[SSI] Parameters doorgeven *

Pagina: 1
Acties:

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil mbv SSI een script includen. Dat script moet zowel de variabelen hebben die meegegeven zijn aan het html-document waarin het geïnclude werd en een variabele die bij die specifieke include wordt toegevoegd.

b.v.
een file index.html:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<html>
<body>
include 1 : <!--#include virtual="/cgi-bin/include.pl?ID=6" -->
<p>
include 2 : <!--#exec cmd="/var/www/cgi-bin/we/include.pl ID=6" -->
</body>
</html>

Helaas werkt dit geen van beiden

Als ik de file open via http://..../index.html?A=84 dan:
include 1 geeft wel de ID door, maar ik raak alle variabelen die in de url aan index.html zijn doorgegeven kwijt. Wat er met variabelen die gepost zijn en cookies gebeurt heb ik nog niet getest. Enkel ID=6 komt bij het scripts aan.

include 2 geeft wel de variabelen door, maar weer niet de variabele ID. Enkel a=84 komt bij het script aan, ID is onbekend. Terwijl als ik het script direct vanaf de command line uitvoer (/var/www/cgi-bin/we/include.pl ID=6) hij wel ID=6 doorkrijgt.

Het scriptje is heel simpel en die niet anders dan A en ID afbeelden:
code:
1
2
3
4
5
6
#!/usr/bin/perl

use CGI qw(:all);

print header();
print "ID=" . param("ID") . " A=" . param("A");

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Het ziet er zo erg Perl uit dat ik het maar even in je topictitel heb gezet :)

Professionele website nodig?

• RolandWitvoet
  • Niet online
OK, topictitel is inmiddels beter. Het is geen Perl probleem, wat je include doet er niet toe.
Nee, niet recent, misschien een paar jaar geleden. Ik heb het al druk genoeg ;) . Deze sticky blijkt nogal (lekker) kort te zijn, op sommige delen van GoT staat een sticky van 4 pagina's, dus op een gegeven moment ontwikkel je gewoon een blind spot voor stickies, sorry.

[ Voor 87% gewijzigd door RolandWitvoet op 24-11-2003 02:39 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ook goed. Had je deze sticky al gelezen? ;)

Professionele website nodig?

• RolandWitvoet
  • Niet online
Ik heb al wat gevonden:

het exec command werkt iets anders dan de command line.
"include.pl ID=6" via de command line geeft "ID=6" mee in zowel de params- als de ARGV-array
"include.pl ID=6" via de het include exec command geeft "ID=6" alleen mee aan de ARGV-array