is ...
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Hoe je wel een dialog voor inloggen zou moeten creeeren weet ik niet; misschien met een wrapper er omheen
Daar schiet ik dan inderdaad ook niets mee op, ik kan zowiso geen policy's op een klant zijn computer wijzigen.. Ik weet overigens dat de oude installshield setups wel altijd zo'n scherm kregen.Krypt schreef op 24 november 2003 @ 11:44:
Hmm. met "elevated privileges" kan de user dus wel gewoon elke willekeurige msi installeren, en dat wil je denk ik niet.. je krijgt ook geen venstertje waarmee je moet inloggen; hij installeert gewoon..
Hoe je wel een dialog voor inloggen zou moeten creeeren weet ik niet; misschien met een wrapper er omheen
Als je packagestudio of Wise Installmaster kun je een wrapper schrijven met een custom dialog, die een runas uitvoert..
Wat je ook kun doen, is de MSI compilen in een EXE file; die kun je dan met rechterclick -> "Run as" installeren onder een ander account..
Inderdada Run As zou een oplossing zijn, is het niet dat die bij elke NT versie aanwezig is, en dat 'hoger op' vereist dat er een dialoog bij het starten van de setup onder een niet-administrator user. Ik ga hier even verder op googlen, keep me posted!Krypt schreef op 24 november 2003 @ 12:08:
Bij Wise helaas niet; tenminste, ik heb het nog nooit gezien..
Als je packagestudio of Wise Installmaster kun je een wrapper schrijven met een custom dialog, die een runas uitvoert..
Wat je ook kun doen, is de MSI compilen in een EXE file; die kun je dan met rechterclick -> "Run as" installeren onder een ander account..
hey Bedankt !!Krypt schreef op 24 november 2003 @ 12:32:
Dan wordt het een Wisescriptje draaien... is niet zo moeilijk te maken hoor.. zal 's kijken wat ik voor je kan doen; project hiero is toch bijna ten einde, nog een weekje uit m'n neus vreten
zit nu ook met het probleem dat als ik het programma dat geinstalleerd is opstart, ik een 'windows installer' scherm krijg die zegt: bezig met het configureren van [app]. Denk dat ik ergens een setting gemist heb ofzo, de feature is zelf in orde.
Vind het overigens wel een machtig systeem, .MSI ! ben momenteel die e-book aan het lezen om een beetje te leren hoe het exact in elkaar zit.
[ Voor 34% gewijzigd door Aphelion op 24-11-2003 12:46 ]
Hoef zelf nog niet eens wat te bouwen.. en dragonsoft site is een must voor Wise script bouwers..
Die [App] in 't splashscreen? heb je wel een naam in de Product Details gegeven aan je installatie..
De Windows Installer controleert bij het opstarten van 't pakket of alle key elements nog kloppen van alle components van een feature. Klopt er een niet dan repaired ie de feature. Als je dus een key hangt aan een dynamische file of registry dan repairt ie 'm elke keer als ie 'm opstart.. Kijk even in de components sectie alle components na op de keys; bij een dynamische file/registry even een andere entry kiezen.. of anders verschillende components mergen..
Mail 'm anders maar door..
Mail SentKrypt schreef op 24 november 2003 @ 14:08:
Ik compile 'm wel voor je.. moet je 'm wel eerst aanpassen zodat ie ook opstart wat je je wilt..
Mail 'm anders maar door..