Toon posts:

multi-pc modem en privacy

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort ADSL, en ik wil met nog een huisgenoot deze verbinding delen d.m.v. een multi-pc modem.
Hoe zit het met de privacy, kun je bv.elk een eigen e-mail adres krijgen?
en kun je niet elkaars e-mails lezen.
en hoe zit het met de verbinding zelf? kun je zie wat de andere aan het doen is op internet?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan elk je eigen mailadres nemen (als de provider meerdere adressen geeft, je kan ook beide een eigen hotmail adres nemen) en email is uberhaupt niet beveiligd, dus ook iedereen op internet kan jouw mails onderscheppen zolang jij ze niet versleutelt. Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat alles op alle PC's binnenkom eerlijk gezegd. Als iemand echt kwaad wilt en hij heeft een beetje kansloze hacker aspiraties, kan hij vast jouw TCP/IP pakketjes bekijken, maar dat kan iemand anders op internet net zo goed (als je pc/verbinding slecht beveiligd is).

Voor de rest heeft een multi-PC modem geen enkele invloef, je kan de internetverbinding qua "privacy" gewoon beschouwen als twee losse internetverbindingen.

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 23-11-2003 23:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je zult alleen in dezelfde Ip-reeks terecht komen, en dat betekent dat je je eigen pc goed dicht zal moeten timmeren, liefst met een firewall.

Verwijderd

Topicstarter
het is een multi pc modem van KPN, met een ingebouwde firewall

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:02:
Je zult alleen in dezelfde Ip-reeks terecht komen, en dat betekent dat je je eigen pc goed dicht zal moeten timmeren, liefst met een firewall.
Ik denk dat als je bestanden en printer delen uitzet dat je buurman weinig kan zien...

Overigens vnd ik wel dat je je eigen buurman dusdanig moet kunnen vretrouwen dat hij er geen misbruik van maakt, of afspraken maken, of gewoon niet internet delen.

Officieel mag je niet eens internet delen met je buurman (enkel binnenshuis dacht ik :))

Die firewall in je modem zit tussen jullie pcs en de wereld buiten, niet tussen jou en de buurman... jullie zitten gewoon in een onbeveiligd netwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door Icey op 23-11-2003 23:07 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Je kunt via je ISP waarschijnlijk meerdere email-adressen aanvragen. Deze staan dan totaal los van elkaar.

In een multi-pc modem, zit een switch. Dit houd in dat verkeer bestemd voor jou PC, niet bij je buurman terrecht komt. Hij kan het dus niet onderscheppen met bijvoorbeeld een sniffer of iets dergelijks.

Maw: Als je je buurman geen toegang geeft tot je fysieke switch (Je modem dus), zal hij niets van jou internet verkeer kunnen zien.

Zie voor meer info de NT FaQ, en wel dit kopje in het speciaal: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.