Toon posts:

wel internet, geen router-pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan dus niet op 10.0.0.2 komen, maar internet werkt wel!
wonderbaarlijk maar waar dus.
Ik wil even wat poorten openzetten voor edonkey, emule en overnet maar dat lukt zo dus niet. HArd reset is geen mogelijkheid want de router staat niet bij mij.

iemand een ideetje? het is een e-tech adsl multiPC modem met 4 poorts switch, en mijn PC is een winXP zonder software firewalls

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht en geprobeerd?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is het niet zo dat je het modem als bridge draait? En dus je netwerk kaart niet in dezelfde range zit?

Wat is ip van je netwerk kaart?

En zet modem eens uit --> aan ...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heeft het niet hiermee te maken?
E-Tech MultiPC modem slaat soms op tilt/

Verwijderd

Topicstarter
computer resetten, http:// ervoor zetten, talloze malen proberen, kijken of er een proxyserver aanstond(nee dus), kijken of er dns servers aan staan, ipconfig bekijken (standaardgateway=10.0.0.2) en het vreemde is dat ik dus gewoon WEL kan internetten (anders kon ik deze post niet versturen)

Verwijderd

Topicstarter
Na een mailtje aan etech kreeg ik een link naar de nieuwe firmware. Die heb ik erop gezet en sindsdien doet ie het perfect. Ik heb hier ook al aan ged8, maar toen deed internet het helemaal niet meer en kreeg ik geen goed ip enzo toegewezen. Volgens mij niet het probleem dus

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 23 november 2003 @ 23:51:
Is het niet zo dat je het modem als bridge draait? En dus je netwerk kaart niet in dezelfde range zit?

Wat is ip van je netwerk kaart?

En zet modem eens uit --> aan ...
modem resetten is lactig, staat bij afwezige huisgenoot op de kamer.
Modem als bridge? kweenie, hij staat ingesteld zoals het volgens zonnet moest, en volgens mij hoefde ik bridge-filtering niet aan te zetten (wat dat ook moge wezen)

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, is het niet beter om op de router alle poorten open te pleuren, en dan met een software firewall de boel dicht te smijten? dan kan je ze tenminste snel openzetten, scheelt een hoop gedoe elke keer!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:54:
[...]

Na een mailtje aan etech kreeg ik een link naar de nieuwe firmware. Die heb ik erop gezet en sindsdien doet ie het perfect. Ik heb hier ook al aan ged8, maar toen deed internet het helemaal niet meer en kreeg ik geen goed ip enzo toegewezen. Volgens mij niet het probleem dus
offtopic:
ok prima, maar zou je in het vervolg dit soort oplossingen dan ook in je topic willen doen (kan alsnog) want stel dat iemand een zelfde probleem heeft kan die nog niet verder omdat er geen oplossing staat :)

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:56:
trouwens, is het niet beter om op de router alle poorten open te pleuren, en dan met een software firewall de boel dicht te smijten? dan kan je ze tenminste snel openzetten, scheelt een hoop gedoe elke keer!
Als je dit doet krijg je weer een hoop gezeur als je een LAN op wil zetten tussen de verschillende pc's in jouw huis. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het is iig wel lastiger om bestanden te delen etc.
Ik zou toch maar proberen om op die router te komen.
Wat is het IP-adres van jouw computer? begint dat ook met 10.0.0.x?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Topicstarter
ja, en ik heb ook een intern netwerk, maar niet via de poorten van de router maar via een 2e lan-kaart in deze pc.
Deze pc heeft ip 10.0.0.14, de router 10.0.0.2, en het interne LAN is in de 192.168.x.x serie

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

waarom heb je een lan met een extra netwerkkaart als je een router hebt? zijn de andere pc's in huis ook aan die router geknoopt of gebruik je jouw pc weer als router (met winroute of een dergelijk programma?)

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Topicstarter
de router is tegelijk het kabelmodem dat bij mn buren staat. ik leen internet van ze, maar de kabel is 15 m. MAkkelijker dus om internet op mn 2e comp te krijgen via een 2e netwerkkaart.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
misschien hebben ze je ip/mac adres wel express geblockt zodat je niet kunt gaan zitten kl*ten in de setup van dat ding? ;)
Pagina: 1