Toon posts:

verschillende servers op één pc: prioriteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een nieuwe server geinstalleerd, en nu wil ik deze onderandere gebruiken op onze volgende lanparty. Nu wil ik op deze server zowel een CSserver als een FTP server draaien, maar de CS server mag in geen enkel geval aan bandbreedte inboeten door de FTPserver. maw: de CSserver moet zowel op gebied van bandbreedte als CPUkracht volledig voorrang krijgen op de FTP server.

Systeem
Dual PIII 1Ghz
512 mb ram
2*40GB RAID 0
OS momenteel XP maar kan verandert worden (moet wel windows blijven, want ik wil die pc ook thuis nog gebruiken voor alledaagse toepassingen)

ik heb iedere windowsversie van win 98SE tot win 2003 server liggen

Alvast bedankt !!

(ik heb de search gebruikt maar het gaat steeds over het delen van "internet"bandbreedte over verschillende pc's, en niet op 1 pc door verschillende servertoepassingen)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 09:38

Spockz

Live and Let Live

voor de processor kan je in taskmanager aangeven welke prio hij moet hebben,
voor de bandbreedte kan je misschien iets doen met QOS ofzo?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
1 CPU de ftp laten doen, andere FTP de CS taken.

Verder stop je gewoon 2 netwerkkaarten, met 2 IPs erin.

een IP voor ftp, en 1 voor CS.

Als de 100mbit van de FTP vol zit, jammer dan, cs loopt prima door, andere kaart wordt niet misbruikt voor FTP.

Verder de ftp op een aparte hdd laten runnen, dat ie iig niet je swap en/of boot/CS disk kan vertragen

Verwijderd

Topicstarter
ok dus uit uw antwoord leid ik af dat één Ghz genoeg is om een CSserver mee te draaien. Nog een vraagje ivm wie welke hd's, dus dan gebruik ik mijn Raid array voor de CS server en stop ik andere HD('s) in voor de ftpserver maar het vormt geen enkel probleem denk ik als het server-proggie zelf draait op de Raid Array?

Dan is het natuurlijk wel jammer dat mijn +-80GB Raid0 array maar voor max 10% gebruikt wordt door die CS server en ik eigenlijk die HDspace goed kan gebruiken voor de FTPserver.

Er van uitgaande dat die CS-server maximum 20 man moet bedienen, volstaat een gewone 7200tr HD aan 100Mbit dan?

Al bedankt voor de tips en antwoorden

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

voor de mensen die denken dat je 2 NICS in hetzelfde subnet kan draaien dit gaat dus niet (goed) werken. De machine weet dan niet via welke interface hij pakketejs naar buiten moet gooien en zal ze dan niet round robin doen kortom de input zal goed gaan de output niet en je hebt dan nog steeds problemen

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 00:00:
Ik heb juist een nieuwe server geinstalleerd, en nu wil ik deze onderandere gebruiken op onze volgende lanparty. Nu wil ik op deze server zowel een CSserver als een FTP server draaien, maar de CS server mag in geen enkel geval aan bandbreedte inboeten door de FTPserver. maw: de CSserver moet zowel op gebied van bandbreedte als CPUkracht volledig voorrang krijgen op de FTP server.

Systeem
Dual PIII 1Ghz
512 mb ram
2*40GB RAID 0
OS momenteel XP maar kan verandert worden (moet wel windows blijven, want ik wil die pc ook thuis nog gebruiken voor alledaagse toepassingen)

ik heb iedere windowsversie van win 98SE tot win 2003 server liggen

Alvast bedankt !!

(ik heb de search gebruikt maar het gaat steeds over het delen van "internet"bandbreedte over verschillende pc's, en niet op 1 pc door verschillende servertoepassingen)
Kort antwoord: onmogelijk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Wat dacht je van 2 servers (HARDWARE!)?
Als het zo belangrijk is om "Full Power" te kunnen draaien kan je beter die FTP op een andere server laten draaien. Kennelijk heb je toch geen financieel probleem, dus waarom niet?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
@Bubbaman: waaruit kan jij afleiden hoe het zit met mijn financiele situatie :)

Thnx voor de antwoorden, kortom, het is dus niet mogelijk :)

Verwijderd

Nou, het is in die zin mogelijk dat je in Windows XP best wel systeemresources kan toewijzen aan processen. Zelfs in eerdere versies kun je gewoon de prioriteit instellen.

En voor de bandbreedte heb je wat minder keus. Hiervoor zou ik sowieso QoS gebruiken. Dit zit als het goed is standaard in Windows XP Professional.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-08 09:38

Spockz

Live and Let Live

JSS,
voorzover ik weet zit een 'redelijke' QoS alleen in 2000 server. En daar kan je ook priorieteiten aangeven. En een server voor CS is niet zo zwaar.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt tegenwoordig gewoon programma waar mee je toe kan zeggen een bepaalde bandwijdte aan een service... ik zal even zoeken.. kom er vanmiddag op terug!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
je kan natuurlijk je ftp-server ook een limiet geven, dat je bjivoorbeeld maximaal 1 MB/sec wil gebruiken voor ftp-data ofzo :)

Maak je eigen poll

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
er zijn een paar opties:

- in windows instellen dat de ftp naar de ene cpu gaat en de cs server naar de andere
- prioriteiten instellen
- ftp server cappen (zie hierboven) op bijvoorbeeld 5MB/s ofzo
- je 3com kaartje instellen zodat ie niet zoveel CPU verbruikt

daarnaast denk ik trouwens dat die machine beide makkelijk moet trekken en je dus geen enkel probleem krijgt met ze allebei te draaien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BOOTZ schreef op 25 november 2003 @ 08:18:
je kan natuurlijk je ftp-server ook een limiet geven, dat je bjivoorbeeld maximaal 1 MB/sec wil gebruiken voor ftp-data ofzo :)
Dit is de slimste opmerking! Dat ik deze niet bedacht heb!! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1