Toon posts:

[Sony Beamer] Strepen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beamer (Sony VPL-V500) het apparaat werkt perfect er zit net een nwe lamp in enzo maar tijdens het afspelen van een film ofzo heb ik heel de tijd twee of meer strepen door mn beeld (blauwe?) nu heb ik gehoord dat ik de TFT's hierin moet afstellen? De gast waar ik heb van hem wil hem wel fixxen maar dat kost me geld ik probeer het eerst zo heb deze namelijk gerolen tegen een Compaq Proliant Dual P!!! 19" server.

De foto is een beetje waazig mn minolta dimage x maakt waazige pics als ik de flits uitzet!?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hgmjmgm.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 03:27 ]

Verwijderd

Ik ken die beamer niet, maar weet je zeker dat je LCD(s) nog heel zijn/is ? Zitten ze altijd op exact dezelfde plek ?

Heb hier een stokoude Sharp (305p oid) en die heeft een `fraaie' fel gele streep door het beeld, omdat een kolom van het LCD kapot is. Daar valt helaas niets meer aan te doen.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als de strepen af en toe verschijnen, dan kan het slecht contact zijn.
Maak dan je beamer open en controleer of flatcables uit de lcdpanelen goed zitten op de printplaat.
Doordat beamer zelf beetje trilt kan de contacten dus ook trillen.
Het hoeft niet storing te zijn. Meestal slecht contact.

Een defecte pixel is defect in de paneel zelf en dus niet te herstellen. Maar hele lijn is meestal slecht contact of defect in de besturingsic, niet in de paneel zelf.

Als het af en toe knippert, dan hou ik meer op 'mechanische' slecht' contact.

(ik heb nu al 2 beamers in huis gehaald)

Verwijderd

Mijn streep begon halverwege het LCD, daaruit concludeerde ik dat de onderbreking ook wel in het LCD zou zitten.

Bij die sharp zat het LCD overigens gelijk op een print, de risico's om die module verder uit elkaar te halen leken me eigenlijk uberhaupt te groot. Heb hier helaas geen goede ESD- en stof veilige omgeving om aan dat soort dingen te werken.

We hebben nu een versche beamert, de `gestreepte' is reserve. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 21:10 ]