Hoe warm mag een AMD Athlon XP worden?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Op moederborden zit vaak een bescherming waardoor het systeem zich bij oververhitting uitschakeld. Sommige van mijn systemen worden zwaar belast en ik wil voorkomen dat ze onnodig zichzelf uitschakelen. Is 70 graden of 75 graden nog acceptabel voor een AMD Athlon XP tussen 2000+ en 2400+?
Loop ik nog het risico dat het moederbord stuk gaat? Of het geheugen? Het geheugen zit namelijkvlak naast de CPU en wordt dus best warm.

Groet,

Marcel

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Hier zijn al vele topics over geopend. Dus gebruik de zoekmachine eens, en je kan vast een antwoord vinden :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Zo'n 70/75°C moet nog te doen zijn voor een AMD, maar veel warmer moeten ze niet worden, want dan zitten ze echt aan hun maximum, maar je moet de boel wel erg slecht koelen wil je rond de 70°C komen te zitten.

Andere onderdelen zoals je moederbord en geheugen kunnen wel tegen een stootje en worden niet zo snel opgewarmd door je CPU, dus daar hoef je je minder zorgen over te maken :)

The devil is in the details.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://gathering.tweakers.net/forum/find

Voer de termen 'Athlon xp temperatuur' in en je hebt meeeeeeeeeer dan genoeg antwoorden.

Of ga naar www.amd.com en zie de datasheets daar :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.