Toon posts:

Spikkels op scherm bij spellen!

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort krijg ik allemaal rare spikkels/kleuren in mijn scherm wanneer ik een spel opstart, heel af en toe ook in windows zelf.
Ik heb de search al gebruikt maar het probleem is moeilijk te omschrijven en ik kwam dus op niets uit...
Drivers/directx/lage settings noem het maar op, ik heb het allemaal al geprobeerd maar het werkt allemaal niet.
Nu dus de vraag aan jullie: is dit op te lossen.

http://members.home.nl/rversteeg/foutbeeld.JPG
http://members.home.nl/rversteeg/foutbeeld2.JPG

Op de fotos kun je zien wat ik krijg, alleen in spellen is dit veel groffer en zijn de spikkels geel/groenig en soms verticale rode lijnen er doorheen.

Wat kan ik hier aan doen?!?

Alvast bedankt,

Michael

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 19:59
Volgens mij heeft je grafische kaart het iets te warm. Hang er eens een 80mm ventilator in de buurt.

Welke kaart is het trouwens?

[ Voor 14% gewijzigd door Noel op 24-11-2003 02:37 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
aanvulling: mijn kaart is niet overgeklokt, en dit probleem bleef ik houden na een keer format c gebruikt te hebben.
Mijn videokaart en pc:

400 mhz, 200mb geheugen

Geforce 2 MX 200

als jullie meer informatie nodig hebben zal ik het zo snel mogelijk posten!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, heb je het geheugen op je videokaart overgeklokt? Dit komt namelijk vaak voor bij overhit videogeheugen!

Misschien moet je wat fans in je case hangen.... want als een kaart op stockspeeds loopt HOORT hij niet te overhitten.

[ Voor 37% gewijzigd door swampy op 24-11-2003 02:39 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet de beschikking over grotere koelers of iets dergelijks, ik heb me computer al een keer helemaal laten afkoelen maar dat hielp ook niet.
Zal ik anders me computer voor de lol eens een minuutje in de koelkast zetten? :P

Verwijderd

Topicstarter
heb echt helemaal nix overgeklokt, alle instellingen zijn standaard.

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Volgens mij is 1 van je geheugen chips op je video kaart zum kohlen gegangen. Normaal komen dit soort spikkels door overklokken (te hoge memory freq.) of temperatuur, als dit bij jou allemaal normaal is dan kan ik haas niet anders concluderen dat het geheugen gewoon stuk is gegaan.

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Topicstarter
dus dat betekend een nieuwe kaart kopen? of is dit nog voor een acceptabel bedrag te fixen als ik de kaart naar een computer-zaak breng?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 02:45:
dus dat betekend een nieuwe kaart kopen? of is dit nog voor een acceptabel bedrag te fixen als ik de kaart naar een computer-zaak breng?
Fixen?

Forget it! Het is tijd voor een nieuwe kaart.... aangezien het zo'n oude kaart is gaat het vast in een iets ouder systeem.....

... een BX440 systeempje waarschijnlijk.

Tja, niets speciaal hoor maar is het niet tijd voor 200 Euro een leuk moederbordje, wat geheugen en een leuke amd processor te scoren. Aangezien tja, je kan een nieuwe budget kaart kopen als een GF4 MX .... maar je gaat er niet veel op vooruit.

Een GF4 MX zal maximaal 50 euro mogen kosten... dus het is een optie als je snel weer normaal beeld wil!

Ik heb hier twee kaarten uit de pricewatch gevonden die ik persoonlijk als een maximaal bijpassende kaart vindt voor die computer.

pricewatch: Club3D Radeon 8500 Pro 64MB DDR
pricewatch: Club3D Radeon 8500 Pro 64MB DDR

De ATI geeft over het algemeen betere 2d output, dus is daarin best interrestant. Hoe oudere games daartegen op ATI hardware reageren... tja...

Maar ja, met ik voorzie mogelijk problemen met dat de nieuwe kaarten op 1,5v draaien en AGP 1x 3,3 volt levert. Mogelijk levert dit problemen op!

[ Voor 61% gewijzigd door swampy op 24-11-2003 03:10 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
het probleem bij mij is altijd nog geweest dat me pa geen nieuwe computer wil aanschaffen, dus dat zal er voorlopig nog niet inzitten.
Tot nu toe heb ik met dit systeem nagenoeg alle spellen nog kunnen spelen, Max Payne 2 en Need For Speed Underground draaien bij mij op de laagste settings gewoon netjes (mij gaat het om gameplay, graphics intresseren me niet) dus ik klaag verder daar ook niet over, al zal ik toch wel een nieuw systeempje willen hebben :)

In ieder geval bedankt voor de snelle en duidelijke reacties, ik weet nu wel wat het moet worden (ik haal me wel ff een geforce 4 op als tijdelijke oplossing)

Bedankt,

Michael (topic mag dicht)

Verwijderd

Spikkels op scherm bij spellen!
offtopic:
leer woorden spellen zonder met consumptie te spreken :P

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Had exact het zelfde probleem hier op het werk. ook met een nvidia based kaart.

nadat ik de detonator drivers opnieuw had geinstalleerd waren al mijn problemen weg.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al gedaan met det. destroyer, zelfs computer geformateerd, maar toch hielp het niet... maar ik haal wel een nieuwe :)
Pagina: 1