Toon posts:

Schijfopruiming Command line

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje bezig om door middel van taken en commando's via de command line mn PC s'nachts te laten schoonmaken, Ad aware, Defragmenteren, scandisk...

Ik kan alleen nergens de commando's voor de schijfopruiming vinden...

Ik zou graag willen dat die geautomatiseerd alle stations even schoonmaakt

Weet iemand een oplossing?

Bedankt, :)

[edit] Ben er al achter dat je zo de drive kunt selecteren:
%SystemRoot%System32cleanmgr.exe /d (driveletter)

Maar nu nog dat hij alles moet weggooien, zonder dat ik ook maar 1 klikje hoef te geven... Anders heeft het nog geen zin.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:33 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

wel eens gehoort van Windows taakplanner :? .... kan een uitkomst bieden voor taken zoals defragmenteren en virus scans. Maar geef ons eerst is wat meer info. Welke OS gebruik je enzo ??

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
%SystemRoot%\System32\cleanmgr.exe /dc /sagerun: 112
%SystemRoot%\System32\cleanmgr.exe /dd /sagerun: 112
%SystemRoot%\System32\cleanmgr.exe /de /sagerun: 112

Had dus eerst keuring moeten selecteren wat je weg zou willen gooien, en die parameter slaat hij op onder 112...
Volgende keer, /sagerun: 112 en alles gaat mooi weg... Zonder maar 1 klikje te geven

Dat was hem.... Bovenstaande site is goed... Bedankt!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welkom op GoT!

Op GoT zien we graag dat je, voordat je een topic opent, zelf op onderzoek uitgaat. In jouw geval is een [google=disk cleanup command line] al genoeg om antwoord op je vraag te vinden.

Mocht je geen antwoord kunnen vinden en je dus een topic wilt openen, zorg dan dat dat topic aan de policy voldoet. Windows Operated Systems - Policy en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Dit topic is gesloten.