Toon posts:

[XP] IE Traag Surfen/Niet Actieve Systeemprocessen Hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een dag of 2 nu een heel vreemd probleempje met mijn pc.

Zodra ik mijn pc opstart, is er niks aan de hand, maar na een paar minuten lopen mijn niet actieve systeemprocessen heel hoog (97% en hoger) waardoor surfen in IE vrijwel onmogelijk wordt.

Ik heb de search al nagekeken, en de de dingen die daar vernoemd worden, zijn niet echt hulpvol in mijn geval.

Wat ik al gedaan heb:

* Virusscanner gedraait
* Ad aware en Spybot gedraait
* Met Hijackthis alles gecheckt, geen gekke dingen gevonden.

Wat kan het probleem zijn?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Hoe hoger je niet-actieve systeem processen zijn, des te meer er dus VRIJ is, NIET GEBRUIKT wordt :)

Correct me if I'm wrong. :)

Edit: Nu ik het teruglees komt het wat onvriendelijk over, dit is niet zo bedoelt :)

[ Voor 28% gewijzigd door R4NCOR op 23-11-2003 23:20 ]

Verwijderd

klopt..

maar is je snelheid van downloaden enzo traag, of gewoon je programma.

als je programma traag is moet je dat ook kunnen zien bij systeembeheer, heeft mozilla ook wel eens bij mij, die knalt dan naar de 93ofzo en loopt dan vast...

Verwijderd

R4NCOR schreef op 23 november 2003 @ 23:13:
Hoe hoger je niet-actieve systeem processen zijn, des te meer er dus VRIJ is, NIET GEBRUIKT wordt :)

Correct me if I'm wrong. :{
Hehe had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Ok dit berichtje is wat offtopic O-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:16:
klopt..

maar is je snelheid van downloaden enzo traag, of gewoon je programma.

als je programma traag is moet je dat ook kunnen zien bij systeembeheer, heeft mozilla ook wel eens bij mij, die knalt dan naar de 93ofzo en loopt dan vast...
Snelheid van downloaden is gewoon normaal...

Rest van de programma's lopen ook normaal, dus het heeft alleen affectie momenteel op IE. Surfen is gewoon niet te doen....typen trouwens ook niet :(

Even snel screenshot gemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://www.wehner.demon.nl/Pics/processes.JPG

http://www.wehner.demon.nl/Pics/processes.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:25 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:23:
[...]

Snelheid van downloaden is gewoon normaal...

Rest van de programma's lopen ook normaal, dus het heeft alleen affectie momenteel op IE. Surfen is gewoon niet te doen....typen trouwens ook niet :(

Even snel screenshot gemaakt..

[afbeelding]

http://www.wehner.demon.nl/Pics/processes.JPG
Je niet actieve systeem dingen is niks mis mee.
Heb je niet iets van updates voor iexplore ofzo? Of installeer hem opnieuw, controleer je instellingen enz. enz. enz....

Verwijderd

Topicstarter
Erazzzer schreef op 23 november 2003 @ 23:29:
[...]

Je niet actieve systeem dingen is niks mis mee.
Heb je niet iets van updates voor iexplore ofzo? Of installeer hem opnieuw, controleer je instellingen enz. enz. enz....
Tsja, ik heb XP 3 dagen geleden opnieuw geinstalled...

Ik zal even snel Sp1 van IE eroverheen gooien...

edit:
Sp1 mag dus ook niet baten..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:41 ]

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:31:
[...]

edit:
Je zou ook een andere browser kunnen downloaden...
www.mozilla.org

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
_WgV_ schreef op 23 november 2003 @ 23:46:
[...]

www.mozilla.org
No offence, maar dat is geen oplossing voor mijn probleem ;)

Zojuist Opera even geinstalled, en daarmee kan ik dus lekker mee surfen :) Dus het probleem ligt ergens bij IE, maar wat?

Mozilla Firebird geprobeerd, loopt ook fatsoenlijk zoals het moet.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:57 ]

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

_WgV_ schreef op 23 november 2003 @ 23:46:
[...]

www.mozilla.org
Workarrounds zijn er genoeg, ik denk dat hij daar niet voor post.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:31:
[...]

edit:
In hoeverre heb je allerlei vormen van automatische updates aanstaan?
Er staat me iets bij van instellingen in zowel Windows
als IE om automatisch naar updates te kijken en ze eventueel te downloaden.

Het is misschien wat banaal, maar goed.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Omdat alleen IE: WOS --> Software Algemeen :)

Alle basics heb je wel gehad geloof ik. Hoe groot is je cache? IE wil het nog wel eens moeilijk hebben met een te grote cache, leeg die eens en zet 'm op bijv. 10 MB.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 09:41:
[...]

In hoeverre heb je allerlei vormen van automatische updates aanstaan?
Er staat me iets bij van instellingen in zowel Windows
als IE om automatisch naar updates te kijken en ze eventueel te downloaden.

Het is misschien wat banaal, maar goed.
Automatische updates staan uit voor IE. Heb wel gisteravond dus Sp1 gedownload voor IE, da's het enigste ;)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 24 november 2003 @ 10:26:
Omdat alleen IE: WOS --> Software Algemeen :)

Alle basics heb je wel gehad geloof ik. Hoe groot is je cache? IE wil het nog wel eens moeilijk hebben met een te grote cache, leeg die eens en zet 'm op bijv. 10 MB.
Ik zal vanavond eens mijn cache gaan legen, dan laat ik asap wel iets weten of dit het probleem verhelpt......

Verwijderd

Topicstarter
Cache geleegd, CWshredder/Ad Aware eroverheen gejaagd/Spybot ook en woei, probleem spontaan verholpen :)

CWshredder had wel 2 items gevonden die er niet in thuis hoorden ;)

Verwijderd

Hetzelfde fenomeen doet zich bij mij ook voor. Niet actieve systeemprocessen die bijna honderd procent van de CPU gebruiken met een geheugenverbruik van 16kB en ook lig ik er de laatste tijd regelmatig uit. Waarom, waardoor? Heeft het met elkaar te maken? Ik gebruik Mozilla Firefox. Ik dacht op een gegeven moment het bestand gevonden te hebben in mijn Temp maar kon het niet verwijderen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 06:43:
(...) Niet actieve systeemprocessen die bijna honderd procent van de CPU gebruiken met een geheugenverbruik van 16kB (...)
R4NCOR schreef op 23 november 2003 @ 23:13:

Correct me if I'm wrong. :)

(...)
O-)

* Heb je al geprobeerd te scannen met Ad-Aware/Spybot/HiJackThis/CWShredder ed?
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 06:43:
(...) Ik dacht op een gegeven moment het bestand gevonden te hebben in mijn Temp maar kon het niet verwijderen.
* Welk bestand? Hoe gevonden? Waarom kon je het niet verwijderen?

[ Voor 22% gewijzigd door Mad Marty op 23-10-2004 08:02 ]

Rail Away!

Verwijderd

Sorry, ik weet niet precies hoe ik moet quoten maar reactie op het eerste. Dat klinkt mij logisch in de oren maar toch blijft het irriteren. Bovendien heb ik dus problemen gehad met uitval. En bovendien vraag ik me gewoon af wat het kan zijn dat maar 16 kB is en konstant zoveel aandacht vraagt.
Met meerder programma's gescant, geen resultaat.(Ad-Aware, CWShredder, Panda en nog meer.)
Tweede vraag: Welk bestand? Wel ik ben gaan zoeken naar een bestand van 16 kB en in mijn Temp zat er dus 1 die er niet uit wilde omdat-ie bezig was. Dus dacht ik dat zal hem zijn. Hoe, weet ik niet meer precies maar op een gegeven moment kreeg ik hem toch weg maar toen kwam er, ik geloof na reboten, eentje terug met een iets andere naam. Die dus ook in mijn Temp zat en niet weg wilde.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals [rml]R4NCOR in "[ XP] IE Traag Surfen/Niet Actieve Systee..."[/rml] al zei: herhaal de woorden "Niet actieve systeemprocessen" eens in je hoofd en bedenk waar het voor staat. Bedenk vervolgens dat de CPU totaal op 100% uit moet komen en waar de niet gebruikte procenten dan onder worden genoemd ;)

Uitval staat hier totaal los van, wat voor uitval het ook is (nou ja integendeel: de CPU is niet bezig dus oververhitting is minder waarschijnlijk). Wat voor uitval? Hele PC dood? Geen internetverbinding? Anders? :) Lees voor PC uit de Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen en voor internetverbinding uit mijn hoofd de FAQ van Internet & Telefonie (of was het Network Troubleshooting? Kan ik me niet herinneren :X

Quoten kan trouwens met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/quote.gif knop. De rest staat uitgelegd in de algemene FAQ en met name Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

[quote]F_J_K schreef op 23 oktober 2004 @ 16:46:
Zoals [rml]R4NCOR in "[ XP] IE Traag Surfen/Niet Actieve Systee..."[/rml] al zei: herhaal de woorden "Niet actieve systeemprocessen" eens in je hoofd en bedenk waar het voor staat. Bedenk vervolgens dat de CPU totaal op 100% uit moet komen en waar de niet gebruikte procenten dan onder worden genoemd ;)

Goed, ik denk dat ik het begrijp. Dank voor je uitleg. Maar ja, hoe meer je weet hoe meer vragen je krijgt en mijn internet verbinding vliegt er nog steeds uit, hoewel de ADSL wel gewoon aan blijft. Dus heb ik nog vragen. Begrijp ik het goed als ik denk dat, dat hoge percentage CPU bij niet actieve systeemprocessen bij iedereen zo hoog is en mag ik dan ook aannemen dat het bij iedereen een geheugenverbruik heeft van 16 kB omdat dat het een of ander scriptje is dat zegt dat er niks gebeurd?
Maar als dat niets te maken heeft met de uitval zal ik nu maar eerst die aanwijzingen gaan opvolgen die je hebt gegeven. (Het quootknopje heb ik gevonden zoals je ziet).

Verwijderd

Het lijkt me beter om het probleem anders te verwoorden.
Mozilla Firefox crasht voordurend.

Verwijderd

Meer speciafiek:
In Mozilla open ik : http://www.spraydio.com/web/portal/portal.jsp
Vervolgens op "Lyssna", dan opend een nieuw schermpje, waarna een radiozender is te horen. Als ik vervolgens een map open vanaf mijn bureaublad krijg ik een crashmelding van Firefox en na doorklikken sluit Firefox. En nu zo'n mooi tekeningetje met grote tranen, maar ik weet niet meer waar die staan.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dit is 1 van de veel voorkomende problemen bij ons in het kotnetwerk. (kot : Vlaams voor studentenkamer)

9 kansen op 10 is die computer besmet met virussen/spyware. 1 virusscanner is niet genoeg, want de ene virusscanner kent virussen die de andere niet kennen: ik scan computers met Grisoft AVG, Norton Anti-virus Demo, http://housecall.trendmicro.com/ en f-prot onder Knoppix. Tegen spyware gebruikt ik Ad-Aware en Spybot. Zorg dat alles upgedate is, na zo'n scan is je systeem redelijk clean. Het heeft geen zin om virussen te verwijderen als je computer 5 seconden later terug besmet geraakt.

Daarom de boel patchen, beginnend met windowsupdate. SP2 is enorm belangrijk voor WinXP-gebruikers. Na het patchen wordt je systeem immuun voor de meeste beestjes.

Als je je computer regelmatig en correct onderhoud kom je zo'n problemen niet tegen. De kotbewoners bij ons moeten het ook leren, ik heb in 1 jaar tijd meer dan 4000 virussen gescand en verwijderd.

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 28-10-2004 10:05 ]

Verwijderd

rapture schreef op 28 oktober 2004 @ 10:00:
Dit is 1 van de veel voorkomende problemen bij ons in het kotnetwerk. (kot : Vlaams voor studentenkamer)

9 kansen op 10 is die computer besmet met virussen/spyware. 1 virusscanner is niet genoeg, want de ene virusscanner kent virussen die de andere niet kennen: ik scan computers met Grisoft AVG, Norton Anti-virus Demo, http://housecall.trendmicro.com/ en f-prot onder Knoppix.

Kan ik Grisoft AVG en Norton Anti-virus Demo installeren en draaien als ik al Panda-antivirus heb lopen?

Daarom de boel patchen, beginnend met windowsupdate. SP2 is enorm belangrijk voor WinXP-gebruikers. Na het patchen wordt je systeem immuun voor de meeste beestjes.

Ik weet niet precies wat patchen is maar windows is geupdate en ik heb SP2 en de panda is ook geupdate en ik heb Zonealarm.

Als je je computer regelmatig en correct onderhoud kom je zo'n problemen niet tegen. De kotbewoners bij ons moeten het ook leren, ik heb in 1 jaar tijd meer dan 4000 virussen gescand en verwijderd.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik weet niet precies wat patchen is maar windows is geupdate en ik heb SP2 en de panda is ook geupdate en ik heb Zonealarm.
Probeer de nieuwste versie van Firefox eens.

Waarom virussen/wormen/spyware-jacht?
Bepaalde beesten (bv Korgo-worm) proberen data naar bepaalde IP-adressen te sturen. En je wilt surfen, terwijl een stel virussen/wormen naar 20+ verschillende websites aan het surfen zijn. Dan gaat je browser extreem traag doen.

Zonealarm is een stuk gatenkaas, gebruikt liever de Windows firewall dan Zonealarm.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 28-10-2004 13:26 ]

Verwijderd

AVG en Mcafee geprobeerd maar geen virussen. Dus ik begin te twijfelen of het wel virussen zijn. Firewall van Windows geactiveerd. Probleem blijft hetzelfde (Mozilla crast bij het openen van een map).

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik quote mezelf en rapture maar even, want volgens mij heb je nog niet gescand op spyware ed. Probeer onderstaande eens!
Mad Marty schreef op 23 oktober 2004 @ 08:00:
[...]

[...]

* Heb je al geprobeerd te scannen met Ad-Aware/Spybot/HiJackThis/CWShredder ed?

[...]
rapture schreef op 28 oktober 2004 @ 10:00:
[...]http://housecall.trendmicro.com/ en f-prot onder Knoppix. Tegen spyware gebruikt ik Ad-Aware en Spybot. Zorg dat alles upgedate is, na zo'n scan is je systeem redelijk clean.
[...]
rapture schreef op 28 oktober 2004 @ 13:17:
[...]

Probeer de nieuwste versie van Firefox eens.

[...]

Rail Away!

Pagina: 1