Toon posts:

[Kerio Mailserver] Backuppen wil niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik draai kerio mailserver 5.6 op windows xp, alles werkt perfect op 1 dingetje na, het backuppen werkt niet! Heb alles naar mijn weten goed ingesteld, maar in de map -->store-->backup-->47-nov-2003-->#msgs- staat helemaal niets :(

Hier een shotje: (klik op plaatje voor 'leesbare' versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/luinstra/pics/backup-kerio.JPG

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

p.s. voor alle duidelijkheid, ik wil dus kunnen zien welke emailtjes er zijn verstuurd, en wat er in die mailtjes stond

edit: ik hoop dat het in dit topic hoort 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 22:39 ]

Verwijderd

Hou je er wel rekening mee dat hij de berichten per dag backupd.
Dus hij maakt 1 backup per dag. Als er die dag berichten binnen komen voegt hij die aan die backup toe.

Kan het dus zijn dat je die dag geen berichten hebt gehad?

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
heb je bij geavanceerd onder configuratie wel de backup map veranderd?
D:\Program Files\Kerio\MailServer\store\backup

en de daarbij behorende regel gelezen

(ik bebruik kerio mailserver 5.5.0)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

vertel ook ff hoe en waar je controleert. (uitleggen wat je doet om te kijken wat er gemaild is. ik draai het zelf ook en het werkt vlekkenloos. de instellingen van jou zijn goed namelijk. ik gebruik versie 5.1.6 met macaffeee

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 22:43:
Hou je er wel rekening mee dat hij de berichten per dag backupd.
Dus hij maakt 1 backup per dag. Als er die dag berichten binnen komen voegt hij die aan die backup toe.

Kan het dus zijn dat je die dag geen berichten hebt gehad?
Ohzo, dus alle mail van vandaag, word pas om 0.00 uur gebackupped?
Kan zijn dat ik toen (voordat alles dus werd geupdated) die map alweer had weggegooid (re-named)..
Loran schreef op 23 november 2003 @ 22:50:
heb je bij geavanceerd onder configuratie wel de backup map veranderd?
D:\Program Files\Kerio\MailServer\store\backup

en de daarbij behorende regel gelezen

(ik bebruik kerio mailserver 5.5.0)
Staat bij mijn weten wel goed, zal ik evt. een shotje maken?
instellingen:
opslagmap: C:\Kerio\MailServer\store
backupmap: C:\Kerio\MailServer\store\backup
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 22:52:
vertel ook ff hoe en waar je controleert. (uitleggen wat je doet om te kijken wat er gemaild is. ik draai het zelf ook en het werkt vlekkenloos. de instellingen van jou zijn goed namelijk. ik gebruik versie 5.1.6 met macaffeee
Ik kijk ga gewoon naar C:\Kerio\MailServer\store\backup en kijk of daar iets staat? (kijk t= niet erg dat het er nu niet is, maar wel erg handig dat al die mail nog ergens staat..)

Verwijderd

Ik geef hem toch een schopje Software Algemeen, lijkt me iets van het programma zelf ;)

Network Troubleshooting > Software Algemeen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zat net nog ff wat rond te kijken in het proggie, zit ik te kijken bij 'logs--> errors' zie ik opeens dit staan: (klik op plaatje voor 'leesbare' versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/luinstra/pics/kerio-fouten.jpg

Dus hij kan het bericht niet naar de map schrijven? Erg vreemd? Hoe dit op te lossen? :P
offtopic:
jaja ik weet het, erg dom dat ik dit niet eerder het gezien.. |:( :X

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18

DkF

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 18:13:
[...]

Ohzo, dus alle mail van vandaag, word pas om 0.00 uur gebackupped?
Kan zijn dat ik toen (voordat alles dus werd geupdated) die map alweer had weggegooid (re-named)..
Nee, hij maakt meteen een backup als hij mail ophaald / binnenkrijgt...
[...]

Staat bij mijn weten wel goed, zal ik evt. een shotje maken?
instellingen:
opslagmap: C:\Kerio\MailServer\store
backupmap: C:\Kerio\MailServer\store\backup
Euhm, als je die niet hebt aangepast, zou je de service niet opnieuw hoeven starten...
Stond 'ie echter eerst op C:\Program Files\Kerio\MailServer\store, dan moet je de service opnieuw starten...
[...]

Ik kijk ga gewoon naar C:\Kerio\MailServer\store\backup en kijk of daar iets staat? (kijk t= niet erg dat het er nu niet is, maar wel erg handig dat al die mail nog ergens staat..)
Als je zeker bent van het bovenstaande, plus dat je zeker weet dat er mail binnen is gekomen of verstuurd (ff zelf testmailtje maken?), dan zou er een folder backup gemaakt moeten zijn met daarin een indeling zoals je die aangegeven hebt...

Je kunt voor meer info ook Nederlands-talige handleidingen downloaden via www.kerio.nl

Als laatste wil ik je erop wijzen dat we inmiddels al bij versie 5.7.2 zijn en dat, als je een geldige licentie hebt, je aangeraden wordt om bij problemen te upgraden...

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 20:45:
Hmm zat net nog ff wat rond te kijken in het proggie, zit ik te kijken bij 'logs--> errors' zie ik opeens dit staan: (klik op plaatje voor 'leesbare' versie)
[afbeelding]

Dus hij kan het bericht niet naar de map schrijven? Erg vreemd? Hoe dit op te lossen? :P
offtopic:
jaja ik weet het, erg dom dat ik dit niet eerder het gezien.. |:( :X
:( Kom je net mee als ik m'n antwoord af heb ;)

Erg vreemd, de service zou natuurlijk, ongeacht gebruikers-rechten in Windows, moeten kunnen schrijven naar de schijf...

Wat me nu zo gauw ff te binnen schiet:

De gebruiker die je als beheerder op hebt gegeven van de Backup, heeft die beheerders-rechten in Kerio Mailserver?

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 24 november 2003 @ 20:48:
[...]

Nee, hij maakt meteen een backup als hij mail ophaald / binnenkrijgt...

[...]

Euhm, als je die niet hebt aangepast, zou je de service niet opnieuw hoeven starten...
Stond 'ie echter eerst op C:\Program Files\Kerio\MailServer\store, dan moet je de service opnieuw starten...

[...]

Als je zeker bent van het bovenstaande, plus dat je zeker weet dat er mail binnen is gekomen of verstuurd (ff zelf testmailtje maken?), dan zou er een folder backup gemaakt moeten zijn met daarin een indeling zoals je die aangegeven hebt...

Je kunt voor meer info ook Nederlands-talige handleidingen downloaden via www.kerio.nl

Als laatste wil ik je erop wijzen dat we inmiddels al bij versie 5.7.2 zijn en dat, als je een geldige licentie hebt, je aangeraden wordt om bij problemen te upgraden...
tsja, ben er zeker van dat ik het zo doe ja, maar weet je misschien iets van dat shotje, wat daar het 'preciese' probeem is? als het niet lukt, maar ff die nieuwe versie dll'en..

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 20:53:
[...]

tsja, ben er zeker van dat ik het zo doe ja, maar weet je misschien iets van dat shotje, wat daar het 'preciese' probeem is? als het niet lukt, maar ff die nieuwe versie dll'en..
Staat er al, ff naar boven scrollen ;)

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 24 november 2003 @ 20:52:
[...]

:( Kom je net mee als ik m'n antwoord af heb ;)

Erg vreemd, de service zou natuurlijk, ongeacht gebruikers-rechten in Windows, moeten kunnen schrijven naar de schijf...

Wat me nu zo gauw ff te binnen schiet:

De gebruiker die je als beheerder op hebt gegeven van de Backup, heeft die beheerders-rechten in Kerio Mailserver?
Ja, heeft alle rechten. (en dan nog, heeft dit wat te maken met het backuppen dan? die backup zou dan toch zowiezo gemaakt moeten worden, of zie ik dat nu verkeerd?)

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 20:59:
[...]

Ja, heeft alle rechten. (en dan nog, heeft dit wat te maken met het backuppen dan? die backup zou dan toch zowiezo gemaakt moeten worden, of zie ik dat nu verkeerd?)
Ja, ik zeg toch ook "wat me nu ff te binnen schiet", m.a.w. "probeer dit eens, weet niet of het zo is" ;)

Schijfruimte vol of op een andere manier beveiligd, misschien quota ingesteld?
Ik roep maar ff wat...

Verder zou ik het ook ff niet kunnen zeggen, heb die melding nog nooit gezien...

Ik zou je zowiezo aanraden een nieuwere versie te proberen, want ik zie bij de lijsten met fixes bij versie 5.6.x op 3 plaatsen iets over backup staan, dus dat zat toen nog niet helemaal lekker...

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 24 november 2003 @ 21:04:
[...]

Ja, ik zeg toch ook "wat me nu ff te binnen schiet", m.a.w. "probeer dit eens, weet niet of het zo is" ;)

Schijfruimte vol of op een andere manier beveiligd, misschien quota ingesteld?
Ik roep maar ff wat...

Verder zou ik het ook ff niet kunnen zeggen, heb die melding nog nooit gezien...

Ik zou je zowiezo aanraden een nieuwere versie te proberen, want ik zie bij de lijsten met fixes bij versie 5.6.x op 3 plaatsen iets over backup staan, dus dat zat toen nog niet helemaal lekker...
Jaja, snap ik wel, was ook niet bedoelt om je aan te vallen ofzo :P ik zal dan maar ffkes die nieuwe versie dll'en, en kijken wat het word.. bedankt voor je/jullie hulp iig! :>

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:07:
[...]

Jaja, snap ik wel, was ook niet bedoelt om je aan te vallen ofzo :P ik zal dan maar ffkes die nieuwe versie dll'en, en kijken wat het word.. bedankt voor je/jullie hulp iig! :>
Was ook niet zo opgevat ;)

Post ff de uitkomst, ik ben wel eens benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 24 november 2003 @ 21:19:
[...]

Was ook niet zo opgevat ;)

Post ff de uitkomst, ik ben wel eens benieuwd!
Hmm, heb dus de nieuwe versie geinstalled, alles weer (goed) geinstalled, staat weer hetzelfde als eerst, inkomende & uitgaande werkt allemaal. Alleen zit wéér met hetzelfde probleem, krijg (weer) deze foutmelding:
code:
1
2
[24/Nov/2003 22:01:12] folder_manager.cpp: Folder #backup/Nov-2003 create_time < install_time
[24/Nov/2003 22:01:12] mail_queue.cpp: Cannot deliver message to folder #backup/Nov-2003: cannot open folder

Nu vraag ik me af, ligt dit wel aan kerio? (naja aan de andere kant, verder kan ik alles wel naar die schijf/mappen toe sturen dus..)

• DkF

DkF

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:02:
[...]

Hmm, heb dus de nieuwe versie geinstalled, alles weer (goed) geinstalled, staat weer hetzelfde als eerst, inkomende & uitgaande werkt allemaal. Alleen zit wéér met hetzelfde probleem, krijg (weer) deze foutmelding:

<melding>

Nu vraag ik me af, ligt dit wel aan kerio? (naja aan de andere kant, verder kan ik alles wel naar die schijf/mappen toe sturen dus..)
In die melding staat: create_time < install_time

Ik neem aan dat de klok van je PC goed loopt...
Heb je de folder backup zelf aangemaakt?
Dat hoeft namelijk niet, dat doet 'ie zelf, jij hoeft alleen maar aan te geven waar de backups moeten komen.
Dat zou wel eens kunnen verklaren waarom hij deze melding geeft...

En anders zou je Kerio gewoon eens kunnen mailen, ik heb begrepen dat ze normaal gesproken goed reageren op vragen/problemen van gebruikers...

[ Voor 16% gewijzigd door DkF op 24-11-2003 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 24 november 2003 @ 22:30:
[...]

In die melding staat: create_time < install_time

Ik neem aan dat de klok van je PC goed loopt...
Heb je de folder backup zelf aangemaakt?
Dat hoeft namelijk niet, dat doet 'ie zelf, jij hoeft alleen maar aan te geven waar de backups moeten komen.
Dat zou wel eens kunnen verklaren waarom hij deze melding geeft...

En anders zou je Kerio gewoon eens kunnen mailen, ik heb begrepen dat ze normaal gesproken goed reageren op vragen/problemen van gebruikers...
hmm ja, het is nu opgelost! Het was idd de tijd die 'fout' liep, toen ik kerio installde, had ik ffkes mn klokkie naar '2007' verzet, zodat ik niet dat ge-ouwehoer van 30-dagen license kreeg, na de instal weer teruggezet naar 2003, maja dan was dat dus de aard van het probleem..

Naja bedankt voor (al) je moeite en hulp! als je nog een leuk @heinluinstra.nl emailadresje nodig hebt.. O-)

haha, hee bedankt m8 _/-\o_
Pagina: 1