Toon posts:

[G4/Mandrake] Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all!

Ik heb een G4/400 AGP. Met daarin 2 videokaarten. Ik heb de standaard ATi Rage 128 vervangen voor een GeForce 2MX, en een extra PCI ATi Rage 128 Lite geplaatst.
Deze werken onder MacOS 9 en X naar behoren, niets aan de hand dus.

Echter, wilde ik bij wijze van test (ik draai al jaren linux, maar nog nooit op deze machine) eens Linux op deze bak installeren. Mijn keuze viel op Mandrake. LinuxPPC en YellowDog heb ik al gedraaid, en deze was nieuw, dus dit was mijn keuze.

Echter bleek bij boot-time al dat er iets niet lekker liep. Als ik van de CD opstart, en kies voor install-gui, dan krijg ik nog een paar regels text, en vervolgens gebeurt er niets.

Na een hele hoop geklooi, ben ik erachter gekomen dat mijn GeForce het probleem was (de ATi ging ook niet van harte trouwens). Wat dus de uitkomst is, de machine wil maar niet booten met de GeForce kaart erin, TENZIJ ik een kernel van de install CD gebruik, namelijk de 'rescue' kernel. Deze heb ik ook al geprobeerd te gebruiken voor booten vanaf mn HD, maar dat hielp niet.

Mijn vraag is dus, wie van jullie heeft ervaring met dit probleem, en weet er de oplossing voor?

Linux: Mandrake PPC 9.1
Kernel: 2.4.21-0.13mdk
Kaart1: AGP GeForce 2MX, met 17" Apple Studio Display
Kaart2: PCI ATi Rage 128 Lite, met een Sony 17" CPD 200GST
Geheugen: 1GB

Verwijderd

Topicstarter
Schopje :)