[BEFSR41] Linksys router als switch gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:28

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik heb thuis een LinkSys router die als gateway perfect werkt icm mijn Telenet abbo.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                [Kabelmodem]
                      |
                      |
               xxx.xxx.xxx.xxx
                      |
[UP][P1][P2][P3][P4][WAN]
          |
     192.168.1.1
          |
          |
    192.168.1.100
          |
        [PC]

Nu wou ik eens proberen of ik dat ding ook als switch kon inzetten. De opstelling wordt dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  [Kabelmodem]
       |
       |
???.???.???.???
       |
      [UP][P1][P2][P3][P4][WAN]
                |
         ???.???.???.???
                |
                |
         xxx.xxx.xxx.xxx
                |
              [PC]

Ik vraag me alleen af of dit wel mogelijk is?

Ik heb de kabels omgegooid, op de router de switch mode aangezet alsook DHCP uitgezet en vervolgens op de PC het ip xxx.xxx.xxx.xxx ingesteld.

Het lukt mij in deze configuratie wel om aan de webbased router settings te komen (door een IP uit hetzelfde subnet te stelen en dat aan de router toe te kennen), maar verder dan de router kom ik niet.

Normaal wordt xxx.xxx.xxx.xxx toegekend via DHCP, maar dat lukt ook niet. Ik weet echter niet zeker of dat mislukt omdat de pakketjes niet bij de kabelmodem aankomen, of omdat ik ineens met een ander mac-adres aanmeld (heeft in het verleden nl al voor flink wat problemen gezorgd).

Vragen
• Probeer ik met slechts 1 publiek ip tot mijn beschikking iets te doen wat onmogelijk is?
• Maakt het ip van de vraagtekens in de tekening uit, of kunnen dit evengoed lokale adressen zijn?
• Een router is slimmer als een hub, maar kan ik hier wel zonder hub? (that is: als ik per sé iets tss mijn pc en mijn kabelmodem wil hangen)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:28

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
*kuch* kick

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be