Toon posts:

MegaWorks THX 5.1 550 is ie goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Omdat ik geluid erg belangrijk vind zit ik hier en daar te zoeken op intenret voor mooie speakertjes voor de pc. Mijn oog viel op de MegaWorks THX 5.1 550. Aan de specs gezien lijkt mij dit een heel erg mooi setje. De prijs gezien is ie erg duur :'( Nu is mijn vraag is deze set echt waar voor zijn geld? Zijn er tweakers hier die de set hebben en er iets over te zeggen hebben?

edit: (Ik heb nu btw een crearive inspire 5300 en zoek naar een betere)

Hieronder een paar dingen die ik belangrijk vind:

- Goed geluid
- Gped geluid met lage kwalitijds muziek (dit is bijna bij geen een set)
- Harde bass (verschillende dingen op mijn kamer moeten wel een beetje trillen)
- Hij moet erg hard kunnen zonder dat de bass minder word
- Hij moet op een zeer hoog volume nog goed geluid hebben.
- Verder vind ik het balangrijk of je de boxen helemaal precies moet opstellen om echt dolby te krijgen.

Kan iemand mij adviseren en zijn persoonlijke mening geven over deze dure maar toch aantrekkelijke set?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:33 ]

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:57
Hoi,

Ik kan je wat betreft deze set geen advies geven omdat ik deze nog nooit gehoord heb.
Ik wil alleen iets zeggen over je 2e punt:

Hoe beter de speakers, hoe slechter je lage kwaliteit gaat klinken. Klinkt gek, maar goede speakers laten alle slechte kanten van je lage kwaliteit muziek horen. Iets dat een lage kwaliteit heeft valt minder op op een kwalitatief slecht speakerset.

Anyway, sorry voor de beetje offtopic ;)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Verwijderd

1. Duh wat die gast hierboven zei. Zoals jij het zegt, "Lage kwaliteit". Lage kwaliteit. Het ligt dus aan het bestand niet aan de speakers. Dus hoe wil je slechte kwaliteit muziek goed laten afspelen door een 5.1 set?

"Doh".

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Sjekster schreef op 23 november 2003 @ 23:39:
Hoi,

Ik kan je wat betreft deze set geen advies geven omdat ik deze nog nooit gehoord heb.
Ik wil alleen iets zeggen over je 2e punt:

Hoe beter de speakers, hoe slechter je lage kwaliteit gaat klinken. Klinkt gek, maar goede speakers laten alle slechte kanten van je lage kwaliteit muziek horen. Iets dat een lage kwaliteit heeft valt minder op op een kwalitatief slecht speakerset.

Anyway, sorry voor de beetje offtopic ;)
Dat valt wel mee hoor, dergelijke problemen zijn meestal niet zo'n probleem als je opzoek bent naar een PC speaker :)

Lage kwaliteit blijft slecht, ik denk niet dat de TS bedoeld dat mp3 ineens beter gaat klinken. (dat hoop ik iig niet, want dat lukt niet)

anyway, veel bass + power = Z680
Maar ik geloof dat de 550 op 1 lijn staat met deze set.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan op 23-11-2003 23:46 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Atgast schreef op 23 november 2003 @ 23:44:
[...]

Dat valt wel mee hoor, dergelijke problemen zijn meestal niet zo'n probleem als je opzoek bent naar een PC speaker :)

Lage kwaliteit blijft slecht, ik denk niet dat de TS bedoeld dat mp3 ineens beter gaat klinken. (dat hoop ik iig niet, want dat lukt niet)

anyway, veel bass + power = Z680
Maar ik geloof dat de 550 op 1 lijn staat met deze set.
Is die beter dan de megaworks thx ?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:58:
[...]
Is die beter dan de megaworks thx ?
Via reviews kun je makkelijk achter de verschillen komen, op geluidskwaliteit zijn deze speakersets volgens mij zga gelijk aan elkaar.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

De sats van de 550 worden meestal beschouwd als beter dan de sats van de Z680.
De subs zijn ongeveer hetzelfde, maar de Z680 set wordt meestal geschouwd als boomy, wat ik als negatief ervaar. De Z680 schijnt harder te kunnen.
Als je geen decoder nodig hebt, zou ik kiezen voor de 550.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 11:17
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:30:
Hieronder een paar dingen die ik belangrijk vind:

- Goed geluid
- Gped geluid met lage kwalitijds muziek (dit is bijna bij geen een set)
- Harde bass (verschillende dingen op mijn kamer moeten wel een beetje trillen)
- Hij moet erg hard kunnen zonder dat de bass minder word
- Hij moet op een zeer hoog volume nog goed geluid hebben.
- Verder vind ik het balangrijk of je de boxen helemaal precies moet opstellen om echt dolby te krijgen.

Kan iemand mij adviseren en zijn persoonlijke mening geven over deze dure maar toch aantrekkelijke set?
Ben absoluut geen prof qua muziek, maar ik heb dit setje ergens in april gekocht.
Mooi geluid, kan spullen uit de kasten laten trillen, buren zijn minder blij met deze set O-) . Geen rare ruis of vervorming. Ik heb toen ook het een en ander zitten lezen over die logitech, maar kwam nog al berichten tegen over ruis ook al stond die uit, bass was volgens sommige wel heel erg donker, zal ondertussen wel opgelost zijn, maar dat was voor mij toen de doorslag.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

Ik had eerst ook de Inspire 5300 en nu heb ik de 510D en 650D en ik kan je vertellen dat de 550D een stukken beter is als het setje wat je nu hebt. De 5300 gaat best snel vervormen terwijl de Megaworks serie hier veel minder snel last van heeft. En wat betreft bas, de sub is behoorlijk stevig kan ik je zegge :7

Maaruhh Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 09:55:
Ik had eerst ook de Inspire 5300 en nu heb ik de 510D en 650D en ik kan je vertellen dat de 550D een stukken beter is als het setje wat je nu hebt. De 5300 gaat best snel vervormen terwijl de Megaworks serie hier veel minder snel last van heeft. En wat betreft bas, de sub is behoorlijk stevig kan ik je zegge :7

Maaruhh Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic ?
Hmmz mijn oog is nu gevallen op een nieuwe set. Die pas nieuwe is nl: Creative GigaWorks S700. Kan deze harder dan de logitech z-680. En heeft ie beter geluid. Wat mij erg in de maag zit met die logitech z-680 dat ie veel ruis heeft. Daarbij heeft ie wel weer een hardware matige decoder. Kiezen is zo moeilijk :(

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 12:11:
[...]

Hmmz mijn oog is nu gevallen op een nieuwe set. Die pas nieuwe is nl: Creative GigaWorks S700.
specs van die set?

die ruis bij de z680 is alleen bij sommige oudere decoderversies. De nieuwe revisies hebben hier geen last meer van

[ Voor 21% gewijzigd door Stewie! op 24-11-2003 12:33 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 18:26

Sick Nick

Drop the top!

http://us.creative.com/pr...bcategory=25&product=9304

THX® Certified 5.1 Speaker System - easily upgradable to 7.1
Two-way satellite speakers - with titanium supertweeters for high-end frequency response up to 40kHz
560 Watts of Power - including 210 Watt subwoofer
Wireless Remote and Audio Control Pod - with M-PORT™ for streaming audio from compatible NOMAD® MuVo® MP3 players

Each tuned two-way satellite speaker features a 1” titanium supertweeter and a high-precision 3.5" midrange driver for clear, detailed response up to 40kHz - a perfect match for high-resolution DVD-Audio
The huge dual-flared ported wooden subwoofer, featuring an 8" down-firing long-throw woofer, is driven by an amazing 210 Watt amplifier, and has 30% more acoustic volume than the subwoofer of the award-winning Creative MegaWorks™ THX 550 (which was no slouch itself), for true subsonic impact

Dus ja, zou wel beter moeten zijn dan de 550 set ja

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Netjes, dus die kan je uitbreiden naar 7.1. Hoe doe je dat dan en hoeveel kost ie dan als 7.1 ?
Want een THX 7.1 setje wilt iedereen wel graag hebben he! ;)

ik zie btw de Creative Gigaworks S750, waarom neem je die dan niet? Die is meteen al 7.1

betere site waar de pics het wel doen: http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=542

[ Voor 40% gewijzigd door Stewie! op 24-11-2003 12:42 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ueh, misschien een stomme vraag ofzo hoor, maar moet je om echt van een THX Speaker-set te kunnen genieten niet een THX decoder hebben i.p.v. Dolby Digital of DTS???

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

[...]
Wat mij erg in de maag zit met die logitech z-680 dat ie veel ruis heeft. Daarbij heeft ie wel weer een hardware matige decoder. Kiezen is zo moeilijk :(
Hmmm...mensen en lezen gaat niet samen. Dit was toch echt een probleem wat al opgelost is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Sierra-NL schreef op 24 november 2003 @ 12:42:
Ueh, misschien een stomme vraag ofzo hoor, maar moet je om echt van een THX Speaker-set te kunnen genieten niet een THX decoder hebben i.p.v. Dolby Digital of DTS???
http://www.thx.com/ ;)
het is gewoon een certifiocaat van je apperatuur, niks meer, niks minder.
Koop je iets met een THX cert. dan weet je dan het goede geluidskwaliteit heeft

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 24 november 2003 @ 12:37:
Netjes, dus die kan je uitbreiden naar 7.1. Hoe doe je dat dan en hoeveel kost ie dan als 7.1 ?
Want een THX 7.1 setje wilt iedereen wel graag hebben he! ;)

ik zie btw de Creative Gigaworks S750, waarom neem je die dan niet? Die is meteen al 7.1

betere site waar de pics het wel doen: http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=542
Misschien omdat die geen 7.1 hoeft :+ Maar die gigaworks zijn nog niet leverbaar. En dat kan een behoorlijke tijd duren. De Megaworks 650D was ook al een hele tijd uit maar nergens in NL te koop en nu nog steeds niet terwijl die al weer out of stock is :\

Je kan alles ook bij creative bestellen maar die prijzen die ze daar rekenen zijn ongeveer 20% hoger als winkel prijs en op zo'n set is dat best veel.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 12:45:
[...]
Je kan alles ook bij creative bestellen maar die prijzen die ze daar rekenen zijn ongeveer 20% hoger als winkel prijs en op zo'n set is dat best veel.
500 dollar, en volgens mij is de dollar/euro verhouding bijzonder goed nu ;) Heb je die 20% meteen weer terug

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 24 november 2003 @ 12:47:
[...]

500 dollar, en volgens mij is de dollar/euro verhouding bijzonder goed nu ;) Heb je die 20% meteen weer terug
Kijk eens naar andere setjes en dan de pricewatch... Megaworks 550D is daar 320,- uit me hoofd en pricewatch 250,- :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

verkeerd gelezen B)

[ Voor 92% gewijzigd door Stewie! op 24-11-2003 13:00 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 18:26

Sick Nick

Drop the top!

DaMorpheus schreef op 24 november 2003 @ 12:45:
[...]

http://www.thx.com/ ;)
het is gewoon een certifiocaat van je apperatuur, niks meer, niks minder.
Koop je iets met een THX cert. dan weet je dan het goede geluidskwaliteit heeft
Jammer dat het THX certificaat van deze speakersetjes het THX multimedia certificaat is wat feitelijk geen ruk voorstelt :D

http://www.thx.com/mod/products/multimedia.html

Bij lange na niet tevergelijken met hifi THX certificaten, daarbij ben je wel verzekerd van kwaliteit. Tenminste, bepaalde volume zonder vervorming enzo.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 09:55:
Ik had eerst ook de Inspire 5300 en nu heb ik de 510D en 650D
Waar heb je die 650D vandaan en voor welke prijs? Wist niet dat daar ook een 230V versie van is.
Hmmz mijn oog is nu gevallen op een nieuwe set. Die pas nieuwe is nl: Creative GigaWorks S700. Kan deze harder dan de logitech z-680.
De S700 (5.1) schijnt niet in Europa te komen, maar alleen de duurdere S750 (7.1) :(
7.1 heb ik juist weer niet nodig.......

Als je echt een PC set wilt die hard gaat, moet je de Klipsch Pro Media Ultra nemen, dan heb je ook meteen een super sub.

Verwijderd

Cyb schreef op 24 november 2003 @ 14:15:
[...]

Waar heb je die 650D vandaan en voor welke prijs? Wist niet dat daar ook een 230V versie van is.

[...]

De S700 (5.1) schijnt niet in Europa te komen, maar alleen de duurdere S750 (7.1) :(
7.1 heb ik juist weer niet nodig.......

Als je echt een PC set wilt die hard gaat, moet je de Klipsch Pro Media Ultra nemen, dan heb je ook meteen een super sub.
Er zijn meerdere creativre setjes die niet in europa komen. Ik heb de 650D via een garantie foutje gehad :D Ben waarschijnlijk de enigste in NL met deze set :P

Verwijderd

Topicstarter
Damn man ik vind dat zo oneerlijk als andere landen meer spullen krijgen dan wij. Ik vind dat gewoon zo'n naaistreek. Dat geld ook voor spellen. Alle mooie spellen komen alleen in Japan en Amerika uit. En dan vinden ze het gek dat je je ps2 ombouwd :(

Btw Morphieus ik heb veel gelezen dat er nog steeds ruis is met die nieuwe pod versie 1.1.2 of bedoel je dat niet? En hoe zit dat met die bass, ik heb gehoord dat je de bass niet helemaal kan uitzetten. En dat ie best nog hard gaat op de laagste stand...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 12:37 ]

Pagina: 1