Toon posts:

Help, ik ben dom!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier overal dat de voltages hoger gezet moeten worden om te o.c., maar mijn moederbord kan minimaal 1.8v aan. Kan ik dan een PIII die 1.65V nodig heeft in mijn bord prikken?

Ik hoor dat er ook converters zijn die voltages regelen, weet iemand waar ik die kan halen??

Please help!!!

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
waarom niet, 1,8 is toch meer als 1,65.
Dus eerst je Vcore op 1,65 en als je gaat oc'en steeds iets omhoog als je proc niet meer stabiel draait.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 07 december 2000 20:11 schreef abwouters het volgende:
waarom niet, 1,8 is toch meer als 1,65.
Dus eerst je Vcore op 1,65 en als je gaat oc'en steeds iets omhoog als je proc niet meer stabiel draait.
HALLO LEES NOU EERST IS!!
---------------------------------------------
Ja kan wel... maar je processor zal wel een korter leven hebben.... als je een slot1 hebt maakt het nix uit... maar dan moet je wel een converterkaartje kopen waarop je het voltage kan regelen.. hangt er puur vanaf wat voor mobo...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik hem niet op 1.65V kan zetten.
Ik had ook een PIII 550, toen die erin zat deed de hele computer niets.
Alleen mijn powerledje knipperde.
Dus dacht ik, het kan dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 december 2000 20:16 schreef Black_Adder het volgende:

[..]
Ja kan wel... maar je processor zal wel een korter leven hebben.... als je een slot1 hebt maakt het nix uit... maar dan moet je wel een converterkaartje kopen waarop je het voltage kan regelen.. hangt er puur vanaf wat voor mobo...
Ik heb een asus p2b-ds slot 1, 100mhz mobo.
De converter kaart die ik nodig heb kan ik dus nergens vinden.
Zover ik weet is er maar 1 bedrijf die dit maakt en dat is powerleap.
En die zit in de US.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
1.8 V is op zich niet teveel voor een CPU die normaal op 1.65 loopt, maar kan je Mobo de cpu wel hebben, Kijk op de site van de fabrikant van je Mobo?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Weet ik >:)

Verwijderd

Topicstarter
Die fijne asus site zegt dat alles kan als je revisie 1.6 van mijn moederbord hebt.
Maar ik heb revisie 1.4 en daar praten ze dus niet over.
Ze beantwoorden mijn mail ook niet.
Fijne gasten daar.

Verwijderd

Ach ik had ook een Celeron2 die een spanning moet hebben van 1.5V op 1.8V laten draaien. Dit omdat ook mijn oude mobo niet lager ging dan 1.8V. Het kan dus prima.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lekker is dat: Welk type enzo, mischien dat iemand anders met zo'n rev 1.4 je kan helpen?

(heb zelf ook 5 dagen gewacht op bluebyte support, mijn settlers 3 cd is stuk. Kan uhm gelukkig naar duitsland sturen)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Gaste, hoe is et nou???

Ik zeg toch toen ik die cpu erin ging, deed ie helemaal niets meer.

Verwijderd

Nog even over die converter. Hier is een goeie: http://www.oc-shop.nl/ Kijken onder CPU's en dan de MSI MS-6905 Master.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Een gewone slot converter convert toch ook voltage????

[edit] euh Phalanx...

Voltage = Spanning, oftewel spanning is de grootheid en volt de eenheid (je zegt dus de spanning is ... volt) niks bouwmarkten taal dus....

Verwijderd

Nee! Een converter converteerd geen spanning (voltage is bouwmarkten taal)! je kunt 'm op sommige converters wel instellen.

Verwijderd

Je kan hem volgens mij wel instellen, maar niet lager dan het moederbord aankan, dus als het moederbord niet lager dan 1.8 core volt kan. Dan zou je een P3 hierop moeten laten draaien, het zou moeten werken, maar hij wordt wel extra warm, dus extra koeling zou fijn zijn.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Mensen,

Een moederbord moet een bepaald voltage ondersteunen, wil je dat kunnen aanpassen met een slocket. Een processor geeft een signaal af naar het mobo over het gewenste voltage. Met behulp van een slocket waarop je het voltage in kan stellen, kan je het signaal wat afgegeven wordt veranderen, waardoor er om een ander voltage wordt gevraagd, maar dit voltage wordt nog steeds door je mobo geleverd. Er zit geen transformator op dat kaartje die het voltage veranderd hoor :).

Als 1.8 het laagste is van heet mobo, is daar dus niets aan te veranderen met een slocket. Lager dan 1.8 instellen heeft geen zin, want dat kan niet gerealiseerd worden door de transformator op het moederbord.

Verwijderd

Worsie: dat bedoel ik dus!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Phalanx,

Dat snapte ik wel :), maar ik denk dat een aantal mensen dat dus niet weten hier. Kunnen we het maar beter goed uitleggen ;)

Ik bedoel dus wat jij begrijpt :P

Verwijderd

worsie,

Fijn dat er mensen zijn die elkaar begrijpen :)

Verwijderd

[..]
[/quote]

OK.. maaruh ik wil niet dat mijn processor dood gaat :( hij is nog te jong :P (5 maanden) :)

Verwijderd

Topicstarter
Gasten, ik heb deze site gevonden, www.powerleap.com.
Deze gasten beweren dat je op mijn mobo deze converter kan pluggen en dat je dan zonder moeite een PIII 800mhz kan draaien.

Het probleem is waar kan ik zo'n ding kopen in NL.

Check deze site even als jullie willen en vertel of het klopt of niet a.u.b.

Jullie hebben er verstand van, ik doe\geloof alleen wat gasten zoals jullie allemaal vertellen.

Succes,

Mels.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Phalanx, de toekomst ziet er goed uit.

Mels.
Pagina: 1