Toon posts:

Pincode voor Service Mode HP Color Laserjet

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op mijn stage en we zijn op zoek naar een pincode voor de HP Color Laserjet 4600 om in de Service Mode te komen. De pin is universeel. Ik heb al met HP gebeld maar die kunnen niks anders zeggen dan: "Die hebben we niet hier." :'( Op Google konden we niks vinden. Tenminste niet met betrekking tot dit probleem.

Dus de vraag is of er hier mensen zijn die toevallig weet wat de pincode is om in de Service Mode van een HP te kunnen komen.

_/-\o_ Bedankt alvast! _/-\o_

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En welke codes heb je zelf al allemaal geprobeert? En uit hoeveel cijfers dient die code te bestaan?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 22:19
Wat wil je dan doen in de service mode ? Het is niet voor niets afgeschermd.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is 8-cijferig. We willen kijken of de fuser unit stuk is. We kunnen geen testpagina per kleur afdrukken. We hebben hier een gecetificeert monteur die aan die machines mag zitten alleen weet hij de code niet. :?

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 22:19
Ik heb hier alleen een diagnostic menu en geen service menu. En kan niet zo gauw een menu vinden met een pass.

Ik zal indien ik tijd heb even de service manual (curcus) van HP pakken daar zou het in moeten staan.

En wat is de foutmelding op het display of het gedrag van de printer bij een opdracht.

[ Voor 18% gewijzigd door killah op 24-11-2003 12:09 . Reden: extra ]

Verwijderd

Topicstarter
Als we een test draai van de kleuren krijgen we om de 3 cm een streep (horizontaal) behalve bij geel. Dus das de klacht. Je doet al veel moeite da vink wel tof. _/-\o_

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik weet voor 99% zeker dat het de fuser niet is. Ik denk dat de Transferkit kapot is. Misschien de drumkit, maar de transfer eerder.

Als de fuser kapot is, blijft het papier in de fuser hangen.

Geloof me, ik heb die dingen anderhalf jaar gerepareerd ;)
Overigens, die service-code zegt me niks. Je kan wel door op een toets te drukken en de printer aan te zetten in het maintenance menu komen waar je bijv je pagina teller kan resetten.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moe nu even wachten met een reactie op jouw bericht. Me collega die gecetificeer is heeft vrij (the lucky bastard) Ik zelf heb er weinig verstand van. Maar alle reacties zijn welkom. Waarschijnlijk reageer ik morgen dan verder om jullie berichten.

Toch moet je egt een pincode invoeren als je bij de service moet komen. Ik heb het zelf gezien. Maybe is da alleen bij de nieuwe types.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:35
WHiZZi schreef op 24 november 2003 @ 13:23:
Ik weet voor 99% zeker dat het de fuser niet is. Ik denk dat de Transferkit kapot is. Misschien de drumkit, maar de transfer eerder.

Als de fuser kapot is, blijft het papier in de fuser hangen.

Geloof me, ik heb die dingen anderhalf jaar gerepareerd ;)
Overigens, die service-code zegt me niks. Je kan wel door op een toets te drukken en de printer aan te zetten in het maintenance menu komen waar je bijv je pagina teller kan resetten.
Ik heb ze ook anderhalf jaar hersteld, het is dus niet zo dat je papier blijft hangen bij een defecte fuser. Wel als de aandrijving niet goed meer gaat, maar hij kan even goed last hebben van een defecte folie rond het heating element.
Maar aangezien het niet zo is bij geel zal het wel niet de fuser zijn.
Transferrol is ook niet kleurafhankelijk volgens mij.

Volgens mij is het ook de drumkit, maar ik moet toegeven dat ik qua modellen maar mee ben tot de 4500. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 24-11-2003 14:07 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
er staan hier een aantal codes, met bijbehorende fouten:
http://www.mj-printers.com/repair/hpcodes.html

zal voor de rest nog ff verder zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Mensen ik moet u bedanken voor de support! _/-\o_

Ze hebben hier nogmaals HP gebeld en nu hebben die rotzakken wel de code doorgegeven. Dus verder hoeven jullie nie meer te zoeken. Case closed! 8)

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:26
En code is ?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee eigenlijk. Ik moes alleen ff zorgen dat er een code kwam. Alleen heeft iemand anders de code. Ben je nieuwsgierig?? :9

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ja, als jij het hier openbaar vraagt, mag je hem ook wel geven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooruit op vele verzoek.. :9

PIN: 04460002

Veel plezier ermee.. :Y)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dank u, nog nog alleen een dergelijke printer erbij kopen. Kunnen we weer spelen :)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1