Ik heb wel erger vlaams gehoord.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Ik heb het underlined. Ik weet niet of het als "fout" wordt gezien. Ik denk echter niet dat het AN is (ja ja, ABN is afgeschaft).Harm schreef op 24 november 2003 @ 10:01:
Dus? Wat is precies je probleem of moeilijkheid? Ik zie het namelijk niet.
[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 24-11-2003 10:34 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dan weet ik voldoende. Bedankt voor uw tijd.JvS schreef op 24 november 2003 @ 10:42:
[...]maar "eender welke" is gewoon nederlands (niet zovaak gebruikt)
Verwijderd
I like every movie = Ik vind elke film leuk
We can watch any movie tonight = We kunnen vanavond elke film kijken
Maar eigenlijk bedoel je in de laatse zin niet "elke" maar "eender welke", want letterlijk genomen kun je niet alle films ter wereld in één avond kijken
[ Voor 10% gewijzigd door Steve op 24-11-2003 21:03 ]
Nee, het is sterker. In de betekenis "eender welke" zou je het naar mijn idee het best kunnen 'vertalen' met onverschillig welke of welke dan ook.Simon schreef op 24 november 2003 @ 21:26:
eender lijkt me een verbastering van een der in dit geval, dus iets als een van...
Verder is een goed voorbeeld van een correct gebruik van het woord in het Nederlands het wellicht bekende zinnetje:
'Blablablablabla of blaatblabla, het is mij eender.'
Ofwel: het maakt voor mij geen verschil.
Of het mooi is is een kwestie van smaak. Onjuist is het echter volstrekt niet.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Verwijderd
1. Het is geen VlaamsDeRCT13 schreef op 25 november 2003 @ 17:20:
Het is dan wel Vlaams, maar waarom zou het fout zijn dan? T.net heeft toch niet als functie mensen Nederlands te leren? Er is toch niets mis met Vlaams? Je kunt het toch wel begrijpen? Als het nu in het Antwerpse dialect was, ok maar dit is toch wel redelijk makkelijk te begrijpen mi..
2. Het was de TS gewoon opgevallen. Niemand heeft het over goed of fout.